Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Incasare avans pe baza bonului fiscal si a facturii

Raspuns oferit de



valabil la 07 Sep 2016

Intrebare: In situatia in care avem un magazin unde vanzarile sunt inregistrate in baza bonului fiscal, dar sunt si cumparatori care cer factura pe firma, PFA etc. De asemenea, incasam pe bon fiscal si cu factura pe persoana fizica avansuri pentru o comanda, iar in momentul in care vine produsul, se anunta persoana respectiva si se intocmeste factura de retur, dar banii se dau prin casa cu dispozitie de plata, deoarece nu se pot face stornari pe casa de marcat. In acelasi timp, se emite bon fiscal pentru produsul achizitonat la pretul de vanzare din magazin, nu doar pe diferenta pret de vanzare si avans (avand in vedere ca avansul a fost restituit in numerar, prin dispozitie de plata). De asemenea, exista retururi de produse pentru care se emite o factura in rosu pe numele persoanei respective si se dau banii cu dispozitie de plata, dar pentru marfa respectiva, la achizitie, nu a fost emisa factura ci doar bon fiscal, deci daca ar fi sa luam pe CNP-ul persoanei respective ar aparea o suma in rosu. Mai mult, exista situatii cand returul se face in luna urmatoare. In momentul de fata avem urmatoarea situatie: sa presupunem ca vanzarile de produse pe z sunt de 30.000 lei, din care incasari bonnumerar cu factura 1000 lei, incasari cash doar cu fiscal, fara factura 10.000 lei, incasari card cu factura 5000 lei, incasari card doar pe bon fiscal 12.000, iar avansuri pentru pers fizice 2000 lei (cu factura pe persoana fizica), dar avem si retururi de marfa de 1000 lei - se emite factura in rosu (persoana fizica si dispozitie de plata prin registru de casa); avem si retur de avans (factura persoana fizica in rosu si dispozitie de plata) - 1800 lei. In declaratia 394 practic declar total bonuri fiscale (incasari cash+card= 22.000 lei) din care scad returul de 1000 lei, precum si returul de avans 1800 lei, astfel incat in D394 va aparea la vanzari pe bon fiscal - 19.200 lei. Avansurile nu le consider vanzari, ci le trec in contul 419 si colectez TVA doar pentru diferenta ramasa in cont la sfarsitul lunii (in cazul nostru pentru 200 lei), deci aceste avansuri nu le trec in D394, pentru ca practic factura catre persoana fizica respectiva se anuleaza in luna respectiva sau cel tarziu in luna urmatoare. Toate facturile emise pe persoane juridice si PFA le inregistrez pe codul de TVA furnizat de acestia. Vreau sa stiu daca procedez corect pentru faptul ca nu inregistrez facturile pe persoana fizica pentru avans, pe motivul ca acestea se anuleaza integral la achizitia produsului, iar practic Z-ul se incarca pentru acelasi produs de 2 ori, o data cu avansul care se storneaza, dar NU pe casa de marcat si a doua oara cu pretul integral la achizitia efectiva a bunului. De asemenea, returul de produse nu se poate face prin stornare pe casa de marcat, ci doar cu factura in rosu pe persoana fizica si cu dispozitie de plata, ceea ce ar insemna ca pe persoana fizica respectiva apare doar o factura cu minus, motiv pentru care scad returul direct din vanzarile pe bon fiscal.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4616

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Raportarea informativa: declaratia 390 si 394

Apr162024

Intermedieri in comertul cu textile, modificare perioada fiscala

de Elena Garofil valabil la 16 Apr 2024
TVA
Intrebare: O societate din Romania are ca si obiect de activitate "intermedieri in comertul cu textile, confectii din blana, incaltaminte si articole din piele", cod CAEN 4616. Perioada fiscala a TVA-ului este trimestriala. In luna aprilie 2024 firma din Romania emite o factura de intermedieri vanzari unei societati din Italia, cu care are incheiat contract de intermedieri vanzari pentru produse ...
Dec272023

Comisionare vamala. Tratament fiscal TVA

de Ionut Jinga valabil la 27 Dec 2023
TVA
Intrebare: In declaratia 394 se declara achizitiile scutite cu drept deducere, conform art. 294 lit. (b) si (c)? Comisionarul vamal emite factura de intocmire declaratii vamale fara tva? Se declara valoarea in D394? Multumesc.
Dec202023

Declarare in D 300 si D 390 facturi emise unei firme din UE cu VAT valid

de Profeanu Laura valabil la 20 Dec 2023
TVA
Intrebare: 1. Declarare despagubire acordata de catre beneficiarul platformei de vanzari online din UE, furnizorului de bunuri si servicii de transport din Romania. Societatea M din Romania, inregistrata in scopuri de TVA, preia comenzi de pe o platforma de vanzari online din UE detinuta de o persoana juridica cu VAT valid (HU si BG) si livreaza direct in regim OSS catre clientii persoane fizice din UE ((HU ...
Dec142023

Atentionare primita pe recipisa declaratiei 394 nrBf / nrAMEF

de Profeanu Laura valabil la 14 Dec 2023
TVA
Intrebare: Societate comerciala cu un singur punct de lucru, activitate de tip simigerie, cu o casa de marcat la punctul de lucru, la depunerea declaratiei 394 se primeste pe recipisa urmatoarea atentionare: "A: op2 (1) atentionare regula: R243.4: atentie, avem nrBf / nrAMEF (15671) > 15000". Distribuitorul de unde s-a achizitionat casa de marcat nu a stiut sa ne ajute cu mai multe informatii. ...
Dec182023

Actualizare CAEN. Completare declaratii fiscale

de Ionut Jinga valabil la 18 Dec 2023
TVA
Intrebare: In data de 31.10.2023 pe baza declaratiei pe propria raspundere a administratorilor, AGA hotaraste schimbarea codului CAEN. Pe certificatul de inregistrare apare noul cod CAEN avand data eliberarii 20.11.2023. Declaratiile pentru luna noiembrie, situatiile financiare pentru anul 2023 si toate declaratiile aferente anului 2023 pe ce cod CAEN se vor declara? Multumesc!
Oct252023

Cod TVA anulat din oficiu, obligatii fiscale TVA dupa reinregistrarea TVA

de Amelia Dumitras valabil la 25 Oct 2023
TVA
Intrebare: O societate a avut codul de TVA anulat in perioada 26.09.2023 - 19.10.2023, ca urmare a inactivarii fiscale din oficiu. Pentru luna septembrie am intocmit declaratiile dupa cum urmeaza: D300, D390, D394 pentru perioada 01.09.2023 - 25.09.2023; D311 pentru perioada 26.09.2023-30.09.2023; Nu am inclus in D300 si D394 facturile primite si emise avand data emiterii cuprinsa in intervalul ...