Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 18 Aprilie 2024

Consecinte fiscale negative privind achizitia de bunuri de la un furnizor inactiv in anul 2016. Contradictii legislative si de operare in registre

Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Amelia Dumitras
Consultant fiscal si expert contabil
Intrebare: Am achizitionat marfa de la un furnizor care a fost declarat inactiv, data publicarii in Registrul contribuabililor inactivi 16.11.2016, totodata in data de 8.12.2016 a fost publicat in registrul persoanelor impozabile a caror cod de TVA a fost anulat. In opinia furnizorului, nu am dreptul la deductibilitatea cheltuielilor si a TVA-ului de la data de 08.12.2016 (art. 316, al.15 din Codul fiscal), in opinia celor de la Finante nu am dreptul de deductibilitate a cheltuielilor de la data publicarii in registrul contribuabililor declarati inactivi, adica 16.11.2016 (art . 11, al. 7 din Codul fiscal), iar pentru TVA de la data publicarii anularii codului de TVA 08.12.2016. Doresc opinia dvs. legat de acest aspect, avand in vedere prevederile articolelor mentionate si a art.25 lit. j din Codul fiscal si daca exista in practica o solutie de acoperire a acestor pierderi pentru noi ca societate, avand in vedere ca pentru anul 2016 nu se aplica prevederile OG 84/2016.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4531

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice

Apr132024

Cheltuieli pentru organizarea targurilor pentru locuri de munca

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Firma platitoare de TVA, cu impozit pe profit, are ca obiect de activitate organizarea unor targuri pentru locuri de munca pentru firme. Factureaza participantilor (firme) taxe de participare, servicii ce includ prin contract si anumite servicii de masa/cafea. 1. Aceste servicii de masa/cafea prevazute in contract se considera cheltuieli de protocol sau sunt considerate deductibile integral? Dar ...
Apr162024

Regim TVA export temporar. Inregistrare cheltuieli cu materiale promotionale

de Ela Dumitra valabil la 16 Apr 2024
TVA
Intrebare: Avem 2 cazuri: 1. Societatea noastra a trimis prin procedura de export temporar la Bogota, Columbia, mai multe echipamente pentru o expozitie, cu termen de reimport 6 luni. In aceste echipamente este inclus si un laptop. Data exportului temporar conform DVE este 22.02.2024. La DVE este atasata si o factura proforma cu valoare de 5000 de euro. 2. Societatea a trimis prin export definitiv fara ...
Apr112024

Societate nerezidenta, achizitie si livrare pe teritoriul Romaniei

de Elena Garofil valabil la 11 Apr 2024
TVA
Intrebare: O societate A din UE are un client B din Romania. Pentru a reduce costurile de transport propune unei alte societati C din Romania sa achizitioneze de la un furnizor local din Romania anumite produse necesare societatii B, ulterior societatea C din Romania sa le factureze societatii A din UE si sa le livreze in final clientului B din Romania cu aviz emis de catre societatea A din UE. Cum poate ...
Apr112024

Refacturare pliante partener UE. Regim TVA

de Constanta Popa valabil la 11 Apr 2024
TVA
Intrebare: Suntem o societate din Romania care vindem utilaje achizitionate de la o societate din UE. Pentru promovarea acestor utilaje societatea din Romania foloseste diverse pliante, brosuri, tiparite in Romania de un furnizor local. Societatea din UE, furnizorul utilajelor, vrea sa suporte contravaloarea acestor pliante. Cum se pot recupera aceste costuri de la societatea din UE? Se vor refactura cu tva ...
Apr132024

Scutirea de impozit a profitului reinvestit aplicabila activelor corporale, respectiv mijloace fixe 2.2.9 din Catalogul mijloacelor fixe

de Ela Dumitra valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societate platitoare de impozit pe profit a achizitionat mai multe calculatoare electronice, noi, cu valoare pana in 2.500 lei fiecare. Pe factura emisa de furnizor se mentioneaza mai multe componente unitate centrala de procesare, sursa, memorie, carcasa . Acestea au fosta ansamblate de firma vanzatoare, iar pentru fiecare calculator in parte am intocmit proces verbal de receptie si punere in ...
Apr092024

Lucrari constructii, termen emitere factura

de Elena Garofil valabil la 09 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societate platitoare de tva si impozit pe profit presteaza diverse servicii de constructii pentru o societatea afiliata (platitoare de impozit pe profit si tva). Conform contract incheiat intre parti, emitem pentru fiecare lucrare in parte, situatii de lucrari si procese verbale de receptie a lucrarilor dupa data de 30 ale lunii, cand finalizam centralizarea orelor lucrate, si astfel facturile nu ...