Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024

Ce modificari prevede Codul fiscal pentru 2017?

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
05 Dec 2016


Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015 contine anumite prevederi ce vor intra in vigoare de la 01 ianuarie 2017. De asemenea, pe site-ul Ministerul Finantelor Publice este publicat un proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului fiscal incepand cu 01 ianuarie 2017.

Vom vedea in continuare care sunt schimbarile prevazute in prezent de Codul fiscal, pentru anul 2017.

Profit reinvestit
Art. 22  din Codul fiscal prevede ca facilitatile privind profitul reinvestit se aplica pentru profitul reinvestit in activele produse si/sau achizitionate si puse in functiune pana la data de 31 decembrie 2016 inclusiv.

Proiectul ordonantei de urgenta de modificare a Codului fiscal propune abogarea acestor prevederi si aplicarea nelimitata a facilitatii, precum si extinderea acesteia si asupra dreptului de utilizare a programelor informatice.

Contributia de asigurari sociale de sanatate
Incepand cu 01 ianuarie 2017 se va plafona contributia de asigurari sociale de sanatate la valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut. Astfel, pentru veniturile realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2017, baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate nu poate fi mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut, in vigoare in anul pentru care se stabileste contributia.
Pentru veniturile realizate incepand cu 01 ianuarie 2017 persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, venituri din investitii si venituri din alte surse, vor datora contributia de asigurari sociale de sanatate pentru aceste venituri, indiferent daca realizeaza sau nu alte venituri.
In anul 2016 aceste persoane nu au datorat contributie de asigurari sociale de sanatate pentru aceste venituri in situatia in care au realizat urmatoarele venituri:
  • venituri din salarii sau asimilate salariilor;
  • venituri din pensii;
  • venituri din activitati independente;
  • venituri din asocierea cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II sau III, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7) - (9) din Codul fiscal;
  • venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura;
  • indemnizatii de somaj;
  • indemnizatii pentru cresterea copilului;
  • ajutorul social acordat potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca drept urmare a unui accident de munca sau unei boli profesionale.
Formularul 205 – „Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit"

Incepand cu 01 ianuarie 2017, pentru veniturile realizate in anul 2016, conform prevederilor art. 132 din Codul fiscal, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor nu mai depun formularul 205.
Proiectul de ordonanta de urgenta de modificare a Codului fiscal propune eliminarea obligatiei de depunere a acestui formular si de catre platitorii urmatoarelor venituri: venituri  din valorificarea sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala, din pensii, din arendare, precum si a persoanelor juridice care au obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului datorat de persoana fizica in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit sau titlului III - Impozitul pe veniturile microintreprinderilor si o persoana fizica, care au obligatia depunerii Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate pentru fiecare beneficiar de venit .

Taxa pe valorea adaugata
Incepand cu 01 ianuarie 2017 cota standard TVA se va reduce de la 20% la 19%.
Cota de 19% se va aplica pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru care faptul generator – data livrarii/prestarii- intervine incepand cu 01 ianuarie 2017.

In cazul in care se emit facturi in anul 2016 (inainte de livrare/prestare, pentru avansuri incasate) insa faptul generator intervine dupa data de 01 ianuarie 2017 se vor efectua regularizari pentru a se aplica cota in vigoare la data livrari de bunuri/prestarii de servicii.

In cazul operatiunilor supuse sistemului TVA la incasare, cota aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator, cu exceptia situatiilor in care este emisa o factura sau este incasat un avans, inainte de data livrarii/prestarii, pentru care se aplica cota in vigoare la data la care a fost emisa factura ori la data la care a fost incasat avansul.

In cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri cota de 19% se va aplica pentru achizitiile in cazul carora exigibilitatea taxei pe valoare adaugata intervine dupa 01 ianuarie 2017.
In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii facturii prevazute in legislatia altui stat membru la articolul care transpune prevederile art. 222 din Directiva 112 sau, dupa caz, la data emiterii autofacturii, ori in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator, daca nu a fost emisa nicio factura/autofactura pana la data respectiva.

Impozitul pe constructii
Incepand cu 01 ianuarie 2017 impozitul pe constructii este eliminat.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr122024

Decontarea abonamentului la sala de sport in cadrul unei societati platitoare de impozit pe profit

de Profeanu Laura 12 Apr 2024
Pentru societatile din Romania, decontarea abonamentelor la sala de sport pentru angajati este o practica din ce in ce mai comuna, reprezentand un beneficiu aditional acordat de angajatori pentru imbunatatirea starii de sanatate si a productivitatii angajatilor. Este important de inteles modalitatea de decontare si tratamentul fiscal al acestor beneficii, intrucat acestea pot avea implicatii ...
Apr082024

O abordare prudenta in raportarile financiare

de Profeanu Laura 08 Apr 2024
Principiul prudentei, reglementat de Ministerul Finantelor prin Ordinul 1802/2014 la punctul 51, stabileste fundatia pe care se construieste intreaga structura a raportarii financiare. Acest principiul subliniaza necesitatea recunoasterii si evaluarii pe o baza precauta, cu scopul de a evita supraevaluarea activelor si veniturilor sau subevaluarea datoriilor si cheltuielilor. Aceasta inseamna ...
Apr042024

Pierderile inregistrate de microintreprinderile platitoare de impozit micro nu sunt pierderi fiscale dupa trecerea la impozitul pe profit

de Profeanu Laura 04 Apr 2024
Recentele modificari ale Codului Fiscal, in special cele referitoare la art. 47 si art. 31, au reconfigurat semnificativ regimul fiscal pentru microintreprinderile din Romania, impunand noi responsabilitati in cadrul procesului de conformare fiscala. Conform art. 47 din Codul Fiscal, definitia unei microintreprinderi se bazeaza pe mai multe conditii cumulative, la 31.12.2023: - a realizat ...
Mar312024

Pentru anul fiscal 2024, indicele preturilor de consum utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit anual este 106%

de Profeanu Laura 31 Mar 2024
Contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, porivit art. 41 din Codul fiscal, determina platile anticipate trimestriale in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele preturilor de consum, estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care ...
Mar232024

Evitarea dublei impuneri

de Profeanu Laura 23 Mar 2024
Evitarea dublei impuneri reprezinta o preocupare majora pentru entitatile juridice care opereaza atat pe teritoriul Romaniei, cat si in strainatate. Art. 39 din Codul Fiscal aduce claritate si ofera solutii concrete pentru a preveni situatiile in care aceleasi venituri sunt impozitate de doua ori. Aceasta problema este deosebit de importanta in contextul globalizarii si al expansiunii ...