Achizitie imobil. Investitii. Inregistrari in Registrul-jurnal de incasari plati
Raspuns oferit de valabil la 03 Iun 2011
Intrebare: Trebuie precizat de la inceput deoarece, contabilitatea se tine in partida simpla, platitor de TVA.
Speta este urmatoarea:
Am cumparat de la o persoana fizica un Imobil format din teren si constructii, pret vanzare 400.000 lei, din care 225.000 valoare teren si 175.000 lei valoare constructii.
Imobilul a fost achitat dupa cum urmeaza:
- 115.600 lei achitat numerar ca avans
- 284.400 lei achitat prin banca, din credit.
In primul rand cum ar trebui sa inregistrez in contabilitate aceste cheltuieli si care sunt documentele justificative? In legatura cu aceasta intrebare am urmatoarele nelamuriri:
-contractul de vanzare-cumparare incheiat in forma autentica poate fi folosit ca document justificativ pentru avansul de 115.600 lei achitat numerar, daca se specifica in contract ca acesta reprezinta chitanta descarcatoare de primire a sumelor de bani?
- cum se inregistreaza valoarea terenului si valoarea constructiilor, ca si cheltuieli?
- spetele privind incheierea contractului de vanzare-cumparare si ipoteca pot fi trecute pe cheltuieli?
A doua problema se refera la faptul ca intentionez sa mansardez o constructie din cele cumparare si nu stiu cum sa inregistrez cheltuielile.
- materialele si manopera se inregistreaza ca si cheltuieli sau se includ in valoarea constructiei si se scad prin amortizare?
- TVA de la materiale si manopera se poate deduce?
- cum si unde se inregistreaza materialele si manopera?
- taxele privind certificatul de urbanism, avize, proiecte, autorizatii se pot trece direct pe cheltuieli in Registrul de incasari si Plati?
- cum se face reevaluarea constructiei dupa finalizare? Este necesar sa se inregistreze toate cheltuielile (si unde) privind materiale, manopera, taxe sau in cazul in care nu s-au inregistrat aceste cheltuieli se poate face reevaluarea constructiei in baza unui raport de evaluare? In cazul in care nu se inregistreaza cheltuieli cu materialele si manopera se poate face reevaluarea constructiei doar in baza raportului de evaluare?
- cum se face inregistrarea amortizarii constructiilor inainte si dupa mansardare?
- anumite obiecte care vor utila constructia se includ in valoarea acesteia ce urmeaza a fi amortizata sau se pot trece direct pe cheltuieli in Registrul de Incasari si Plati (de ex calorifere, aparat aer conditionat, obiecte sanitare, obiecte de iluminat, etc.)?
Speta este urmatoarea:
Am cumparat de la o persoana fizica un Imobil format din teren si constructii, pret vanzare 400.000 lei, din care 225.000 valoare teren si 175.000 lei valoare constructii.
Imobilul a fost achitat dupa cum urmeaza:
- 115.600 lei achitat numerar ca avans
- 284.400 lei achitat prin banca, din credit.
In primul rand cum ar trebui sa inregistrez in contabilitate aceste cheltuieli si care sunt documentele justificative? In legatura cu aceasta intrebare am urmatoarele nelamuriri:
-contractul de vanzare-cumparare incheiat in forma autentica poate fi folosit ca document justificativ pentru avansul de 115.600 lei achitat numerar, daca se specifica in contract ca acesta reprezinta chitanta descarcatoare de primire a sumelor de bani?
- cum se inregistreaza valoarea terenului si valoarea constructiilor, ca si cheltuieli?
- spetele privind incheierea contractului de vanzare-cumparare si ipoteca pot fi trecute pe cheltuieli?
A doua problema se refera la faptul ca intentionez sa mansardez o constructie din cele cumparare si nu stiu cum sa inregistrez cheltuielile.
- materialele si manopera se inregistreaza ca si cheltuieli sau se includ in valoarea constructiei si se scad prin amortizare?
- TVA de la materiale si manopera se poate deduce?
- cum si unde se inregistreaza materialele si manopera?
- taxele privind certificatul de urbanism, avize, proiecte, autorizatii se pot trece direct pe cheltuieli in Registrul de incasari si Plati?
- cum se face reevaluarea constructiei dupa finalizare? Este necesar sa se inregistreze toate cheltuielile (si unde) privind materiale, manopera, taxe sau in cazul in care nu s-au inregistrat aceste cheltuieli se poate face reevaluarea constructiei in baza unui raport de evaluare? In cazul in care nu se inregistreaza cheltuieli cu materialele si manopera se poate face reevaluarea constructiei doar in baza raportului de evaluare?
- cum se face inregistrarea amortizarii constructiilor inainte si dupa mansardare?
- anumite obiecte care vor utila constructia se includ in valoarea acesteia ce urmeaza a fi amortizata sau se pot trece direct pe cheltuieli in Registrul de Incasari si Plati (de ex calorifere, aparat aer conditionat, obiecte sanitare, obiecte de iluminat, etc.)?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale
Apr152024
Cod clasa imobilizari foraj de adancime
de
Anastasia Bogaciuc
valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: In cazul in care un foraj de apa potabila il incadram la active imobilizate, la ce cod de clasificare ii putem incadra conform catalogului de clasificarea si duratelolor de functionare a mijloacelo fixe?
Apr122024
Monografie foraj de adancime
de
Anastasia Bogaciuc
valabil la 12 Apr 2024
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu monografia contabila pentru inregistrarea unui foraj de adancime pentru apa potabila. Forajul este executat de o firma terta.
Apr042024
Deprecierea activelor, tratament contabil si fiscal
de
Elena Ionescu
valabil la 04 Apr 2024
Intrebare: In cazul calculatoarelor cand incepem deprecierea, in momentul predarii de catre furnizor sau in momentul predarii catre angajat? Poti fi cazuri in care achizitionam laptopuri pentru angajati noi sau pentru back-up in cazul in care se defecteaza un echipament sau avem echipament de inlocuit? Cand am voie sa depreciez aceste bunuri? Multumesc frumos.
Feb282024
Tratament fiscal donatie autoturism de la PFA catre titular PFA
de
Profeanu Laura
valabil la 28 Feb 2024
Intrebare: PFA-ul detine un autoturism din anul 2010 amortizat integral. Poate fi donat titularului PFA-ului? Ce implicatii fiscale are acest act de donare?
Mar032024
Ajustare TVA achizitie imobile
de
Irina Dumitrescu
valabil la 03 Mar 2024
Intrebare: Am atasat un document prin care explic pe larg o operatiune de achizitie imobiliara ce presupune aplicarea art. 305 din Legea 227/2015. Am lasat inclusiv un numar de telefon la care pot fi apelata, chiar si in week-end. Va multumesc mult!
Nov232023
Tratamentul contabil al reparatiilor efectuate imobilizarilor
de
Alexandru Palaghia
valabil la 23 Nov 2023
Intrebare: Societatea noastra detine un motostivuitor in valoare de 17070 lei care este amortizat complet. In luna octombrie s-a efectuat o reparatie la motorul acestuia care a ajuns la suma de 7050 lei. Va rugam sa ne precizati, daca aceasta trebuie capitalizata sau este o cheltuiala curenta, avand in vedere ca aceasta reparatie nu a dus la imbunatatirea parametrilor tehnici initiali a stivuitorului?