Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Aprilie 2024

Amortizare / Reevaluare / Provizioane - pagina 6

Feb102014

Inregistrarea cheltuielilor cu amortizarea unei constructii reevaluate/modernizate

de Elena Ionescu 10 Feb 2014
Intrebare: In noiembrie 2013 am achizitionat o cladire. Prima amortizara a fost inregistrata in decembrie 2013. In ianuarie 2013 am marit valoarea cladire si astfel se va modifica si amortizarea lunara. Noua amortizare calculata o vom inregistra in luna ianuarie sau in luna februarie (luna urmatoare modificarii valorii cladirii)?
Feb052014

Reevaluarea cladirilor in scop fiscal. Respectarea reglementarilor contabile in materie de reevaluare

de Constanta Popa 05 Feb 2014
Intrebare: Se poate reevalua o cladire prin actualizarea valorii cu rata inflatiei? Acest lucru este necesar o data la trei ani pentrul calculul actualizat al impozitului pe cladiri si cerut la Serviciul Impozite si Taxe la primarie. Daca raspunsul este da, raportul poate fi intocmit de un expert contabil?
Ian142014

Element omis din raportul de reevaluare. Modalitatea de remediere

de Otilia Roman 14 Ian 2014
Intrebare: S-a procedat, la 31.12.2013, la reevaluarea cladirii, ultima reevaluare fiind in 2011. S-a intocmit un raport de evaluare de catre un evaluator autorizat. Intre timp, mai precis in octombrie 2012, in aceasta grupa - contructii - a fost inregistrat si un gard metalic la codul 1.6.3.2. care nu a fost reevaluat neffind evidentiat in raportul de evaluare. Cum trebuie procedat in aceasta situatie? Se ...
Ian142014

Client in faliment. Ajustarea TVA

de Irina Dumitrescu 14 Ian 2014
Intrebare: In situatia in care am provizionat clienti 100%, TVA poate fi stornat daca la masa credala suntem cuprinsi cu zero? Care este baza legala?
Dec282013

PFA. Deducere amortizare autoturism

de Irina Dumitrescu 28 Dec 2013
Intrebare: O persoana fizica autorizata (PFA) -profesie liberala care organizeaza contabilitatea in partida simpla- a achizitionat in aprilie 2012 un autoturism in valoare de 142.000 lei. PFA-ul nu este platitor de TVA, astfel ca, intreaga valoare a autoturismului a intrat pe mijlocul fix. Amortizarea s-a stabilit pe 4 ani (48 luni). In 2012 a inregistrat o amortizare de 2958 lei lunar. Incepand cu ...
Nov012013

Evidentierea garantilor de buna executie acordate clientilor

de S.M Armaselu 01 Nov 2013
Intrebare: O societate comerciala cu profil de activitate constructii, acorda garantii de buna executie clientilor sai. In situatia in care garantia de buna executie este constituita sub forma unei polite emisa de o societate de asigurari, si : lucrarea se executa in 3 luni, pt.fiecare luna se emite factura, iar perioada de garantie este de 1 an, conditiile fiind: la finalizarea executiei se poate debloca ...
Iul102013

Achizitie hala industriala. Amortizare

de S.M Armaselu 10 Iul 2013
Intrebare: In luna ianuarie societatea a achizitionat o hala industriala si un teren de 300 mp liber care este situat in fata halei.Administratorul a decis sa faca lucrari de amenajare la teren: nivelare si montare de pavele. Aceste lucrari au fost exeutate de catre un tert iar valoarea lucrarilor s-a ridicat la 46800 fara tva. Aceste lucrari executate se inregistreaza ca amenajari de terenuri si se ...
Apr102013

IFN. Provizioane specifice. Deductibilitate

de Irina Dumitrescu 10 Apr 2013
Intrebare: Va rugam sa ne precizati cum se constituie provizioanele specifice de risc la o societate de leasing financiar (IFN) aflata sub supravegherea BNR, respectiv care sunt conditiile pentru incadrarea creantelor ca standard, in observatie, substandard, indoielnic si pierdere, si cum se constituie provizioanele pentru aceste categorii de creante. De asemenea, va rugam sa ne precizati tratamentul ...
Mar292013

Imobil in conservare. Amortizarea contabila si fiscala

de Irina Dumitrescu 29 Mar 2013
Intrebare: Societatea are un imobil care nu genereaza venituri. Avem obligatia conform OMFP 3055/2009 sa calculam in continuare amortizarea in perioada in care imobilul respectiv este in conservare? Daca da, amortizarea respectiva care este nedeductibila fiscal se recupereaza in perioada in care imobilul va aduce venituri, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala? Societatea poate decide o cota mai ...
Mar222013

Amortizarea modernizarii la mijloace fixe

de Amelia Dumitras 22 Mar 2013
Intrebare: In luna martie 2013, am achizitionat un aparat de filtrare pentru un strung cu comanda numerica. Valoarea acestui aparat este de 4.789.84 lei. Acest aparat reprezinta o modernizare a strungului (care a fost achizitionat in luna octombrie 2005 la valoarea de 380.000 lei, cu valoare ramasa de amortizat in martie 2013 de 74.947 lei). Cum se procedeaza cu aceasta modernizare atat din punct de vedere ...
Nov162012

Inregistrare modernizare cladire

de Adrian Benta 16 Nov 2012
Intrebare: O societate a pavat spatiul din fata magazinului (magazinul este proprietatea societatii dar spatiul din fata este domeniu public) cu pavele in valoare de 7000 lei. Cum inregistrez aceasta operatiune? Majorez valoarea cladirii sau inregistrez separat ca mijloc fix? Daca da, ce cod de clasificare aleg din catalogul mijloacelor fixe?
Nov142012

Achizitie container. Incadrare si amortizare

de Adrian Benta 14 Nov 2012
Intrebare: Dorim sa achizitionam 2 containere pe care sa le amenajam unul ca baie cu dus, al doilea ca si bucatarie (cost total peste 7.000 euro fara TVA, inclusiv costuri de amenajare), acestea vor fi utilizate de catre colegii de la un depozit unde nu au conditii optime de lucru. Va rog sa imi spuneti conform catalogului de mijloace fixe unde se incadreaza achizitia si pe ce perioada o pot ...
Sep252012

Constituire provizioane de risc in valuta. Reevaluare

de S.M Armaselu 25 Sep 2012
Intrebare: O societate IFN care a fost radiata din Registrul General BNR si transformata in SRL a avut constituite, conform reglementarilor BNR provizioane specifice de risc in valuta, pentru capital si dobanda, aferente contractului de leasing financiar. O data cu transpunerea pe OMFP 3055/2009, aceste provizioane au fost preluate in valuta. Aceste provizioane trebuie reevaluate lunar la fel ca si ...
Iun292012

Investitii efectuate la mijloace fixe inchiriate.Incetarea contractului de inchiriere. Reglementari contabile

de Irina Dumitrescu 29 Iun 2012
Intrebare: Societatea noastra a incheiat un contract de inchiriere, in calitate de locatar (chirias), pe o perioada de 5 ani (2010 - 2015). In vederea desfasurarii activitatii, a efectuat lucrari de modernizare ce sunt amortizate pe durata contractului - 5 ani. In anul 2013, se doreste incetarea contractului de inchiriere - inainte de implinirea celor 5 ani; in acest sens, se transmite catre locator o ...
Pagina: «1234567»