Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Incasari efectuate de mandatar fara predarea numerarului. Aspecte contabile

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
valabil la 03 Sep 2017

Intrebare: Societatea a angajat o persoana printr-un contract de mandat sa ii cumpere terenuri agricole.

Mandatarul a intocmit in numele societatii o promisiune de vanzare cumparare pentru mai multe parcele de teren,promisiune pe care societatea a platiti o valoare in lei in contul proprietarului terenului. terenul urma sa fie cadastrat pentru a se finalza vanzarea.

La cateva luni in urma acestei promisiuni mandatarul a semnat in numele societatii la notarun act aditional pentru returnarea unor parcele catre proprietar si a incasat si banii aferenti acelor parcele in anul 2014.

Acesti bani nu au fost adusi in societate si nici actul de aditional semnat atunci.

Astazi s-a descoperit ca a fost efectuat acel act si s-a predat la contabilitate, fara bani. actul este facut in euro, se specifica faptul ca suma s-a achitat de catre proprietar catre mandatarul societatii in euro, cash.

Cum sa inregistrez acest act in contabilitate, astazi, avand in vedere ca valoarea imobilizarilor in curs trebuie ajustata si ca in act este o tranzactie in valuta care incalca regulamentul BNR?


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: inchirieri bunuri

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

Aug082023

Achizitie licente anuale. Aspecte contabile si fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 08 Aug 2023
Intrebare: Am inregistrat o imobilizare necorporala - un soft pe care il utilizam la prestari de servicii catre alte companii. Perioada de amortizare 5 ani, valoare peste 2.500 RON. Ulterior achizitionam licente anuale cu valori peste 2.500 RON. Intrebare: se pot considera aceste licente anuale ca imobilizari necorporale cu o durata de amortizare de 1 an, respectiv inregistrate si raportate in bilant ca ...
Apr102023

Durata normala de functionare (durata fiscala) versus durata de viata a imobilizarilor (durata contabila)

de Ela Dumitra valabil la 10 Apr 2023
Intrebare: Societatea cumpara un imobil (complex comercial) vechi de 40 ani in vederea inchirierii. Pe ce perioada il vom amortiza la inregistrarea lui in contabilitate? Multumesc.
Ian252023

Tratament contabil imobilizare necorporala obtinuta dintr-un proiect de cercetare-dezvoltare

de Alexandru Palaghia valabil la 25 Ian 2023
Intrebare: Ca urmare a finalizarii unui proiect de cercetare dezvoltare pe fonduri europene, societatea a realizat un soft/licenta. Care este monografia de vanzare a unui duplicat dupa aceasta licenta/soft?
Nov212020

Prejudicii imputate furnizorului

de Costin A. Istrate valabil la 21 Nov 2020
Intrebare: Am incheiat un contract pentru achizitie 4 utilaje (3 buc un tip 1buc alt tip).  Pentru produse s-a achitat 80% avans urmand ca diferenta sa fie achitata dupa receptia cantitativa si calitativa a bunurilor.  In contract se specificau anumiti parametrii de productie pe unitatea de timp pentru fiecare utilaj. Imediat dupa punerea in functiune s-a constata ca utilajele nu ...
Ian262020

Imobilizare necorporala produsa intern. Costul de productie

de Irina Dumitrescu valabil la 26 Ian 2020
Intrebare: Am urmatoarea situatie: o firma de software lucreaza la un produs propriu pe care sa il ofere spre vanzare ulterior. Incepand cu august 2018 intra in faza de dezvoltare propriu-zisa conform OMFP 1802/2014. In perioada august - octombrie 2019 sunt si alte proiecte in firma care se factureaza, dar incepand din nov 2019 absolut toti programatorii sunt pe proiectul propriu care se dezvolta. In ...
Dec062017

Lucrari de renovare la sediu situat in apartament. Deductibilitatea cheltuielilor si a TVA

de Constanta Popa valabil la 06 Dec 2017
Intrebare: Acest SRL functioneaza ca microintreprindere din 01.01.2016, avand un singur angajat cu norma intreaga, care este si asociatul companiei. Sediul social al societatii este in acelasi imobil (apartament cu 3 camere) in care isi are domiciliu asociatul unic. In vara acestui an s-au executat lucrari de reparatii in acest apartament: renovare si zugravire partiala, renovare baie, gresie si faianta, ...