Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Martie 2024

ORDIN nr. 295 din 25 februarie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.595/2011

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

ORDIN nr. 295 din 25 februarie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.595/2011 pentru aprobarea Normelor privind modul de constituire, administrare si utilizare a fondului de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, precum si reflectarea acestuia in contabilitatea Trezoreriei Statului

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 15 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, avand in vedere prevederile art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul interimar al finantelor publice, si ministrul delegat pentru buget emit urmatorul ordin:
 Art. I
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.595/2011 pentru aprobarea Normelor privind modul de constituire, administrare si utilizare a fondului de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, precum si reflectarea acestuia in contabilitatea Trezoreriei Statului, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 713 din 10 octombrie 2011, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 1.Titlul ordinului se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ORDIN pentru aprobarea Normelor privind modul de gestionare a fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii, precum si inregistrarea in contabilitatea Trezoreriei Statului"
 2.Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Se aproba Normele privind modul de gestionare a fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii, precum si inregistrarea in contabilitatea Trezoreriei Statului, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin."
 3.Titlul anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"NORME privind modul de gestionare a fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii, precum si inregistrarea in contabilitatea Trezoreriei Statului"
 4.In anexa, capitolul I se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 a)Punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1. Fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii se constituie potrivit art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, din urmatoarele surse:
a) comisionul de risc incasat de la beneficiarii programelor;
b) sumele recuperate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in contul valorii de executare a garantiilor platite de catre Ministerul Finantelor Publice in cadrul programelor;
c) obligatiile fiscale accesorii la nivelul celor prevazute pentru neplata in termen a obligatiilor fiscale, aplicate creantelor rezultate din plata garantiilor in cadrul programelor, calculate si recuperate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
d) dobanzile bonificate la disponibilul fondului de risc in cadrul programelor;
e) in cazul in care disponibilul fondului de risc nu acopera valoarea de executare a garantiilor, acesta se alimenteaza de la bugetul de stat prin alocatiile bugetare anuale pe perioada 2013-2018 prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni Generale."
 b)Punctul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"2. Beneficiarii programelor au obligatia de a plati comisionul de risc in cuantumul si pana la termenul stipulat in contractul de garantare prevazut de art. 2 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 in contul IBAN RO 24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, cod de identificare fiscala 8609468."
 c)Dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu urmatorul cuprins:
"21. In intelesul prezentelor norme, termenul «beneficiarii programelor» defineste operatorii economici care se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii in conditiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiari ai Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 218/2012, respectiv al Programului de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, denumite in continuare programe."
 d)Punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"9. In situatia achitarii creantelor aferente fondului de risc de catre beneficiarii programelor in interiorul termenelor prevazute la art. 25 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 682/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 20 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind aprobarea Programului de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 936/2013, Directia generala de trezorerie si datorie publica va informa organele fiscale competente cu privire la aceasta, indicand obligatia datorata, suma achitata de beneficiarii programelor, data platii sumei rezultate din executarea garantiei si data incasarii in contul mentionat la pct. 2. In baza acestei informari, precum si a documentelor transmise de F.N.G.C.I.M.M. potrivit pct. 3, organele fiscale competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala calculeaza obligatii fiscale accesorii conform pct. 8."
 e)La titlul "Plati din fondul de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii" se introduce un nou alineat, cu urmatorul cuprins:
"Disponibilitatile aflate in fondul de risc la sfarsitul anului 2018 se fac venit la bugetul de stat. Incepand cu anul 2019, sumele recuperate la fondul de risc de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala in contul valorii de executare a garantiilor platite de catre Ministerul Finantelor Publice, precum si al obligatiilor fiscale accesorii aferente se vor face venit la bugetul de stat in termen de 5 zile lucratoare de la incasarea acestora."
 5.In anexa, la capitolul II "Proceduri de plata" punctul 1 paragraful 3, a doua liniuta se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"- cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativa pentru deschiderea creditelor bugetare si dispozitia bugetara privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana careia i-au fost delegate aceste atributii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu si/sau delegat, dupa caz, intocmite in conformitate cu Ordinul ministrului finantelor publice nr. 501/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind deschiderea si repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu si bugetele locale."
