Lucrari de consolidare. Tratament fiscal
Raspuns oferit deCostin A. Istrate
Consultant in management
valabil la 07 Nov 2017
Intrebare: Societatea a achizitionat o cladire cu destinatia cladire de birouri - sediul societatii. Cladirea are o vechime de 10 ani si a fost achizitionata de la persoane fizice. In vederea folosirii ca sediu, vor fi efectuate lucrari de consolidare si amenajare. Cladirea a fost achizitionata partial, cu credit imobiliar de la banca.
Intrebari:
1. Care este grupa de incadrare conform Nomenclator Mijloace Fixe? Care este perioada de amortizare, considerand ca are o vechime de aprox. 10 ani si care va fi valoarea de amortizat?
2. Ce cheltuieli se pot asimila costului de achizitie al cladirii si valorii de amortizat? (toate cheltuielile de consolidare, amenajare, avize tehnice, servicii arhitecti etc.).
3. Cheltuielile cu dobanda creditului si comisionul de acordare a creditului bancar se pot capitaliza in valoarea de amortizat a cladirii?
4. Ce alte obligatii fiscale exista, exceptand obligatia de inregistrare a imobilului la Directia de Taxe Locale?
5. Care este valoarea cu care se declara la Taxe Locale acest imobil, considerand ca vor fi lucrari de amenajare efectuate in termen de 3-6 luni, iar imobilul trebuie inregistrat la ANAF in termen de 30 zile de la incheierea contractului de vanzare-cumparare?
Intrebari:
1. Care este grupa de incadrare conform Nomenclator Mijloace Fixe? Care este perioada de amortizare, considerand ca are o vechime de aprox. 10 ani si care va fi valoarea de amortizat?
2. Ce cheltuieli se pot asimila costului de achizitie al cladirii si valorii de amortizat? (toate cheltuielile de consolidare, amenajare, avize tehnice, servicii arhitecti etc.).
3. Cheltuielile cu dobanda creditului si comisionul de acordare a creditului bancar se pot capitaliza in valoarea de amortizat a cladirii?
4. Ce alte obligatii fiscale exista, exceptand obligatia de inregistrare a imobilului la Directia de Taxe Locale?
5. Care este valoarea cu care se declara la Taxe Locale acest imobil, considerand ca vor fi lucrari de amenajare efectuate in termen de 3-6 luni, iar imobilul trebuie inregistrat la ANAF in termen de 30 zile de la incheierea contractului de vanzare-cumparare?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!
Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor
Mar262024
Evaluarea pentru Impozite si Taxe Locale
de
Profeanu Laura
valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Societatea a facut o reevaluare pentru o hala in scopuri fiscale - impozit cladire taxe locale. La sfarsitul anului hala mai avea 14 luni de amortizat, iar ca urmare a reevaluarii valoarea lunara a ratei de amortizare creste semnificativ. In cazul in care se inregistreaza raportul de evaluare in contabilitate se poate schimba perioada de amortizare? Daca societatea trece lunar din contul 105 in ...
Mar202024
Cheltuieli ulterioare la bunuri luate in administrare
de
Alexandru Palaghia
valabil la 20 Mar 2024
Intrebare: Regia autonoma AZL Sulina, subordonata Consiliului Judetean Tulcea, primeste cu Hot. C.J. un bun in administrare (fantana arteziana cu program muzical si joc lumini). In anul 2024 doreste achizitionare unui soft de program muzical si joc lumini suplimentar fata de cel existent (in plus 44 de minute muzica lumini) costul este aproximatov de 75.000 lei. Rugam sa ne ajutati cu monografia contabila a ...
Feb282024
Amortizare fiscala si contabila software
de
Profeanu Laura
valabil la 28 Feb 2024
Intrebare: Un SRL a achizitionat un software pentru efectuarea vanzarilor prin internet, este principalul tool de vanzari al companiei si o sa fie folosit cel putin 5 ani. Amortizarea softului a fost setata pe o perioada de 36 luni. Compania isi doreste setarea amortizarii confom perioadei de folosinta a softului. Va rog sa ne spuneti daca este posibil fiscal. Multumesc!
Ian212024
Deductibilitate amortizare pentru mijloace fixe primite gratuit
de
Olga Crevelescu
valabil la 21 Ian 2024
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti in ce masura amortizarea unor mijloace fixe este deductibila fiscal, mijloacele fixe fiind achizitionate de catre societatea din Romania de la societati apartinand clientului societatii (din UE sau din afara UE), fara obligatia de plata. Pe facturile de achizitie scrie "No charge" sau "Value for customs purpose, no financial transaztion". Pentru importuri ...
Sep282023
Amortizare program informatic
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 28 Sep 2023
Intrebare: Societatea achizitioneaza un program informatic de gestiune. Care este durata legala de amortizare a acestuia? Se poate amortiza pe perioada de 5 ani? Mentionam ca societatea are in activ licente si alte programe soft pentru care s-a utilizat amortizare liniara pe durata a 3 ani.
Aug082023
Achizitie licente anuale. Aspecte contabile si fiscale
de
Irina Dumitrescu
valabil la 08 Aug 2023
Intrebare: Am inregistrat o imobilizare necorporala - un soft pe care il utilizam la prestari de servicii catre alte companii. Perioada de amortizare 5 ani, valoare peste 2.500 RON. Ulterior achizitionam licente anuale cu valori peste 2.500 RON. Intrebare: se pot considera aceste licente anuale ca imobilizari necorporale cu o durata de amortizare de 1 an, respectiv inregistrate si raportate in bilant ca ...