Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024

Vanzare sub pretul de achizitie

Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Mariana Prejbeanu
Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar
valabil la 07 Dec 2017

Intrebare: In luna ianuarie 2017, firma a achizitionat marfa, 200 bucati *10 lei plus TVA = 2.000 lei. Pana in luna iulie se mai achizitioneaza din aceeasi marfa diverse cantitati, respectiv 200 buc. * 10 lei = 2.000 lei plus TVA, in februarie, 300 bucati * 10 lei = 3.000 lei in luna martie. In total, 700 bucati *10 lei bucata = 7.000 lei plus TVA.

In luna iulie 2017, firma a primit o reducere comerciala datorita atingerii targetului atins de achizitii, in suma totala de 1.400 lei, ceea ce inseamna o reducere a pretului de achizitie cu 1.400 lei, ceea ce ne conduce la un pret de achizitie pe bucata de 8 lei.

In luna ianuarie 2017, firma face o livrare intracomunitara de 200 de bucati cumparate cu pretul de vanzare de 8,5 lei bucata = 1.700 lei.

Exista CMR si coduri valide de TVA, vanzator si cumparator pe VIES.



Pe factura de livrare scrie:

Pozitia 1: Marfa 200 bucati * 10 lei = 2.000 lei

Pozitia 2: Reducere comerciala = 300 lei

Reprezinta aceasta o vanzare sub pretul de achizitie?

Daca da, care este regimul fiscal al acestei vanzari sub pretul de achizitie? Suntem pasibili de amenda pentru vanzare sub pret?

Trebuie sa facem ajustare de TVA? Avem si cheltuieli nedeductibile sau avem un venit impozabil la marfa vanduta si o cheltuiala deductibila cu marfa scoasa din gestiune, chiar daca venitul este mai mare decat cheltuiala?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 4645

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Livrari de bunuri

Apr222019

Retur produse incasate cu bon fiscal. Tratament contabil

de Ionut Jinga valabil la 22 Apr 2019
TVA
Intrebare: Un magazin care tine evidenta gestiunii cantitativ valoric vinde produse la pret de vanzare cu amanuntul, iar incasarea produselor se face prin intermediul casei de marcat fiscale, emitandu-se bon pentru produsele cumparate (mai multe produse pe acelasi bon, iar produsele se pot identifica dupa denumire, cantitate, pret, valoare etc.) In cazul returului unui singur produs dupa cateva zile de la ...
Mar162019

Refacturare cheltuieli la o societatedin grup

de Elena Garofil valabil la 16 Mar 2019
TVA
Intrebare: O societate comerciala este platitoare de TVA si face parte dintr-un grup. Aceasta societate a primit o factura de achiztie care cuprindea servicii de cazare si masa. Dupa ce am acceptat si achitat aceasta factura, ne-am dat seama ca nu trebuia de fapt emisa pe acea societate. Acum dorim sa refacturam acest serviciu catre o societatea din grupul nostru(societatea care de fapt a fost benefiaciara ...
Feb152019

Reducere comerciala acordata. Tratament contabil

de Elena Garofil valabil la 15 Feb 2019
TVA
Intrebare: Care este monografia contabila la acordare de discount si reducerea comerciala la emiterea de facturi cu livrare de bunuri?
Nov212018

Livrare bunuri intracomunitare. Modalitate de facturare

de Elena Garofil valabil la 21 Nov 2018
TVA
Intrebare: Livram bunuri in state membre UE. Unul din clientii nostri din Italia ne-a informat ca la ei intra in vigoare cu 01.01.2019 obligativitatea utilizarii facturilor electronice si ne solicita in acest sens sa ne adaptam si noi sistemul de facturare conform cerintelor: utilizarea unei poste electronice certificate si transmitearea facturilor doar in format xml, unicul format acceptat de Ministerul de ...
Nov252017

Contract de executie lucrari cu materiale trimise pe baza de aviz. Documente necesare

de Ionut Jinga valabil la 25 Nov 2017
TVA
Intrebare: Avem incheiat un contract de executie lucrari cu un partener de afaceri X. Noi ii punem la dispozitie materialele solicitate si le trimitem pe santier pe baza de aviz. Le scadem din contabilitate la finalizarea si receptionarea lucrarii pe baza devizelor de lucrari. Este corect ca, pe aviz, beneficiarul sa fie partenerul de afaceri X?
Aug312017

Cota TVA refacturare piesa de schimb achizitionata intracomunitar

de S.M Armaselu valabil la 31 Aug 2017
TVA
Intrebare: Avem o factura de achizitie intracomunitara din Suedia de o piesa de schimb.Din pacate contractul s-a incheiat din greseala pe o alta societate din grup (din RO) si acum vrem sa o refacturam catre societatea corecta, cea care a si beneficiat de aceasta piesa tot din RO. Achizitia s-a facut cu taxare inversa, fiind achizitie intracomunitara. Societatea din RO care va refactura societatii din ...