Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024

Produse finite nevandute. Tratament fiscal, impozit pe profit si TVA

Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Amelia Dumitras
Consultant fiscal si expert contabil
valabil la 01 Feb 2018

Intrebare: Sunt o societate comerciala SRL, platitoare de TVA si impozit pe profit. In anul 2015 am achizitionat materii prime, materiale in valoare de 500.000 lei (valoare fara TVA) pentru obtinerea de produse finite comandate si contractate cu un partener non-UE. La achizitie s-a dedus TVA cu cota de 24%, achizitia fiind de pe teritoriul Romaniei. Conform contractului incheiat cu clientul, am incasat un avans de 200.000 lei (este echivalent lei, avansul fiind in euro), operatiune scutita cu drept de deducere, din punctul de vedere a TVA. Clientul non-UE a dat faliment si comanda nu a mai fost livrata in martie 2017, termen maxim de livrare.



Costul inregistrat, pentru obtinerea produselor finite, a fost de 800.000 lei (500.000 lei materii prime, materiale, 300.000 lei cheltuieli cu manopera si alte prestari executate de terti).

Conform contractului incheiat cu clientul, avansul incasat, nu avem obligatia sa-l mai restituim. Produsele finite obtinute si bunurile achizitionate pentru aceasta comanda, ramase pe stoc au fost valorificate ca deseu fier vechi, neexistand cumparatori pe piata pentru acele produse finite, valoarea deseurilor facturate fiind de 200.000 lei.



Avand in vedere ca am dedus TVA (la achizitie bunuri pentru aceasta comanda) la o baza imozabila mai mare decat baza impozabila a deseurilor vandute cu taxare inversa, trebuie sa ajustez TVA? Mentionez ca societatea a inregistrat pierdere din aceasta tranzactie de 600.000 lei (800.000 lei costuri - 200.000 lei deseuri fier valorificate). Aceasta pierdere este deductibila fiscal la calcul impozit pe profit? Cum tratez, d.p.v.d. fiscal, avansul incasat pentru care nu mai avem obligatia restituirii? Acest avans poate fi considerat ca acoperire a unei parti din pierderea realizata prin anularea contractului? Daca cheltuiala este deductibila fiscal, ce documente trebuie sa detinem ca sa demonstram imposibilitatea valorificarii stocurilor, cel putin la nivelul costului de productie?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Cod CAEN: 4677

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria TVA Colectata

Apr222024

Ajustarea TVA creante neincasate partial

de Alexandru Palaghia valabil la 22 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societatea noastra, platitoare de TVA si impozit pe profit, are in portofoliu un client, care anul trecut a intrat in procedura de insolventa, in luna mai 2023. La sfarsit de an, am constituit provizion pentru ajustarea creantei, cu limita de 50% deducere din valoarea totala. Creantele sunt din perioada 2013-2020, iar la intrarea societatii in procedura de insolventa ne-am inscris la masa ...
Apr132024

Parti afiliate. TVA la incasare

de Mariana Prejbeanu valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Doi frati detin impreuna doua societati. In ambele, fiecare detine parti sociale de 50%. Societatea A este platitoare de TVA la incasare, iar societatea B este platitoare de TVA normal. In cazul in care societatea A factureaza catre societatea B, aceasta este obligata sa colecteze TVA la facturare chiar daca factura nu a fost incasata? Firmele sunt considerate afiliate prin gradul de rudenie? In ...
Apr052024

Notificare conformare ajustare TVA

de Elena Garofil valabil la 05 Apr 2024
TVA
Intrebare: La o societate comerciala se primeste o "notificare de conformare" emisa de organul de inspectie fiscala prin care i se cere sa ajusteze tva dedus in anul 2021 pentru achizitii imobilizari, cuprinse in bilantul contabil depus in 2021, in suma de 88559 lei, conform art. 305 din Legea 227/2015 cu o cincime, in luna ianuarie 2024. O parte din imobilizari au fost amortizate inainte de ...
Apr042024

Livrare locala catre o persoana impozabila din alt stat membru, regim TVA

de Elena Garofil valabil la 04 Apr 2024
TVA
Intrebare: Client cu cod valid de Belgia achizitioneaza materiale de constructii de la societatea noastra pentru lucrare pe teritoriu Romaniei. Nu implica nici transport din partea noastra. Noi am intocmit factura normala ca la orice societate cu TVA colectat - in lei considerand ca nu este o livrare intracomunitara intre 2 state membre. Intrebarea mea este daca am procedat corect, daca are implicare ...
Mar232024

Regim fiscal TVA servicii omologare, beneficiar din stat tert

de Amelia Dumitras valabil la 23 Mar 2024
TVA
Intrebare: Societatea noastra factureaza servicii de omologare pentru o firma din Turcia; masinile pentru care se factureaza aceste servicii sunt in Romania si raman in Romania dupa omologarea respectiva; aceste servicii se factureaza cu TVA? pot fi incadrate la exceptii? Multumesc.
Mar232024

Regim fiscal TVA pentru vanzare apartamente

de Amelia Dumitras valabil la 23 Mar 2024
TVA
Intrebare: Referitor la constructie veche, pot vinde cu tva in anul 2024 catre persoane fizice apartamentele dintr-un bloc de locuinte, receptionat in ianuarie 2022? La aceasta data nu mai este considerata constructie noua si vreau sa stiu daca pot vinde cu tva in baza optiunii prin notificare. Societatea vanzatoare este platitoare de tva. Multumesc.