 6.In anexa, la capitolul III, punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1. Directia generala de trezorerie si datorie publica va prezenta, anual, conducerii ministerului, spre informare, un raport privind modul de constituire si utilizare a fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii, pe baza datelor privind comisionul la fondul de risc din contractul de garantare prevazut de art. 2 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, a extraselor si fiselor de cont intocmite de Directia generala trezorerie si contabilitate publica, precum si a informarilor primite de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza privind sumele recuperate de la beneficiarii programelor in contul valorii de executare a garantiilor platite de catre Ministerul Finantelor Publice, precum si in contul obligatiilor fiscale accesorii aferente."
 7.In anexa, la capitolul III punctul 2, paragraful 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Directia generala trezorerie si contabilitate publica transmite Directiei generale de trezorerie si datorie publica, pentru codificare, extrasele de cont continand sumele incasate de catre Ministerul Finantelor Publice de la beneficiarii programelor. Codificarea documentelor justificative se efectueaza in termen de 3 zile lucratoare de la primirea acestora."
 8.In anexa, la capitolul IV, punctul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"2. Evidentierea distincta a operatiunilor aferente fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii constituit potrivit art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 se asigura prin deschiderea de conturi analitice distincte in cadrul conturilor sintetice aferente fondului de risc."
 9.In anexa, dupa capitolul IV se introduce un nou capitol, capitolul V, cu urmatorul cuprins:
"- CAPITOLUL V: Procedura de restituire/transfera sumelor incasate la fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii"
1.Sumele incasate la fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii si inregistrate in contabilitate la pozitia «Creditori la fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii», precum si sumele incasate in contul 65.01.01 «Decontari in contul trezoreriei centrale - operatiuni proprii», cod IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, de la solicitantii eligibili in cadrul programelor si pentru care nu s-a obtinut garantarea imprumutului, se restituie la cererea beneficiarilor programelor, care vor depune o cerere de restituire a sumelor respective la Directia generala de trezorerie si datorie publica. Aceasta va verifica cererea sub aspectul realitatii si exactitatii celor solicitate, precum si al incadrarii in termenul legal de prescriptie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor in cauza.
2.Cererea de restituire se solutioneaza in termen de 45 de zile de la data inregistrarii acesteia la Directia generala de trezorerie si datorie publica. Cererea va cuprinde codul de inregistrare fiscala al beneficiarului, suma solicitata, institutia de credit la care este deschis contul in care se solicita restituirea sumei, codul IBAN al contului beneficiarului respectiv, precum si contul bancar in care doreste sa i se efectueze restituirea. La cererea de restituire, beneficiarul va anexa copia ordinului de plata privind plata comisionului de risc.
3.In situatia in care Directiei generale de trezorerie si datorie publica ii sunt necesare alte documente relevante solutionarii cererii, aceasta va solicita beneficiarului respectiv, in scris, prezentarea datelor suplimentare.
4.Termenul de 45 de zile pentru solutionarea cererii de restituire se prelungeste, conform legii, cu perioada de timp cuprinsa intre data la care s-a comunicat beneficiarului solicitarea de furnizare a datelor suplimentare relevante solutionarii acesteia si data primirii acestor informatii la Directia generala de trezorerie si datorie publica.
5.In urma verificarilor, Directia generala de trezorerie si datorie publica va emite o dispozitie de restituire a sumelor de la fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii, in doua exemplare, conform modelului prevazut in anexa nr. 5, care face parte integranta din prezentele norme.
Prin dispozitia de restituire aprobata de directorul general adjunct al Departamentului Back Office din cadrul acestei directii se confirma dreptul la restituire al beneficiarului respectiv. Un exemplar al dispozitiei de restituire se comunica, dupa aprobare, solicitantului.
6.Directia generala de trezorerie si datorie publica va transmite un exemplar al dispozitiei de restituire impreuna cu originalul cererii de restituire organului fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal beneficiarul respectiv, in vederea verificarii datelor din evidenta analitica pe platitori si a efectuarii compensarilor cu eventualele obligatii fiscale restante ale solicitantului, respectiv a efectuarii restituirii propriu-zise a sumei rezultate dupa compensare, prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal aplicandu-se in mod corespunzator. Totodata, va solicita organului fiscal competent in administrarea beneficiarului respectiv deschiderea contului 50.86.04 «Disponibil din executari/restituiri fond de risc» pe codul de identificare fiscala al beneficiarului.
7.Ulterior transmiterii catre organul fiscal teritorial a documentelor mentionate mai sus, Directia generala de trezorerie si datorie publica va dispune transferul sumei inscrise pe dispozitia de restituire, din contul RO24TREZ999650101XXXXXXX, cod de identificare fiscala 8609468, deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala in contul 50.86.04 «Disponibil din executari/restituiri fond de risc», deschis la unitatea de trezorerie si contabilitate publica la care este arondat organul fiscal competent in administrarea beneficiarului, pe codul de identificare fiscala al beneficiarului respectiv. In acest sens, Directia generala de trezorerie si datorie publica va intocmi Nota de transfer conform modelului prevazut in anexa nr. 6, care face parte integranta din prezentele norme, aprobata de ordonatorul principal de credite sau de persoana careia i-au fost delegate aceste atributii.
8.In cazul in care disponibilul din fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii nu acopera suma in lei necesara transferului, Directia generala de trezorerie si datorie publica va intocmi si va transmite Directiei generale trezorerie si contabilitate publica, pe langa Nota de transfer mentionata la pct. 7, si urmatoarele documente:
- nota de fundamentare, conform modelului prevazut in anexa nr. 7, care face parte integranta din prezentele norme, prin care se propune semnarea cererii de deschidere de credite bugetare, aprobata de ordonatorul principal de credite sau de persoana careia i-au fost delegate aceste atributii;
- cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativa pentru deschiderea creditelor bugetare si dispozitia bugetara privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana careia i-au fost delegate aceste atributii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu si/sau delegat, dupa caz, intocmite in conformitate cu Ordinul ministrului finantelor publice nr. 501/2013;
- nota de lichidare, conform modelului prevazut in anexa nr. 8, care face parte integranta din prezentele norme, prin care se propune alimentarea contului «Disponibil fond de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii» de la capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 «Fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii», aprobata pentru bun de plata de ordonatorul principal de credite sau de persoana careia i-au fost delegate aceste atributii;
- ordonantare de plata, conform modelului prevazut in anexa nr. 9, care face parte integranta din prezentele norme, aprobata de ordonatorul principal de credite sau de persoana careia i-au fost delegate aceste atributii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu si delegat.
9.Dupa primirea cererii de restituire si a unui exemplar al dispozitiei de restituire, organul fiscal competent va efectua verificarea acestora si a datelor din evidenta analitica pe platitori - persoane juridice.
10.In cazul in care organul fiscal competent constata existenta unor obligatii fiscale restante ale beneficiarului respectiv, sumele solicitate se restituie acestuia numai dupa efectuarea compensarii acestora cu obligatiile fiscale restante, intocmind in acest sens, in 3 exemplare, Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99. Restituirea sumelor cuvenite beneficiarului se face prin decontare bancara, in contul indicat in cererea de restituire.
11.In cazul in care suma de restituit este mai mare decat suma reprezentand obligatiile fiscale restante ale beneficiarului respectiv, organul fiscal competent constata compensarea pana la concurenta acestor obligatii fiscale, iar diferenta rezultata o restituie acestuia si intocmeste in acest sens, in 3 exemplare, decizia de restituire prevazuta de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.899/2004. in baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va intocmi, in 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
12.In cazul in care beneficiarul respectiv nu inregistreaza obligatii fiscale restante, organul fiscal va intocmi, in 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
13.Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, dupa caz, se transmit/transmite la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, in scopul efectuarii operatiunii de compensare si/sau restituire.
14.Dupa efectuarea compensarii si/sau a restituirii, dupa caz, unitatea Trezoreriei Statului pastreaza un exemplar al deciziei de compensare si/sau al notei de restituire/rambursare a unor sume si le transmite pe celelalte doua organului fiscal competent, in termen de 3 zile de la efectuarea operatiunilor, in vederea inregistrarii in evidenta analitica pe platitori a acestora.
15.Ulterior, organul fiscal competent va transmite, in termen de 7 zile de la primirea acestor documente, un exemplar al documentelor prevazute la pct. 14 solicitantului si va informa, printr-o adresa, Directia generala de trezorerie si datorie publica."
10.In anexa, dupa anexa nr. 4 la norme se introduc cinci noi anexe, anexele nr. 5-9, avand cuprinsul prevazut in anexele nr. 1-5, care fac parte integranta din prezentul ordin.
11.In tot cuprinsul anexei, sintagma "Fondul de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii" se inlocuieste cu sintagma "Fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii", respectiv sintagma "Disponibil fond de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii" se inlocuieste cu sintagma "Disponibil fond de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii", iar sintagma "beneficiarii programului" se inlocuieste cu sintagma "beneficiarii programelor".
 Art. II
Directia generala de trezorerie si datorie publica, Directia generala trezorerie si contabilitate publica, directiile generate regionale ale finantelor publice, administratiile judetene ale finantelor publice si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, serviciile fiscale municipale si orasenesti, birourile fiscale comunale, Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza, Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
 Art. III
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 ANEXA nr. 1: DISPOZITIE DE RESTITUIRE a unor sume de la fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii
(- ANEXA nr. 5 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
DIRECTIA GENERALA DE TREZORERIE SI DATORIE PUBLICA
Departamentul back office
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti
DISPOZITIE DE RESTITUIRE a unor sume de la fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii
Nr. .............. data ................
Catre
Solicitant ..................... (denumirea beneficiarului Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii/ Programului de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii) .........................., cu domiciliul fiscal ......................., avand CUI .................. .
In baza Cererii dumneavoastra nr. ............./data ......... au fost efectuate verificari cu privire la situatia sumelor platite in plus fata de obligatia fiscala datorata fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii, in urma carora se certifica dreptul dumneavoastra de creanta, pentru suma totala de .......... lei, si se dispune restituirea acesteia.
Totodata, va aducem la cunostinta ca un exemplar al prezentei dispozitii de restituire a fost inaintat organului fiscal competent in vederea efectuarii restituirii potrivit prevederilor art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sens in care precizam ca din suma de restituit vor fi compensate de catre organul fiscal competent eventualele obligatii fiscale datorate si neachitate la data restituirii.
Director general adjunct
Numele si prenumele .................
Semnatura
L.S.
 ANEXA nr. 2: NOTA DE TRANSFER
(- Anexa nr. 6 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
DIRECTIA GENERALA DE TREZORERIE SI DATORIE PUBLICA
Nr. ......../ ................
Se aproba
Ordonator principal de credite, (sau persoana delegata de acesta) .......................
NOTA DE TRANSFER
Referitor la: Sume incasate in plus la fondul de risc de la ............... (operatorul economic garantat de stat prin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 218/2012/Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii) ..................

