Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024

OUG 25/2018 – Impozitarea veniturilor din contracte de activitate sportiva

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Prin Ordonanta de urgenta nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, publicata in M.Of. nr. 291/30.03.2018 s-au adus modificari sistemului de impozitare a veniturilor realizate din contracte de activitate sportiva. Este vorba de contractele de activitate sportiva incheiate conform Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000 care anterior erau considerate venituri din activitati independente impozitate in sistem real, pe baza datelor din contabilitate.

Contractul de activitate sportiva este definit in anexa la Legea 69/2000 ca fiind conventia incheiata pentru o durata determinata intre structurile sportive si participantii la activitatea sportiva (sportivi, antrenori, medici, asistenti medicali, maseuri, kinetoterapeuti, cercetatori), care are ca obiect desfasurarea unei activitati cu caracter sportiv.  Modelul-cadru al contractului de activitate sportiva este prevazut in anexa la OMTS 631/2017 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de activitate sportiva.

In vederea simplificarii sistemului privind impozitarea veniturilor realizate din contracte de activitate sportiva prin OUG 25/2018 aceste venituri au fost incluse in categoria veniturilor a caror impunere se efectueaza prin retinere la sursa de catre platitorul de venit. Platitorii veniturilor, persoane juridice sau alte entitati care au obligatia de a conduce evidenta contabila au obligatia de a calcula, de a retine si de a plati impozitul corespunzator sumelor platite prin retinere la sursa.
Impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut, se retine la sursa, de catre platitorii de venituri, la momentul platii venitului si se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut. Impozitul calculat si retinut reprezinta impozit final iar beneficiarii nu au obligatia de completare a Registrului de evidenta fiscala si de conducere a evidentei contabile.
Veniturile din contracte de activitate sportiva intra in plafonul in functie de care se datoreaza CAS – respectiv 12 salarii minime pe economie (22.800 lei). Si in cazul CASS, venitul brut din contract de activitate sportiva va intra in calculul plafonului in functie de care se stabileste daca beneficiarul venitului va plati CASS sau nu. De asemenea, contributiile sociale (CAS si CASS), daca acestea se datoreaza, se retin la sursa de catre platitorul de venit.

Veniturile se declara de catre platitorii de venituri in declaratia 112.

Platitorii de venituri nu au obligatia calcularii, retinerii la sursa si platii impozitului din veniturile platite daca efectueaza plati catre asocierile fara personalitate juridica, precum si catre entitati cu personalitate juridica, care organizeaza si conduc contabilitate proprie, potrivit legii, pentru care plata impozitului pe venit se face de catre fiecare asociat, pentru venitul sau propriu.

Pentru veniturile din contractele de activitate sportiva, incheiate potrivit Legii nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, realizate, in anul 2018, pana la data intrarii in vigoare a OUG 25/2018, contribuabilii au obligatia sa depuna declaratia unica, sa efectueze calculul venitului net in sistem real, sa determine si sa plateasca impozitul pana la data de 15 martie 2019 inclusiv.

Beneficiarii acestor venituri pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul pe venit, dupa cum urmeaza:
    a) in cota de 2% pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii; sau
    b) in cota de 3,5% pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, in conditiile legii.

Obligatia calcularii si platii acestor sumei revine organului fiscal competent, pe baza declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice depuse pana la data de 15 martie inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor.
Contribuabilii pot opta insa pentru calcularea, retinerea si plata acestor sume de catre platitorii de astfel de venituri pana la termenul de plata a impozitului. Optiunea se exercita in scris de catre contribuabil si se aplica la momentul platii impozitului de catre platitorii de venituri. Optiunea ramane valabila pe perioada derularii contractului de activitate sportiva incheiat intre parti, incepand cu luna exercitarii optiunii, dar nu mai mult de 2 ani fiscali consecutivi.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr162024

Categorii de venituri supuse impozitului pe venit

de Profeanu Laura 16 Apr 2024
Contribuabilii care desfasoara activitate sunt obligati sa depuna la organul fiscal declaratia unica pentru venitul estimat a se realiza, pana la data de 25 mai, inclusiv a fiecarui an. Potrivit art. 120 alin. 1) din Codul fiscal, fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.  Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit, ...
Apr082024

Principiul continuitatii activitatii in contextul reglementarilor contabile

de Profeanu Laura 08 Apr 2024
Principiul continuitatii activitatii reprezinta o piatra de temelie in elaborarea si interpretarea situatiilor financiare. Acest principiu, reglementat de OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile pentru situatiile financiare anuale individuale si consolidate, la punctul 49, joaca un rol decisiv in asigurarea unei intelegeri corecte si realiste a pozitiei financiare a ...
Apr052024

Raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial

de Profeanu Laura 05 Apr 2024
Pe fondul schimbarilor continue in domeniul fiscal si contabil, Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 470/2024, o reglementare cheie care aduce in prim-plan necesitatea raportarii amanuntite a finantarilor primite de catre entitatile juridice fara scop patrimonial. Acest ordin reprezinta un pas important in directia transparentizarii si responsabilizarii gestionarii fondurilor, oferind o ...
Apr022024

Modificari fiscale 25 - 31 martie 2024

de Irina Dumitrescu 02 Apr 2024
1. O.M.F. nr. 497/2024 privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul I al anului 2024 Publicat in: M.Of. nr. 268  din  19.03.2024 Ce prevede: Ordinul aproba valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa, pentru semestrul I al anului 2024. Astfel, in perioada aprilie – ...
Mar302024

Guvernul a extins perioada de gratie pentru e-Factura in relatia B2B

de Profeanu Laura 30 Mar 2024
Guvernul Romaniei a adoptat recent Ordonanta de Urgenta nr. 30/2024, o masura asteptata cu interes de catre mediul de afaceri, in contextul implementarii sistemului electronic de facturare (e-Factura) in relatiile B2B (business-to-business). Aceasta ordonanta vine ca o mana de ajutor pentru contribuabili, oferindu-le o perioada extinsa de adaptare la noile cerinte fara riscul de a fi ...
Mar182024

A fost publicata noua forma a Declaratiei informative 107 privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului

de Profeanu Laura 18 Mar 2024
Recent, ANAF a emis Ordinul nr. 355/2024 (in vigoare de la 12 martie 2024) prin care a aprobat noua forma si continutul formularului 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii bunurilor/serviciilor/sponsorizarilor/mecenatului". Noua forma a declaratiei va fi depusa, din 2025, doar de catre platitorii de impozit pe profit. In 2024, platitorii de impozit micro vor depune ...