Turnurile de sustinere a turbinelor eoliene - incluse in categoria cladirilor pentru care se datoreaza impozit
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
11 Dec 2018
Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, si care are una sau mai multe incaperi ce pot servi la adapostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalatii, echipamente si altele asemenea, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite, inclusiv constructiile reprezentand turnurile de sustinere a turbinelor eoliene.
Conform art. 461 din Codul fiscal, impozitul pe cladiri este datorat pentru intregul an fiscal de persoana care are in proprietate cladirea la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.
Avand in vedere aceste prevederi, pentru turnurile de sustinere a turbinelor eoliene se va datora impozit pe cladiri incepand cu anul 2019.
Aceasta modificare a Codului fiscal intervine dupa ce, in trecut au existat litigii cu autoritatile locale privind incadrarea stalpilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor pentru care se datoreaza impozit pe cladiri.
In anul 2014 Comisia fiscala centrala a decis (Decizia nr. 5/2014) ca turnul de sustinere al turbinelor eoliene se incadreaza in categoria cladirilor asa cum sunt acestea definite la art. 249 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Delimitarea acestuia de elementele reprezentand utilaje si echipamente se realizeaza pe baza proiectului general in functie de incadrarea in grupa 1 - Constructii, respectiv in grupa 2 - Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, prevazut in anexa la Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificarile ulterioare.
Primariile au emis decizii de impunere privind impozitul pe cladiri datorat pentru stalpii de sustinere a turbinelor eoliene, decizii ce au fost contestate. Mai mult, companiile din domeniu au solicitat anularea Deciziei Comisiei fiscala centrala nr. 5/2014.
In acest context, prin Legea 285/2018 s-au adus clarificari astfel incat sa fie eliminate interpretarile diferite cu privire la incadrarea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor pentru care se datoreaza impozit pe cladiri.
Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, si care are una sau mai multe incaperi ce pot servi la adapostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalatii, echipamente si altele asemenea, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite, inclusiv constructiile reprezentand turnurile de sustinere a turbinelor eoliene.
Conform art. 461 din Codul fiscal, impozitul pe cladiri este datorat pentru intregul an fiscal de persoana care are in proprietate cladirea la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.
Avand in vedere aceste prevederi, pentru turnurile de sustinere a turbinelor eoliene se va datora impozit pe cladiri incepand cu anul 2019.
Aceasta modificare a Codului fiscal intervine dupa ce, in trecut au existat litigii cu autoritatile locale privind incadrarea stalpilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor pentru care se datoreaza impozit pe cladiri.
In anul 2014 Comisia fiscala centrala a decis (Decizia nr. 5/2014) ca turnul de sustinere al turbinelor eoliene se incadreaza in categoria cladirilor asa cum sunt acestea definite la art. 249 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Delimitarea acestuia de elementele reprezentand utilaje si echipamente se realizeaza pe baza proiectului general in functie de incadrarea in grupa 1 - Constructii, respectiv in grupa 2 - Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, prevazut in anexa la Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificarile ulterioare.
Primariile au emis decizii de impunere privind impozitul pe cladiri datorat pentru stalpii de sustinere a turbinelor eoliene, decizii ce au fost contestate. Mai mult, companiile din domeniu au solicitat anularea Deciziei Comisiei fiscala centrala nr. 5/2014.
In acest context, prin Legea 285/2018 s-au adus clarificari astfel incat sa fie eliminate interpretarile diferite cu privire la incadrarea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor pentru care se datoreaza impozit pe cladiri.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr212024
Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale
de
Profeanu Laura
21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024
Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit
de
Profeanu Laura
21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse.
Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr162024
Categorii de venituri supuse impozitului pe venit
de
Profeanu Laura
16 Apr 2024
Contribuabilii care desfasoara activitate sunt obligati sa depuna la organul fiscal declaratia unica pentru venitul estimat a se realiza, pana la data de 25 mai, inclusiv a fiecarui an.
Potrivit art. 120 alin. 1) din Codul fiscal, fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.
Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit, ...
Apr122024
Decontarea abonamentului la sala de sport in cadrul unei societati platitoare de impozit pe profit
de
Profeanu Laura
12 Apr 2024
Pentru societatile din Romania, decontarea abonamentelor la sala de sport pentru angajati este o practica din ce in ce mai comuna, reprezentand un beneficiu aditional acordat de angajatori pentru imbunatatirea starii de sanatate si a productivitatii angajatilor. Este important de inteles modalitatea de decontare si tratamentul fiscal al acestor beneficii, intrucat acestea pot avea implicatii ...
Apr042024
Pierderile inregistrate de microintreprinderile platitoare de impozit micro nu sunt pierderi fiscale dupa trecerea la impozitul pe profit
de
Profeanu Laura
04 Apr 2024
Recentele modificari ale Codului Fiscal, in special cele referitoare la art. 47 si art. 31, au reconfigurat semnificativ regimul fiscal pentru microintreprinderile din Romania, impunand noi responsabilitati in cadrul procesului de conformare fiscala.
Conform art. 47 din Codul Fiscal, definitia unei microintreprinderi se bazeaza pe mai multe conditii cumulative, la 31.12.2023:
- a realizat ...
Apr052024
Noutati Fiscale: Facilitati fiscale pentru donatorii de sange si persoanele cu dizabilitati
de
Profeanu Laura
05 Apr 2024
Recent, Parlamentul Romaniei a adoptat Legea nr. 74/2024, o lege prin care se aduc modificari si completari importante Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Publicata in Monitorul Oficial nr. 290 din 3 aprilie 2024, aceasta lege introduce facilitati fiscale semnificative, cu scopul de a incuraja donarea de sange si de a sprijini persoanele cu dizabilitati.
Noi reduceri la impozitul pe ...