Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024

Raportul pentru fiecare tara in parte – cine are obligatia depunerii

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Prin OANAF 3049/2017 a fost aprobat modelul si continutul formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte".

Conform Codului de procedura fiscala au obligatia depunerii raportului:

1. o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale (care nu este un grup de intreprinderi multinationale exclus) care isi are rezidenta fiscala in Romania

Societate-mama finala inseamna o entitate constitutiva a unui grup de intreprinderi multinationale care indeplineste urmatoarele criterii:
   a) are, in mod direct sau indirect, un interes suficient in ceea ce priveste una sau mai multe entitati constitutive ale grupului respectiv de intreprinderi multinationale, astfel incat este obligata sa elaboreze situatii financiare consolidate in temeiul principiilor contabile general aplicabile in jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala sau ar fi obligata sa faca acest lucru daca participatiile sale in capitalurile proprii ar fi tranzactionate la o bursa de valori publice in jurisdictiile in care aceasta isi are rezidenta fiscala;
   b) in respectivul grup de intreprinderi multinationale nu exista nicio alta entitate constitutiva care sa aiba, in mod direct sau indirect, un interes precum cel descris la lit. a) in prima entitate constitutiva mentionata.

Grup de intreprinderi multinationale inseamna un grup care include doua sau mai multe intreprinderi a caror rezidenta fiscala se afla in jurisdictii diferite sau care include o intreprindere cu rezidenta fiscala intr-o jurisdictie, dar care este impozabila in alta jurisdictie pentru activitatea desfasurata prin intermediul unui sediu permanent si care nu este un grup de intreprinderi multinationale exclus.

Grup de intreprinderi multinationale exclus inseamna un grup care, in anul precedent anului fiscal de raportare, are un venit consolidat total mai mic de 750.000.000 euro sau o suma in lei echivalenta cu 750.000.000 euro, astfel cum se reflecta in situatiile financiare consolidate ale grupului pentru respectivul an fiscal precedent. Pentru fiecare an fiscal de raportare, la determinarea sumei in lei se va utiliza cursul de schimb mediu al lunii ianuarie 2015 comunicat de Banca Nationala a Romaniei.

2. societatea-mama surogat

Societate-mama surogat inseamna o entitate constitutiva a grupului de intreprinderi multinationale care a fost desemnata de respectivul grup de intreprinderi multinationale ca unic substitut pentru societatea-mama finala, cu scopul de a prezenta, in numele grupului de intreprinderi multinationale in cauza, un raport pentru fiecare tara in parte in jurisdictia in care respectiva entitate constitutiva isi are rezidenta fiscala, atunci cand se aplica una sau mai multe dintre urmatoarele conditii :
   (i) societatea-mama finala a grupului de intreprinderi multinationale nu este obligata sa prezinte un raport pentru fiecare tara in parte in jurisdictiile in care isi are rezidenta fiscala;
   (ii) jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala societatea- mama finala este parte la un acord international in vigoare, la care Romania este parte, dar nu este parte la un acord privind stabilirea autoritatii competente in vigoare la care sa fie parte Romania, pana la momentul implinirea termenului pentru prezentarea raportului pentru fiecare tara in parte pentru anul fiscal de raportare;
   (iii) in jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala societatea- mama finala s-a produs un esec sistemic care a fost notificat de catre autoritatea competenta din Romania entitatii constitutive care isi are rezidenta fiscala in Romania.


3. sau o alta entitate raportoare care poate fi o entitate constitutiva rezidenta in Romania, care nu este societatea-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:
   a) entitatea isi are rezidenta fiscala in Romania;
   b) indeplineste una dintre urmatoarele conditii:
   (i) societatea-mama finala a grupului de intreprinderi multinationale nu este obligata sa prezinte un raport pentru fiecare tara in parte in jurisdictiile in care isi are rezidenta fiscala;
   (ii) jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala societatea- mama finala este parte la un acord international in vigoare, la care Romania este parte, dar nu este parte la un acord privind stabilirea autoritatii competente in vigoare la care sa fie parte Romania, pana la momentul implinirea termenului pentru prezentarea raportului pentru fiecare tara in parte pentru anul fiscal de raportare;
   (iii) in jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala societatea- mama finala s-a produs un esec sistemic care a fost notificat de catre autoritatea competenta din Romania entitatii constitutive care isi are rezidenta fiscala in Romania.

