Optiunea microintreprinderilor pentru plata impozitului pe profit si deducerea cheltuielilor de sponsorizare din impozitul microintrerpinderilor - doua dintre masurile cuprinse intr-un proiect de modificare a Codului fiscal
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
30 Mar 2018
Conform unui Proiect de modificare a Codului fiscal publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala, microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati ar putea opta, o singura data, sa aplice impozitul pe profit, incepand cu trimestrul in care aceste conditii sunt indeplinite cumulativ, optiunea fiind definitiva. In cazul in care aceste conditii nu sunt respectate, persoana juridica aplica impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu anul fiscal urmator celui in care capitalul social este redus sub valoarea de 45.000 lei si/sau numarul salariatilor scade sub 2, daca sunt indeplinite celelalte conditii de la art. 47 alin. (1) din Codul fiscal. Pentru mentinerea optiunii, in cazul in care, in perioada in care persoana juridica aplica impozitul pe profit, numarul de salariati variaza in cursul anului, in sensul scaderii sub 2, conditia trebuie reindeplinita in termen de 60 de zile, termen care se prelungeste si in anul fiscal urmator.
Reglementarile in vigoare in prezent privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor nu prevad deducerea din impozitul datorat a cheltuielilor de sponsorizare, acordate potrivit legii. In acest sens, proiectul propune introducerea unor deduceri din impozitul pe veniturile microintreprinderilor respectiv deducerea sponsorizarilor efectuate potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii. Conform proiectului, persoanele care efectueaza astfel de sponsorizari scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective iar sumele nededuse se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive.
Entitatile care efectueaza sponsorizari, atat cele platitoare de impozit pe profit cat si cele care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor vor avea obligatia de a depune o declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor.
Aceste masuri se vor aplica doar daca proiectul va fi publicat in Monitorul Oficial.
Reglementarile in vigoare in prezent privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor nu prevad deducerea din impozitul datorat a cheltuielilor de sponsorizare, acordate potrivit legii. In acest sens, proiectul propune introducerea unor deduceri din impozitul pe veniturile microintreprinderilor respectiv deducerea sponsorizarilor efectuate potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii. Conform proiectului, persoanele care efectueaza astfel de sponsorizari scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective iar sumele nededuse se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive.
Entitatile care efectueaza sponsorizari, atat cele platitoare de impozit pe profit cat si cele care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor vor avea obligatia de a depune o declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor.
Aceste masuri se vor aplica doar daca proiectul va fi publicat in Monitorul Oficial.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr252024
Modificari in Declaratia 112
de
Profeanu Laura
25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024.
Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024
Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF
de
Profeanu Laura
23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr212024
Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale
de
Profeanu Laura
21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024
Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit
de
Profeanu Laura
21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse.
Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr222024
Dobanzile si penalitatile de intarziere
de
Profeanu Laura
22 Apr 2024
Aplicarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere este un subiect de mare interes pentru contribuabili si profesionistii din domeniul fiscal. Acestea sunt masuri punitive aplicate pentru a asigura conformitatea fiscala si pentru a descuraja intarzierile sau omisiunile in plata datoriilor fiscale. Art. 173, 174 si 176 din Codul de Procedura Fiscala, ofera un cadru detaliat privind modul de ...
Apr222024
Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024
de
Irina Dumitrescu
22 Apr 2024
1. O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024
Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...