Suma de transferat, in lei:
1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii la data de ................., conform adresei Directiei generale ............../data:
...................... lei
....................... lei
2. Total plati angajate la data de ..............: ....................... lei
3. (1 -2) Sume disponibile in fondul de risc: ........................ lei

Avand in vedere cele mentionate mai sus, propunem urmatoarele:
1.aprobarea transferarii sumei de .... lei de catre Ministerul Finantelor Publice din disponibilul fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii in vederea compensarii/restituirii, dupa caz;
2.transferarea sumei de ......... lei din contul IBAN RO 24TREZ999650101XXXXXXX (cod fiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, in contul IBAN nr. ............., cod fiscal nr. ............., deschis pe numele .............. (beneficiarul sumei) la Unitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica ................... (a organului fiscal competent).
(Anexam la prezenta Cererea de restituire nr. .............../data si dispozitia de restituire a unor sume de la fondul de risc.)*
Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 522/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, certificam operatiunea in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii.
Sef serviciu,
...................
__
* Se completeaza in cazul in care nu se intocmeste nota de lichidare.
 ANEXA nr. 3: NOTA DE FUNDAMENTARE
(- Anexa nr. 7 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
DIRECTIA GENERALA DE TREZORERIE SI DATORIE PUBLICA
Nr. ............/...............
De acord
Ordonator principal de credite, (sau persoana delegata de acesta) ....................
NOTA DE FUNDAMENTARE
Referitor la: Sume incasate in plus la fondul de risc de la .................... (operatorul economic garantat de stat prin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 218/2012/Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii) .......................

Suma de transferat, in lei: ...................... lei
1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii la data de .............., conform adresei Directiei generale ................./data: ..................... lei
2. Total plati angajate la data de ................: ................... lei
3. (1 -2) Sume disponibile in fondul de risc: .................... lei
Diferenta de alimentat la fondul de risc: ................. lei

Avand in vedere cele mentionate mai sus, propunem semnarea cererii de deschidere de credite bugetare din capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii", in valoare de .................. lei, anexata, in vederea alimentarii contului "Disponibil din fond de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii" cu suma de ................... lei.
Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 522/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, certificam operatiunea in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii.
Sef serviciu,
.....................
 ANEXA nr. 4: NOTA DE LICHIDARE
(- Anexa nr. 8 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
DIRECTIA GENERALA DE TREZORERIE SI DATORIE PUBLICA
Bun de plata
Ordonator principal de credite, (sau persoana delegata de acesta) ......................
NOTA DE LICHIDARE
Referitor la: Sume incasate in plus la fondul de risc de la ..................... (operatorul economic garantat de stat prin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 218/2012/Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii) .........................

