Declararea veniturilor din arendare si drepturi de autor in anul 2018
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
05 Mar 2018
Incepand cu 01 ianuarie 2018 prin OANAF 3781/2017, Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat prevazut in Anexa nr. 3 la OANAF 587/2016 a fost completat cu urmatoarele creante fiscale:
Aceste tipuri de venituri se impun prin retinere la sursa iar pana la 31 decembrie 2017 se declarau de catre platitorul de venit prin formularul 112 - Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
In ceea ce priveste veniturile din drepturi de autor, beneficiarul poate opta intre doua modalitati de impozitare, respectiv:
1) Retinere la sursa reprezentand plati anticipate. In acest caz, potrivit dispozitiilor art. 72 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, impozitul ce trebuie retinut, se stabileste aplicand o cota de impunere de 7% la venitul brut. Regularizarea impozitului se efectueaza de catre Agentia de Administrare fiscala pe baza formularului 200, prin decizie de impunere, comunicata beneficiarului venitului.
Retinerea impozitului reprezentand plata anticipata se efectueaza din veniturile platite in baza contractului incheiat in forma scrisa intre platitorul de venit si beneficiarul venitului.
2) Stabilirea impozitului pe venit ca impozit final. In acest caz, conform art. 73 alin. (2) din Codul fiscal, impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa la momentul platii veniturilor de catre platitorii veniturilor prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut din care se deduce cota forfetara de cheltuieli (40%), dupa caz, si contributiile sociale obligatorii retinute la sursa. Impozitul calculat si retinut, in acest caz, reprezinta impozit final.
Veniturile din arenda se impun prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la momentul platii venitului. Impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net, impozitul fiind final. Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut.
Impozitul astfel calculat si retinut pentru veniturile din arenda se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Avand in vedere ca incepand cu 01 ianuarie 2018 aceste venituri se declara prin Formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", in anul 2019 platitorii de venit vor depune Declaratia 205 pe beneficiari de venit pentru veniturile realizate in anul 2018.
- impozitul pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuala;
- impozitul pe veniturile din arendarea bunurilor agricole;
- impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015;
- impozitul pe veniturile obtinute de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016,
- impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit titlului III din Legea nr. 227/2015;
Aceste tipuri de venituri se impun prin retinere la sursa iar pana la 31 decembrie 2017 se declarau de catre platitorul de venit prin formularul 112 - Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
In ceea ce priveste veniturile din drepturi de autor, beneficiarul poate opta intre doua modalitati de impozitare, respectiv:
1) Retinere la sursa reprezentand plati anticipate. In acest caz, potrivit dispozitiilor art. 72 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, impozitul ce trebuie retinut, se stabileste aplicand o cota de impunere de 7% la venitul brut. Regularizarea impozitului se efectueaza de catre Agentia de Administrare fiscala pe baza formularului 200, prin decizie de impunere, comunicata beneficiarului venitului.
Retinerea impozitului reprezentand plata anticipata se efectueaza din veniturile platite in baza contractului incheiat in forma scrisa intre platitorul de venit si beneficiarul venitului.
2) Stabilirea impozitului pe venit ca impozit final. In acest caz, conform art. 73 alin. (2) din Codul fiscal, impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa la momentul platii veniturilor de catre platitorii veniturilor prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut din care se deduce cota forfetara de cheltuieli (40%), dupa caz, si contributiile sociale obligatorii retinute la sursa. Impozitul calculat si retinut, in acest caz, reprezinta impozit final.
Veniturile din arenda se impun prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la momentul platii venitului. Impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net, impozitul fiind final. Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut.
Impozitul astfel calculat si retinut pentru veniturile din arenda se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Avand in vedere ca incepand cu 01 ianuarie 2018 aceste venituri se declara prin Formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", in anul 2019 platitorii de venit vor depune Declaratia 205 pe beneficiari de venit pentru veniturile realizate in anul 2018.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr162024
Categorii de venituri supuse impozitului pe venit
de
Profeanu Laura
16 Apr 2024
Contribuabilii care desfasoara activitate sunt obligati sa depuna la organul fiscal declaratia unica pentru venitul estimat a se realiza, pana la data de 25 mai, inclusiv a fiecarui an.
Potrivit art. 120 alin. 1) din Codul fiscal, fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.
Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit, ...
Mar182024
A fost publicata noua forma a Declaratiei informative 107 privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului
de
Profeanu Laura
18 Mar 2024
Recent, ANAF a emis Ordinul nr. 355/2024 (in vigoare de la 12 martie 2024) prin care a aprobat noua forma si continutul formularului 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului".
Noua forma a declaratiei va fi depusa, din 2025, doar de catre platitorii de impozit pe profit. In 2024, platitorii de impozit micro vor depune ...
Feb052024
Modificari fiscale 29 ianuarie - 04 februarie 2024
de
Irina Dumitrescu
05 Feb 2024
1. O.U.G. nr. 5/2024 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei masuri cu caracter temporar de combatere a cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Publicat in: M.Of. nr. 93 din 31.01.2024
Ce prevede:
Prin aceasta ...
Ian252024
Se schimba modelul si continutul formularului 107
de
Profeanu Laura
25 Ian 2024
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2023, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, au fost aduse mai multe modificari si completari Codului fiscal.
In privinta sponsorizarilor, modificarile au vizat, in principal, urmatoarele:
- abrogarea dispozitiilor referitoare la deducerea din impozitul pe veniturile microintreprinderilor a sponsorizarilor/mecenatului/burselor private, precum si a ...
Dec232023
Formularul F7000, destinat operatorilor de platforme online
de
Profeanu Laura
23 Dec 2023
Ordinul ANAF 1996/2023 marcheaza un pas important in adaptarea legislatiei fiscale romanesti la economia digitala. Acesta introduce formularul F7000, destinat operatorilor de platforme online, pentru a sprijini conformitatea fiscala in conformitate cu OG 16/2023 si Directiva europeana DAC7.
Raportarea se va face anual, pana la data de 31 ianuarie, pentru activitatea din anul ...
Dec172023
Solicitarea suspendarii actelor administrative privind taxele vamale, direct la AVR, cu garantie de 100%
de
Profeanu Laura
17 Dec 2023
Romania se confrunta cu provocarea de a-si alinia legislatia vamala la standardele Uniunii Europene. Proiectul de OUG pentru modificarea Codului Vamal este un pas important in acest sens. Problema principala abordata este prevenirea deciziilor neconforme ale instantelor romanesti cu legislatia vamala a UE. Aceasta este vitala pentru protejarea resurselor financiare atat ale Romaniei, cat si ale ...