Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Schimbari preconizate in materie de TVA - simplificari administrative importante pentru prestatorii de servicii la distanta

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

M.F.P. a lansat in dezbatere publica un Proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Proiectul a fost publicat pe pagina oficiala in sectiunea Transparenta decizionala, in data de 27 august 2018.

Modificarile sunt propuse ca urmare a obligatiei de transpunere in legislatia nationala, pana la 31 decembrie 2018, a prevederilor a doua directive ale Consiliului Uniunii Europene in domeniul TVA:
-    Directiva (UE) 2016/1065 a Consiliului din 27 iunie 2016 de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste tratamentul aplicat cupoanelor valorice si
-    Directiva (UE) 2017/2455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2006/112/EC si a Directivei 2009/132/CE in ceea ce priveste anumite obligatii privind taxa pe valoarea adaugata pentru prestarile de servicii si vanzarile de bunuri la distanta.

In Romania au fost reglementate regulile privind regimul TVA aplicabil la vanzarea voucherelor in Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal, reguli ce au fost implementate in baza jurisprudentei Curtii de Justitie a Uniunii Europene in domeniu. Prin proiectul de lege se propune introducerea in Codul fiscal a unor prevederi cu privire la tratamentul TVA aplicat cupoanelor valorice, respectiv:

-    definirea cupoanele valorice si clasificarea acestora in cupoane valorice cu utilizare unica si cupoane valorice cu utilizari multiple;

-    stabilirea faptului generator al TVA si a regimului TVA aplicabil in cazul celor doua categorii de cupoane valorice. Astfel, in cazul cupoanelor cu utilizare unica, se colecteaza TVA la momentul transferului cupoanelor, iar in cazul cupoanelor cu utilizari multiple, se colecteaza TVA la livrarea bunurilor sau la prestarea serviciilor la care se refera cuponul valoric.

Modificari importante sunt prevazute in ceea ce priveste obligatiile privind taxa pe valoarea adaugata pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune. Astfel, in vederea transpunerii prevederilor art. 1 din Directiva (UE) 2017/2455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 schimbarile propuse vizeaza:

1.    Modificarea locului prestarii pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune, efectuate catre persoane neimpozabile din alte state membre UE, sub plafonul de 10.000 euro.

Pentru aceste servicii efectuate catre persoane neimpozabile, conform art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal se considera ca locul prestarii este locul unde beneficiarul este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita, astfel ca TVA se datoreaza de catre prestator, in statul beneficiarului.
Conform proiectului, pentru aceste servicii locul prestarii poate fi in statul in care este stabilit prestatorul, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) prestatorul este stabilit sau, daca nu este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita intr-un singur stat membru;
b) sunt prestate servicii catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, isi au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in orice stat membru, altul decât statul membru mentionat la lit. a);
c) valoarea totala, fara TVA, a prestarilor mentionate la lit. b) nu depaseste, in anul calendaristic curent, 10.000 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala si nu a depasit aceasta suma in cursul anului calendaristic precedent.

Astfel, pentru prestarile de servicii electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune, efectuate catre persoane neimpozabile din alte state membre UE sub plafonul de 10.000 euro prestatorul va taxa operatiunile in statul in care este stabilit si nu va mai avea obligatii de plata in statul beneficiarului. Proiectul prevede si posibilitatea ca prestatorul sa opteze pentru aplicarea regulilor se taxare in statul beneficiarului, caz in care optiunea se aplica pentru cel putin doi ani calendaristici.

Pentru prestarile de servicii care depasesc plafonul de 10.000 euro se vor aplica aceleasi reguli ca si in prezent, respectiv se vor impozita in statul membru in care este stabilit beneficiarul.

2.    aplicarea regulilor de facturare din statul membru in care este stabilit prestatorul, pentru serviciile pentru care se aplica regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune;


3.    instituirea posibilitatii persoanelor impozabile care nu sunt stabilite in Comunitate, dar care sunt inregistrate in scopuri de TVA in Comunitate pentru alte operatiuni, de a aplica regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune.


Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mar192024

Stabilirea locului conducerii efective in Romania pentru persoanele juridice straine

de Profeanu Laura 19 Mar 2024
In contextul globalizarii si al cresterii interconectivitatii economice, stabilirea locului conducerii efective este un aspect de mare importanta pentru persoanele juridice straine care desfasoara activitati in Romania. Conceptul de loc al conducerii efective este prevazut de art. 8^1 din Codul fiscal, care trateaza aspectele operationale si fiscale ale unei companii, dar si implicatiile ...
Mar142024

Proiect OUG: Definitia intreprinderilor legate in Codul Fiscal: Simplificare si Claritate

de Profeanu Laura 14 Mar 2024
La data de 13 martie 2024, Ministerul Finantelor a publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta care propune reforma modului in care sunt definite intreprinderile legate in contextul impozitarii microintreprinderilor. Prevederile se vor aplica incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor, in anul 2024. Aceasta propunere legislativa vine ca raspuns la nevoia de simplificare ...
Mar122024

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Mar122024

Clarificari privind depunerea Declaratiei 398 pentru comertul online

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Recent, Codul Fiscal a fost actualizat cu noi prevederi ce vizeaza firmele care aplica regimurile speciale de TVA pentru comertul online in UE. Modificarile, in vigoare din 8 martie 2024, conform Legii nr. 33/2024, aduc clarificari importante in ceea ce priveste termenele de depunere a Declaratiei 398 ”Declaratie speciala de TVA” (VAT Return One Stop Shop) Contextul ...
Feb142024

eTax. Simplificarea interactiunii dintre Administratia Fondului pentru Mediu si contribuabili

de Profeanu Laura 14 Feb 2024
Ordinul Ministrului Mediului nr. 572/2019, a fost recent modificat si completat prin Ordinul 209/2024, in sensul extinderii utilizarii serviciului eTAX. Acest serviciu faciliteaza depunerea electronica a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu, dar si comunicarea actelor administrativ-fiscale intr-un mod eficient si accesibil. Ordinul 209/2024, publicat in Monitorul Oficial si ...
Feb092024

Romania se aliniaza la Directiva UE 2020/284 pentru a combate frauda in materie de TVA in comertul online

de Profeanu Laura 09 Feb 2024
In cadrul procesului legislativ actual din Romania, se discuta un proiect de lege ce contine mai multe modificari ale prevederilor Codului fiscal. Unul dintre elementele cheie ale acestui proiect de lege este transpunerea in legislatia nationala a Directivei (UE) 2020/284 in ceea ce priveste introducerea anumitor cerinte pentru prestatorii de servicii de plata. Modificarile propuse urmeaza ...