Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Martie 2024

Avansuri incasate de la clienti, considerente contabile

Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Amelia Dumitras
Consultant fiscal si expert contabil
valabil la 18 Sep 2015

Intrebare: Conform OMF 1802/2014 avansurile incasate si platite in valuta nu mai fac obiectul reevaluarii in functie de cursul valutar atat la sfarsitul fiecarei lunii cat si la finele exercitiului financiar.
Se face referire la elementele monetare si nemonetare.
Daca societatea noastra incaseaza avansuri in valuta de la clientii intracomunitare, iar livrarea se face in lunile urmatoare soldul avansului incasat in baza facturii proforme, la finele lunii nu se mai evalueaza la cursul de schimb valutar BNR din ultima zi ? La fel si daca ar plati in avans pentru o achizitie intracomunitara de marfuri? Se face referire la toate bunurile si serviciile sau numai la cele pentru imobilizari sau numai la cele care nu sunt intracomunitare.
Sumele platite in avans pentru bunuri si servicii ne spune ca este un element nemonetar Dar sumele incasate in avans pentru bunuri si servicii?


Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

Iul202020

Avansuri intracomunitare

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Iul 2020
TVA
Intrebare: Am primit factura de avans atasata (downpayment) de la un furnizor extern UE, pentru un utilaj care urmeaza sa-l primim peste cateva luni si va fi vandut. Deci este un avans factura externa marfa.   Factura va fi inregistrata in luna iunie cu taxare inversa, declarata in D300 si D390, este corect ? Din punct de vedere al declaratiei Intrastat - intrari nu este nicio obligativitate ...
Aug122019

Livrari de bunuri in afara tarii. Baza legala

de Portal Codul Fiscal valabil la 12 Aug 2019
TVA
Intrebare: O societate comerciala livreaza produse in afara tarii si emite facturi externe pentru clientii externi. Va rugam sa ne precizati ce curs valutar trebuie folosit in cazul livrarilor de bunuri in afara tarii si care este baza legala?
Dec172018

Factura de achizitie intracomunitara de bunuri. Bunuri nereceptionate

de Olga Crevelescu valabil la 17 Dec 2018
TVA
Intrebare: O societate este platitoare de TVA si presteaza diverse servicii. Cum se inregistreaza in contabilitate o factura de materiale, din Ungaria, materiale care nu au sosit si nici nu vor mai sosi, existand o divergenta intre furnizor si beneficiar? Aici ma refer la receptia materialelor, care nu exista, la declararea acestei facturi in D390 si in decontul de TVA. Factura este intocmita cu taxare ...
Nov212018

Primire marfuri cu titlu gratuit. Tratament TVA

de Olga Crevelescu valabil la 21 Nov 2018
TVA
Intrebare: O societate aduce din UE mobila second-hand. Valoarea mobilei este 0. Societatea primeste o lista cu mobilierul primit - packing list - in care sunt enumerate piesele de mobilier, fara valoare si CMR. Deci, practic, achizitioneaza fara valoare. Ce obligatii declarative si de plata are societatea ca neplatitoare de TVA? Si ce obligatii are daca devine platitoare de TVA?
Nov122018

Achizitie bunuri din Bulgaria in septembrie 2018. Returul bunurilor in luna noiembrie. Cursul valutar si declararea in VIES

de Constanta Popa valabil la 12 Nov 2018
TVA
Intrebare: Societatea A din Romania, platitoare de TVA, a achizitionat si receptionat materiale de ambalat de la societatea B avand cod valid de TVA din Bulgaria in luna Septembrie 2018. Aceasta achizitie a fost declarata in D390 pentru luna Septembrie 2018. In luna urmatoare,in timpul procesului de productie au fost constatate defecte ale unui lot de materiale de ambalat. Furnizorul a acceptat returul ...
Nov142018

Retur livrare intracomunitara si retur achizitie intracomunitara

de Olga Crevelescu valabil la 14 Nov 2018
TVA
Intrebare: 1. Refuz produse finite client intracomunitar PARTIAL DIN FACTURA EMISA, dar nu trimite inapoi produsele finite, ci documentele care atesta defectele. Administratia hotareste factura storno. Care este tratamentul contabil? 2. FURNIZOR INTRACOMUNITAR - La receptie materii prime se constata defecte calitative. Furnizorul este de acord sa facem factura pentru recuperarea valorii, dar materia prima ...