Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Martie 2024

Investitii la spatii inchiriate. Tratament contabil

Raspuns oferit de
Olga Crevelescu

Olga Crevelescu
Consultant fiscal, Formator autorizat A.N.C.
Intrebare: Am facut o investitie la o cladire inchiriata unde avem deschis un punct de lucru, respectiv extindere atelier productie si birouri.
Poprietarul ne da voie sa modificam cladirea, dar nu recunoaste investitia.
Toate materialele folosite (rigips, ciment, gresie, faianta, adeziv gresie, inclusiv cele folosite pentru sistem de incalzire) le-am receptionat ca materiale consumabile si am facut bonuri de consum.
Investitia nu a fost finalizata pana la sfarsitul lui 2016, dar am facut o situatie de lucrari partiala si am inregistrat investitia ca imobilizare in curs.
In situatia de lucrari la rubrica cu materialele folosite am trecut doar valoarea acestora cu explicatia materiale cf. bonurilor de consum nr. ....... Este corect asa?
Avem si ferestre pvc cu geam termopan in valoare de 20.000 fara TVA si o usa atelier cu automatizare si usa pietonala in valoare de 11.000 lei. Procedam la fel si cu acestea (adica receptie consumabile si bon de consum) sau trebuie inregistrate la mijloace fixe si amortizate separat?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7112

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale

Nov232023

Tratamentul contabil al reparatiilor efectuate imobilizarilor

de Alexandru Palaghia valabil la 23 Nov 2023
Intrebare: Societatea noastra detine un motostivuitor in valoare de 17070 lei care este amortizat complet. In luna octombrie s-a efectuat o reparatie la motorul acestuia care a ajuns la suma de 7050 lei. Va rugam sa ne precizati, daca aceasta trebuie capitalizata sau este o cheltuiala curenta, avand in vedere ca aceasta reparatie nu a dus la imbunatatirea parametrilor tehnici initiali a stivuitorului?
Sep182023

Tratamentul contabil si fiscal al investitiilor in panouri fotovoltaice

de Alexandru Palaghia valabil la 18 Sep 2023
Intrebare: Societatea noastra isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat de la o alta societate care are acelasi actionar, deci sunt societati afiliate. Societatea care detine spatiul are instalat un sistem de panouri fotovoltaice, fiind si prosumator. Societatea noastra achizitioneaza un numar de 30 panouri fotovoltaice care se instaleaza pe cladirea proprietarului, pentru care primeste doua ...
Sep062023

Investitie suplimentara - livrare constructie

de Costin A. Istrate valabil la 06 Sep 2023
Intrebare: La data de 31.01.2023 am facut procesul verbal de receptie a unui bloc construit in vederea vanzarii. La acel moment au fost repartizate cheltuieli pe fiecare apartament. Ulterior acelei date au intervenit niste cheltuieli, marea lor parte fiind considerate cheltuieli de reparatii si le-am incadrat in 611. La momentul actual s-a decis inchiderea cu termopan a acelor apartamente. Cum ar trebui sa ...
Mar292023

Cladire in conservare, modernizare, inchiriere, durata de utilizare ramasa

de Elena Ionescu valabil la 29 Mar 2023
Intrebare: Societatea detine o cladire edificata in anul 1968. In perioada 2010 - 2018 a fost in conservare. La 31 decembrie 2018 valoarea ramasa a cladirii inregistrata in evidenta contabila era de 1.487.500 lei. In anul 2019 s-au investit in modernizare suma de 3.600.000 lei, aducand cladirea la parametrii prevazuti in caietul de sarcini a unei licitatii. Dupa modernizare incepand cu 01 iulie 2020, s-a ...
Mar082023

Tratament contabil imobilizare corporala primita in cadrul unui contract de inchiriere

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Mar 2023
Intrebare: Societatea incheie un contract de inchiriere pentru un spatiu de birouri. In baza contractului se ofera 5.5 luni gratuite. Proprietarul se ofera sa cumpere pentru necesitatile firmei un generator, a carui valoare am agreat sa il scada din valoarea lunilor cu gratuitate, urmand ca la sfarsitul contractului de inchiriere, acest bun sa revina firmei. Care este modalitatea prin care societatea se ...
Oct202022

Stabilire perioada de amortizare imobilizare amortizata partial

de Elena Ionescu valabil la 20 Oct 2022
Intrebare: Societatea vinde o cladire, pe care o avea incadrata pe clasa 1.5.1, conform catalogului mijloacelor fixe, si care se amortizase 10 ani din cei 40 de ani (perioada minima amortizare), cat se stabilise amortizarea. Dupa 4 ani, societatea cumpara din nou cladirea respectiva. Este corect ca amortizarea sa fie stabilita tot pe 40 de ani?