Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024

Noi modificari aduse formularului 100 – Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

O serie de modificari ale normelor de aplicare a Codului Fiscal au fost avizate astazi de Guvern.

Principala schimbare fata de proiectul prezentat de Finante se refera la impozitul pe veniturile microintreprinderilor si vizeaza luarea in considerare si a contractelor individuale de munca/conventIn M.Of. nr. 424 din 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Principalele modificari vizeaza adaptarea formularului 100 ”Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” la schimbarile legislative in domeniul impozitelor cu retinere la sursa. Astfel, din Formularul 100 au fost eliminate urmatoarele obligatii de plata:
  • impozitul pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuala;
  • impozitul pe veniturile din arendarea bunurilor agricole;
  • impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • impozitul pe veniturile obtinute de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016;
  • impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil potrivit titlului III din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aceste venituri se vor declara prin formularul 112 ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" ca urmare a introducerii obligatiei de retinere la sursa a contributiilor sociale datorate de beneficiarii acestor venituri.

Alte modificari aduse formularului 100 se refera la declararea impozitului pe profit si impozitului pe veniturilor microintreprinderilor scutite conform Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare precum si declararea impozitului pe veniturile microintreprinderilor de catre contribuabilii care efectueaza sponsorizari.
Conform art. 76 din Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004 statul sprijina activitatea cooperativelor agricole, avand in vedere urmatoarele masuri:
   a) scutirea de la plata impozitului agricol a cooperativelor agricole pentru primii 5 ani de la constituire;
   a1) scutirea de la plata impozitului pe profit pe primii 5 ani a cooperativelor agricole care proceseaza produsele agricole;
   a2) scutirea de la plata impozitului pe profit pentru 5 ani a cooperativelor agricole prevazute la art. 6 lit. b)-e), care au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 2.000.000 euro, echivalent in lei, cu exceptia cooperativelor prevazute la lit. a1);
   a3) scutirea membrilor de la plata impozitului pe venituri in cazul persoanelor juridice microintreprinderi si de la plata impozitului pe norma de venit in cazul persoanelor fizice, respectiv persoana fizica, persoana fizica autorizata, intreprindere individuala, intreprindere familiala, pentru productia valorificata prin/catre cooperativa agricola;
(….)
In formularul 100 a fost introdus Nomenclatorul obligatiilor scutite de la plata, potrivit legii:


1. Impozit pe profit scutit - Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare

2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor scutit - Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare

Declaratia 100 se completeaza si se depune si de catre contribuabilii care beneficiaza de facilitati fiscale, carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, obligatiile declarative pentru impozitele, taxele si obligatiile scutite de la plata, cuprinse in Nomenclatorul obligatiilor scutite de la plata, potrivit legii.
Contribuabilii care beneficiaza de facilitati fiscale, in conformitate cu prevederile Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cele aduse prin Legea nr. 164/2016, declara trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, suma reprezentand facilitatea fiscala, prevazuta de lege.

Contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor care efectueaza sponsorizari completeaza datele in formular astfel:
  • la Randul 1 ”Suma datorata” inscriu impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat inainte de scaderea sumelor reprezentand sponsorizari.
  • la Randul 1.1. ”Suma deductibila” inscriu  suma reprezentand sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii, pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat. Acest rand se completeaza numai de catre contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor care efectueaza sponsorizari.
  • la Randul 2 ”Suma de plata” se inscrie diferenta dintre suma inscrisa la randul 1 si suma inscrisa la randul 1.1.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr212024

Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024

Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit

de Profeanu Laura 21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse. Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr162024

Categorii de venituri supuse impozitului pe venit

de Profeanu Laura 16 Apr 2024
Contribuabilii care desfasoara activitate sunt obligati sa depuna la organul fiscal declaratia unica pentru venitul estimat a se realiza, pana la data de 25 mai, inclusiv a fiecarui an. Potrivit art. 120 alin. 1) din Codul fiscal, fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.  Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit, ...
Apr122024

Decontarea abonamentului la sala de sport in cadrul unei societati platitoare de impozit pe profit

de Profeanu Laura 12 Apr 2024
Pentru societatile din Romania, decontarea abonamentelor la sala de sport pentru angajati este o practica din ce in ce mai comuna, reprezentand un beneficiu aditional acordat de angajatori pentru imbunatatirea starii de sanatate si a productivitatii angajatilor. Este important de inteles modalitatea de decontare si tratamentul fiscal al acestor beneficii, intrucat acestea pot avea implicatii ...
Apr082024

O abordare prudenta in raportarile financiare

de Profeanu Laura 08 Apr 2024
Principiul prudentei, reglementat de Ministerul Finantelor prin Ordinul 1802/2014 la punctul 51, stabileste fundatia pe care se construieste intreaga structura a raportarii financiare. Acest principiul subliniaza necesitatea recunoasterii si evaluarii pe o baza precauta, cu scopul de a evita supraevaluarea activelor si veniturilor sau subevaluarea datoriilor si cheltuielilor. Aceasta inseamna ...
Apr042024

Pierderile inregistrate de microintreprinderile platitoare de impozit micro nu sunt pierderi fiscale dupa trecerea la impozitul pe profit

de Profeanu Laura 04 Apr 2024
Recentele modificari ale Codului Fiscal, in special cele referitoare la art. 47 si art. 31, au reconfigurat semnificativ regimul fiscal pentru microintreprinderile din Romania, impunand noi responsabilitati in cadrul procesului de conformare fiscala. Conform art. 47 din Codul Fiscal, definitia unei microintreprinderi se bazeaza pe mai multe conditii cumulative, la 31.12.2023: - a realizat ...