Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Obligatiile fiscale ale reprezentantelor societatilor straine

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Infiintarea reprezentantelor
Societatile straine pot infiinta reprezentante in Romania daca acest drept le este recunoscut de legea statutului lor organic. 
Societatile si organizatiile economice straine pot avea reprezentante in Romania pe baza de autorizatie eliberata, in acest scop, in conditiile Decretului-lege nr. 122/1990 privind autorizarea si functionarea in Romania a reprezentantelor societatilor comerciale si organizatiilor economice straine.
 
Reprezentanta efectueaza in numele societatii comerciale sau al organizatiei economice straine numai acte juridice si activitati conforme cu obiectul de activitate stabilit prin autorizatia de functionare. Reprezentantele si personalul acestora isi desfasoara activitatea cu respectarea dispozitiilor legale din Romania. 
Astfel, persoanele juridice straine nu sunt abilitate sa desfasoare activitati de productie, comert sau prestari de servicii prin reprezentante infiintate in Romania, aceste reprezentante neavand calitatea de persoana juridica. Ele efectueaza numai acte juridice si activitati conforme cu obiectul de activitate stabilit prin autorizatia de functionare, in numele societatii comerciale sau al organizatiei economice straine.
Avand in vedere ca nu desfasoara activitati de comert, productie sau prestarii de servicii reprezentantele nu sunt persoane impozabile din punct de vedere al TVA.
 
Inregistrarea fiscala
Orice persoana juridica straina, care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal, are obligatia de a depune o declaratie fiscala la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data la care reprezentanta a fost infiintata sau desfiintata (Declaratie fiscala privind infiintarea sau desfiintarea unei reprezentante in cursul anului fiscal). 
 
Evidente contabile
Reprezentantele sunt obligate sa conduca evidenta contabila prevazuta de legislatia in vigoare din Romania. 
 
Impozit pe venit
Persoanele juridice straine care au o reprezentanta autorizata sa functioneze in Romania au obligatia de a plati un impozit anual. 
Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro, stabilita pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, pentru ziua in care se efectueaza plata impozitului catre bugetul de stat. In cazul unei persoane juridice straine, care in cursul unui an fiscal infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in Romania, impozitul datorat pentru acest an se calculeaza proportional cu numarul de luni de existenta a reprezentantei in anul fiscal respectiv. Impozitul se plateste in doua transe egale, pana la datele de 25 iunie si 25 decembrie inclusiv a anului de impunere. Avand in vedere prevederile art. 155 din Codul de procedura fiscala, plata aferenta termenului din luna decembrie se va efectua pana la data de 21 decembrie. In situatia in care data de 21 decembrie, este zi nelucratoare, creantele fiscale sunt scadente pana in ultima zi lucratoare anterioara datei de 21 decembrie. 
 
Orice persoana juridica straina care datoreaza impozitul pe reprezentanta are obligatia de a depune o declaratie anuala la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului de impunere (Declaratie anuala privind impozitul pe reprezentante). 
 
Declaratia anuala de impunere, precum si declaratia fiscala in cazul infiintarii sau desfiintarii reprezentantei in cursul anului pot fi depuse in numele persoanei juridice straine si de reprezentantul reprezentantei la organul fiscal teritorial in raza caruia reprezentanta isi desfasoara activitatea.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mar182024

A fost publicata noua forma a Declaratiei informative 107 privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului

de Profeanu Laura 18 Mar 2024
Recent, ANAF a emis Ordinul nr. 355/2024 (in vigoare de la 12 martie 2024) prin care a aprobat noua forma si continutul formularului 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului". Noua forma a declaratiei va fi depusa, din 2025, doar de catre platitorii de impozit pe profit. In 2024, platitorii de impozit micro vor depune ...
Mar192024

Stabilirea locului conducerii efective in Romania pentru persoanele juridice straine

de Profeanu Laura 19 Mar 2024
In contextul globalizarii si al cresterii interconectivitatii economice, stabilirea locului conducerii efective este un aspect de mare importanta pentru persoanele juridice straine care desfasoara activitati in Romania. Conceptul de loc al conducerii efective este prevazut de art. 8^1 din Codul fiscal, care trateaza aspectele operationale si fiscale ale unei companii, dar si implicatiile ...
Mar122024

Clarificari privind depunerea Declaratiei 398 pentru comertul online

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Recent, Codul Fiscal a fost actualizat cu noi prevederi ce vizeaza firmele care aplica regimurile speciale de TVA pentru comertul online in UE. Modificarile, in vigoare din 8 martie 2024, conform Legii nr. 33/2024, aduc clarificari importante in ceea ce priveste termenele de depunere a Declaratiei 398 ”Declaratie speciala de TVA” (VAT Return One Stop Shop) Contextul ...
Feb282024

Clarificari de la Ministerul Finantelor privind tratamentul contabil al garantiilor in sistemul de garantie-returnare pentru ambalaje nereutilizabile

de Profeanu Laura 28 Feb 2024
In contextul implementarii sistemului de garantie-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile, Ministerul Finantelor a oferit clarificari privind tratamentul contabil al garantiilor retinute de comercianti. Aceste prevederi se bazeaza pe Hotararea Guvernului nr. 1074/2021, care stabileste cadrul legal pentru SGR, si sunt disponibile pe pagina oficiala a Ministerului ...
Feb212024

Proiect de lege de modificare a Codului de procedura fiscala: implementarea unei competente alternative in materia executarii fiscale

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
In prezent, ANAF detine competenta exclusiva in executarea silita a creantelor bugetare, indiferent de originea acestora. Proiectul de lege introdus recent la Senat (20.02.2024) propune o schimbare semnificativa in modul in care datoriile fiscale vor fi executate silit in Romania, oferind o alternativa la sistemul actual dominat de executorii fiscali. Aceasta initiativa legislativa vizeaza ...
Feb052024

Clarificari importante in Responsabilitatea Fiscala: Decizia CJUE in Cazul C-442/22

de Profeanu Laura 05 Feb 2024
Recenta decizie a Curtii de Justitie a Uniunii Europene in cazul C-442/22 aduce lumina asupra unei probleme complexe privind responsabilitatea fiscala in cazul facturilor false, emise de angajat, fara acordul angajatorului, in contextul art. 203 din directiva TVA care prevede:  „TVA este datorata de orice persoana ce mentioneaza aceasta taxa pe o factura.” Cazul se ...