Suma de transferat, in lei: ................... lei
1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii la data de ..............., conform adresei Directiei generale ................/data: ................... lei
2. Total plati angajate la data de ...............: ..................... lei
3. (1 - 2) Sume disponibile in fondul de risc: .................... lei
Diferenta de alimentat la fondul de risc: ..................... lei

In vederea asigurarii sumelor necesare pentru lichidarea obligatiilor de plata privind transferul sumelor in vederea compensarii/restituirii, propunem alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii prin virarea sumei de ................ lei din contul Ministerului Finantelor Publice nr. ............. CUI 8609468, in contul Ministerului Finantelor Publice nr. RO 24TREZ999650101XXXXXXX, CUI 8609468.
- Anexam la prezenta Cererea de restituire nr. .../data si Dispozitia de restituire nr. ............../data.
Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 522/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, certificam operatiunea in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii.
Sef serviciu,
......................
 ANEXA nr. 5: ORDONANTARE DE PLATA
(- Anexa nr. 9 la norme)
- Model -
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Data emiterii ...................
Compartimentul de specialitate ........................
Directia generala ....................
ORDONANTARE DE PLATA
Natura cheltuielii - alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru intreprinderi mici si mijlocii pentru asigurarea sumei de transferat de la fondul de risc in cadrul imprumutului in valoare de ............... lei, contractat de operatorul economic ................ de la ................ (institutia de credit), garantat de stat prin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. IFN, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 218/2012/Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii
Lista documentelor justificative:
- Cererea de restituire nr. ........ /data;
- Dispozitia de restituire nr. ......../data;
- Nota de lichidare nr. ............/data;
Nr./data angajamentului legal ..................
Modul de plata (virament/numerar):
Lei/Valuta: ....................
Suma datorata beneficiarului: ................ lei
Avansuri acordate si retinute beneficiarului: .....................
Suma de plata: .................... lei

Suma de plata (valuta)
- felul valutei ........................;
- suma in valuta .....................;
- cursul valutar ......................;
- suma in lei ......................... .

Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare
- lei -

Subdiviziune a clasificatiei bugetare, capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 Disponibil inaintea efectuarii platii Suma de plata Disponibil dupa efectuarea platii
0 1 2 3 = col. 1-2
  ................. lei .............. lei ............. lei
       

Numele si adresa beneficiarului
Ministerul Finantelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, Bucuresti
Nr. Cont:
RO24TREZ999650101XXXXXXX
CUI 8609468

Compartimentul de specialitate Compartimentul de contabilitate Control financiar preventiv
Data
Semnatura
Data
Semnatura *
CFPD CFPD
Data .... Data ....
Vizat .... Vizat ....
Semnatura .... Semnatura ....

______
* Raspunde de datele inscrise in col. 1.
Ordonator de credite,
Data ..................
Semnatura .....................
Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 172 din data de 11 martie 2014
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Codul Fiscal

Mar192014

ORDIN nr. 353 din 28 februarie 2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.156/2009 privind legitimatiile de inspectie fiscala

de Portal Codul Fiscal 19 Mar 2014
ORDIN nr. 353 din 28 februarie 2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.156/2009 privind legitimatiile de inspectie fiscala Avand in vedere art. 105 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea ...
Mar192014

ORDIN nr. 380 din 6 martie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.289/2010

de Portal Codul Fiscal 19 Mar 2014
ORDIN nr. 380 din 6 martie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.289/2010 pentru aprobarea Procedurii privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita In temeiul prevederilor art. 1201 alin. (1) si (2) si ale art. 178 alin. (2) din Ordonanta ...
Mar122014

ORDIN nr. 251 din 18 februarie 2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 251 din 18 februarie 2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si locuintei, al ministrului finantelor publice si al viceprim-ministrului, ministrul administratiei si internelor, nr. ...
Mar122014

ORDIN nr. 319 din 28 februarie 2014 privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 319 din 28 februarie 2014 privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor In temeiul prevederilor art. 15 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu ...
Mar052014

ORDIN nr. 225 din 10 februarie 2014

de Portal Codul Fiscal 05 Mar 2014
ORDIN nr. 225 din 10 februarie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea ...
Mar052014

ORDIN nr. 317 din 28 februarie 2014

de Portal Codul Fiscal 05 Mar 2014
ORDIN nr. 317 din 28 februarie 2014 privind prospectul de emisiune a obligatiunilor de stat cu cupon denominate in euro lansate in luna martie 2014 In temeiul: - art. 15 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari si ...