Aceste entitati raportoare au obligatia sa depuna Raportul pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale. Formularul vizeaza anul fiscal al intreprinderii multinationale raportoare.

Primele rapoarte se vor depune pentru anul fiscal al grupului de intreprinderi multinationale care incepe de la data de 1 ianuarie 2016 sau ulterior acestei date.
Prin exceptie, obligatia pentru entitatile constitutive prevazute la pct. 3 se aplica rapoartelor pentru fiecare tara in parte in ceea ce priveste anii fiscali de raportare care incep de la data de 1 ianuarie 2017 sau dupa aceasta data.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr132024

Noua procedura de raportare CESOP si impactul acesteia asupra platilor transfrontaliere pentru comerciantii online

de Profeanu Laura 13 Apr 2024
Recent, ANAF a pus in dezbatere publica o noua procedura de raportare fiscala denumita CESOP, care include si modelul declaratiei necesare (Formularul 396 ”Declaratie informativa privind platile transfrontaliere efectuate de prestatorii de servicii de plata”). Aceasta initiativa vizeaza evidentele despre platile transfrontaliere catre comerciantii online, un domeniu in continua ...
Apr152024

Reguli speciale privind nivelul accizelor in anul 2024

de Profeanu Laura 15 Apr 2024
Potrivit art. 342^1 din Codul fiscal, in anul 2024, nivelul accizelor pentru benzina cu plumb, benzina fara plumb si motorina se actualizeaza cu cresterea preturilor de consum din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului 2023, fata de perioada octombrie 2014 - septembrie 2015, astfel: a) incepand cu data de 1 ianuarie 2024, cu 50% din cresterea preturilor de ...
Mar172024

Abonamentele sportive obtinute prin intermediari reprezinta venit impozabil, daca acestia nu realizeaza servicii corespunzatoare codurilor CAEN 9311, 9312, 9313

de Profeanu Laura 17 Mar 2024
Pentru a beneficia de prevederile art. 76 alin. (4^1) lit. h) din Codul fiscal, care prevede: (4^1)Urmatoarele venituri cumulate lunar nu reprezinta venit impozabil in intelesul impozitului pe venit, in limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat sau din solda lunara/salariul lunar acordata/acordat potrivit ...
Mar192024

Stabilirea locului conducerii efective in Romania pentru persoanele juridice straine

de Profeanu Laura 19 Mar 2024
In contextul globalizarii si al cresterii interconectivitatii economice, stabilirea locului conducerii efective este un aspect de mare importanta pentru persoanele juridice straine care desfasoara activitati in Romania. Conceptul de loc al conducerii efective este prevazut de art. 8^1 din Codul fiscal, care trateaza aspectele operationale si fiscale ale unei companii, dar si implicatiile ...
Mar142024

Proiect OUG: Definitia intreprinderilor legate in Codul Fiscal: Simplificare si Claritate

de Profeanu Laura 14 Mar 2024
La data de 13 martie 2024, Ministerul Finantelor a publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta care propune reforma modului in care sunt definite intreprinderile legate in contextul impozitarii microintreprinderilor. Prevederile se vor aplica incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor, in anul 2024. Aceasta propunere legislativa vine ca raspuns la nevoia de simplificare ...
Feb212024

Proiect de lege de modificare a Codului de procedura fiscala: implementarea unei competente alternative in materia executarii fiscale

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
In prezent, ANAF detine competenta exclusiva in executarea silita a creantelor bugetare, indiferent de originea acestora. Proiectul de lege introdus recent la Senat (20.02.2024) propune o schimbare semnificativa in modul in care datoriile fiscale vor fi executate silit in Romania, oferind o alternativa la sistemul actual dominat de executorii fiscali. Aceasta initiativa legislativa vizeaza ...