Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 14 Decembrie 2018
Un produs marca Rentrop ∧ Straton
  • Newsletter GRATUIT
  • Aboneaza-te GRATUIT la newsletter-ul PortalCodulFISCAL.ro.
     
    Aboneaza-te acum si primesti GRATUIT Raportul Special "Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii".
    Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Client non-UE neincasat. Confirmare sold

Raspuns oferit de
Otilia Roman

Otilia Roman
Consultant fiscal
valabil la 09 Aug 2018
Intrebare: Partenerul nostru din Serbia (client non UE) nu a achitat in intregime cateva facturi de marfa exportata incepand cu 16.05.2018.

Conform explicatiilor primite de la banca noastra, motivul neincasarii sumei totale de 415 euro pana la acest moment, este schimbarea traseului de decontare de catre banca platitorului.

Astfel, pe circuitul de transfer al banilor s-a interpus o a treia banca ce a incasat sumele neachitate catre noi, drept comisioane.

Intrucat sumele respective nu se regasesc in extrasele noastre de cont nu le putem inregistra ca fiind cheltuieli cu comisioanele bancare. Explicatiile primite de la clientul nostru nu ofera detalii asupra ceea ce s-a intamplat concret. Banuim insa ca nici in extrasele lor de cont nu apar aceste cheltuieli, deci nici in contabilitatea lor sumele respective nu pot fi inregistrate drept cheltuieli cu comisioanele bancare.

In schimb,clientul nostru ne-a solicitat sa-i transmitem debit-note pentru sumele restante (?!), desi avea la dispozitie componenta soldului restant din Fisa de client actualizata. Singura precizare din partea lor este ca au convenit cu banca lor sa revina la procesul de decontare anterior

Nu ne aflam in situatia vreunui refuz de marfa din partea clientului sau de marire/modificare a pretului marfii livrate si facturate de catre noi in calitate de furnizori.

Care este solutia de rezolvare a acestei situatii, conform prevederilor legale din Romania? Trebuie sa emitem noi ca furnizori aceasta debit-note? Daca da, care ar fi tratamentul contabil si fiscal?

Din punctul nostru de vedere solicitarea lor nu se justifica, deoarece suntem in situatia neplatii integrale a unor facturi din motive care implica responsabilitatea noastra.




Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?


Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Client non-UE neincasat. Confirmare sold
SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x