Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Atentie la cifra de afaceri pentru depasirea plafonului pentru aplicarea regimului de scutire de TVA

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Persoanele impozabile din punct de vedere al TVA, stabilite in Romania, pot aplica regimul special de scutire daca cifra de afaceri anuala este inferioara plafonului de scutire de 65.000 euro. Echivalentul in lei al plafonului de 65.000 euro se determina in functie de cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie. Plafonul in lei astfel determinat este de 220.000 lei. La depasirea acestui plafon intr-un an persoanele impozabile sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA.

Acest plafon se aplica si persoanelor care incep activitatea in decursul unui an calendaristic.
Cifra de afaceri care serveste drept referinta pentru aplicarea regimului special NU este cifra de afaceri determinata conform reglementarilor contabile aplicabile de persoana impozabila ci se determina conform art. 310 alin. (2) din Codul fiscal.

Astfel, cifra de afaceri care serveste drept referinta pentru aplicarea regimului special de scutire este constituita din valoarea totala a:
- livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate de persoana impozabila in cursul unui an calendaristic care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o mica intreprindere,
- operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania,
- operatiunilor scutite cu drept de deducere si, daca nu sunt accesorii activitatii principale, a urmatoarelor operatiuni scutite fara drept de deducere: servicii de natura financiar-bancara, operatiunile de asigurare si/sau de reasigurare, arendare, concesionare, inchiriere si leasingul de bunuri imobile, livrari de constructii/parti de constructii si  terenuri.

La determinarea cifrei de afaceri de 220.000 lei se cuprind inclusiv facturile emise pentru avansuri incasate sau neincasate si alte facturi emise inainte de data livrarii/prestarii pentru aceste operatiuni.

Nu se cuprind in cifra de afaceri, daca sunt accesorii activitatii principale:
  • livrarile de active fixe corporale. In acest sens, activele corporale fixe reprezinta orice imobilizare corporala amortizabila, constructiile si terenurile de orice fel, detinute pentru a fi utilizate in productia sau livrarea de bunuri ori in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriate tertilor sau pentru scopuri administrative;
 si
  • livrarile de active necorporale. Activele necorporale sunt cele definite de legislatia contabila si care din punctul de vedere al taxei sunt considerate servicii (drepturi de autor, licente s.a.).
Astfel, aceste livrari de active fixe corporale si necorporale precum si operatiunile scutite fara drept de deducere prevazute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal nu se includ in cifra de afaceri doar in situatia in care sunt accesorii activitatii principale, respectiv daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
  • realizarea acestei operatiuni necesita resurse tehnice limitate privind echipamentele si utilizarea de personal;
  • operatiunea nu este direct legata de activitatea principala a persoanei impozabile;
  • suma achizitiilor efectuate in scopul operatiunii si suma taxei deductibile aferente operatiunii sunt nesemnificative.
Este foarte important sa incadram corect operatiunile ce intra in plafonul de 65.000 euro/220.000 lei intrucat, in situatia in care persoana impozabila depaseste plafonul si nu solicita sau solicita inregistrarea cu intarziere, organele fiscale competente procedeaza dupa cum urmeaza:
  • stabilesc obligatii privind taxa de plata, constand in diferenta dintre taxa pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze si taxa pe care ar fi avut dreptul sa o deduca, de la data la care persoana impozabila respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de TVA daca ar fi solicitat inregistrarea in termenul prevazut de lege, daca taxa colectata este mai mare decat taxa deductibila, precum si accesoriile aferente, sau dupa caz;
  • determina suma negativa a taxei, respectiv diferenta dintre taxa pe care ar fi avut dreptul sa o deduca, de la data la care persoana impozabila respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de TVA daca ar fi solicitat inregistrarea in termenul prevazut de lege, si taxa pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze de la data la care ar fi trebuit sa fie inregistrata in scopuri de taxa, daca taxa deductibila este mai mare decat taxa colectata.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mar182024

A fost publicata noua forma a Declaratiei informative 107 privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului

de Profeanu Laura 18 Mar 2024
Recent, ANAF a emis Ordinul nr. 355/2024 (in vigoare de la 12 martie 2024) prin care a aprobat noua forma si continutul formularului 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului". Noua forma a declaratiei va fi depusa, din 2025, doar de catre platitorii de impozit pe profit. In 2024, platitorii de impozit micro vor depune ...
Mar022024

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate si Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate

de Profeanu Laura 02 Mar 2024
1. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate Utilizarea spatiilor publice pentru afisaj publicitar vine la pachet cu obligatii fiscale, reglementate de Codul fiscal prin art. 478. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate este o obligatie fiscala datorata de orice persoana (fizica sau juridica) care utilizeaza panouri, afisaje sau structuri de afisaj in scopuri ...
Feb232024

Stimulente fiscale. Deduceri pentru cheltuielile de cercetare - dezvoltare

de Profeanu Laura 23 Feb 2024
Facilitatea fiscala privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare, introdusa prin O.M.F.P.  nr. 1056/4435/2016, reprezinta un element central pentru stimularea inovatiei si a competitivitatii in economia romaneasca. Aceasta facilitate permite companiilor platitoare de impozit pe profit sa beneficieze de stimulente fiscale, conform art. 20 din Codul fiscal, cu scopul de a ...
Feb052024

Masurile cu caracter temporar de combatere a cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare s-au prelungit pana la 31 Martie 2024

de Profeanu Laura 05 Feb 2024
In contextul economic actual, marcat de fluctuatii si incertitudini, masurile de plafonare a adaosurilor comerciale adoptate de guvern, joaca un rol important in modelarea tendintelor de pe piata. Impactul acestor politici afecteaza diferite segmente ale societatii, de la consumatori la producatori si comercianti. Pentru consumatori, aceste masuri aduc o aliniere in fata cresterii preturilor, ...
Ian132024

Scutirea de impozit pentru IT-isti extinsa si in perioadele de suspendare a contractelor de munca

de Profeanu Laura 13 Ian 2024
Recentele modificari aduse Codului Fiscal prin Legea nr. 296/2023 au deschis discutii importante privind impozitarea veniturilor IT-istilor. In centrul dezbaterii se afla aplicabilitatea scutirilor fiscale in perioadele de suspendare a contractelor de munca, cum ar fi in timpul concediilor medicale sau de maternitate. Cererea CCF si Raspunsul MF: Camera Consultantilor Fiscali (CCF) a solicitat ...
Nov242023

Pragurile valorice Intrastat pentru colectarea informatiilor statistice de comert intra-UE cu bunuri pentru anul 2024

de Profeanu Laura 24 Nov 2023
Institutul National de Statistica (INS) a emis Ordinul nr. 1539/2023, care stabileste pragurile valorice Intrastat pentru colectarea informatiilor statistice de comert intra-UE cu bunuri, pentru anul 2024. Acest ordin va intra in vigoare la 1 februarie 2024. Principalele puncte ale acestui ordin sunt urmatoarele: - Praguri valorice stabilite: Pragurile valorice Intrastat pentru colectarea ...