Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 14 Noiembrie 2018
  • Newsletter GRATUIT
  • Aboneaza-te GRATUIT la newsletter-ul PortalCodulFISCAL.ro.
     
    Aboneaza-te acum si primesti GRATUIT Raportul Special "Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii".
    Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Schimbari preconizate in materie de TVA - simplificari administrative importante pentru prestatorii de servicii la distanta

Raspuns oferit de
PortalFiscalitate.ro

PortalFiscalitate.ro
contabil
M.F.P. a lansat in dezbatere publica un Proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Proiectul a fost publicat pe pagina oficiala in sectiunea Transparenta decizionala, in data de 27 august 2018.

Modificarile sunt propuse ca urmare a obligatiei de transpunere in legislatia nationala, pana la 31 decembrie 2018, a prevederilor a doua directive ale Consiliului Uniunii Europene in domeniul TVA:
-    Directiva (UE) 2016/1065 a Consiliului din 27 iunie 2016 de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste tratamentul aplicat cupoanelor valorice si
-    Directiva (UE) 2017/2455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2006/112/EC si a Directivei 2009/132/CE in ceea ce priveste anumite obligatii privind taxa pe valoarea adaugata pentru prestarile de servicii si vanzarile de bunuri la distanta.

In Romania au fost reglementate regulile privind regimul TVA aplicabil la vanzarea voucherelor in Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal, reguli ce au fost implementate in baza jurisprudentei Curtii de Justitie a Uniunii Europene in domeniu. Prin proiectul de lege se propune introducerea in Codul fiscal a unor prevederi cu privire la tratamentul TVA aplicat cupoanelor valorice, respectiv:

-    definirea cupoanele valorice si clasificarea acestora in cupoane valorice cu utilizare unica si cupoane valorice cu utilizari multiple;

-    stabilirea faptului generator al TVA si a regimului TVA aplicabil in cazul celor doua categorii de cupoane valorice. Astfel, in cazul cupoanelor cu utilizare unica, se colecteaza TVA la momentul transferului cupoanelor, iar in cazul cupoanelor cu utilizari multiple, se colecteaza TVA la livrarea bunurilor sau la prestarea serviciilor la care se refera cuponul valoric.

Modificari importante sunt prevazute in ceea ce priveste obligatiile privind taxa pe valoarea adaugata pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune. Astfel, in vederea transpunerii prevederilor art. 1 din Directiva (UE) 2017/2455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 schimbarile propuse vizeaza:

1.    Modificarea locului prestarii pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune, efectuate catre persoane neimpozabile din alte state membre UE, sub plafonul de 10.000 euro.

Pentru aceste servicii efectuate catre persoane neimpozabile, conform art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal se considera ca locul prestarii este locul unde beneficiarul este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita, astfel ca TVA se datoreaza de catre prestator, in statul beneficiarului.
Conform proiectului, pentru aceste servicii locul prestarii poate fi in statul in care este stabilit prestatorul, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) prestatorul este stabilit sau, daca nu este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita intr-un singur stat membru;
b) sunt prestate servicii catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, isi au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in orice stat membru, altul decât statul membru mentionat la lit. a);
c) valoarea totala, fara TVA, a prestarilor mentionate la lit. b) nu depaseste, in anul calendaristic curent, 10.000 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala si nu a depasit aceasta suma in cursul anului calendaristic precedent.

Astfel, pentru prestarile de servicii electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune, efectuate catre persoane neimpozabile din alte state membre UE sub plafonul de 10.000 euro prestatorul va taxa operatiunile in statul in care este stabilit si nu va mai avea obligatii de plata in statul beneficiarului. Proiectul prevede si posibilitatea ca prestatorul sa opteze pentru aplicarea regulilor se taxare in statul beneficiarului, caz in care optiunea se aplica pentru cel putin doi ani calendaristici.

Pentru prestarile de servicii care depasesc plafonul de 10.000 euro se vor aplica aceleasi reguli ca si in prezent, respectiv se vor impozita in statul membru in care este stabilit beneficiarul.

2.    aplicarea regulilor de facturare din statul membru in care este stabilit prestatorul, pentru serviciile pentru care se aplica regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, televiziune si radiodifuziune;


3.    instituirea posibilitatii persoanelor impozabile care nu sunt stabilite in Comunitate, dar care sunt inregistrate in scopuri de TVA in Comunitate pentru alte operatiuni, de a aplica regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune.


Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x