Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Cheltuieli deplasare salariati. Temei acordare. Tratament fiscal

Raspuns oferit de
Rodica Mantescu

Rodica Mantescu
Consilier juridic
Intrebare: Firma noastra are si salariati din UE (Polonia), angajati part-time. Este ok sa le decontam combustibilul, rovignete, taxe parcari din momentul iesirii din Romania pana ajung in tara lor si invers? Trec prin 4 tari si ei sunt 2 persoane, plus administratorul, care e tot polonez, si este si asociat si administrator, dar NU angajat. Exceptand administratorul, care calatoreste mai rar din tara lui in a noastra, adica cam o data la 2 luni, ceilalti fac prin rotatie aici serviciul si au o masina inchiriata de noi special (pe firma) pentru aceste deplasari. Ei fac deconturi lunare. Banii pentru aceste cheltuieli le viram pe carduri si ei platile le fac tot cu cardurile. Nimic prin casierie, n-am vrut sa ma complic. Cardurile sunt nominale, dar tot ale firmei, nu cele de salarii. Sumele ajung undeva la 1500 lei pe luna de persoana. Persoanele au CNP/NIF eliberat de SPCLEP pe un domiciliu aici, inchiriat. Administratorul aduce si bilete de avion, cazari, de o zi, doua. Administratorul locuieste tot intr-un apartament inchiriat aici si firma deconteaza chiria. Cum procedez daca vine un control ANAF? Putem intocmi numai pentru ei acte aditionale sau sa mentionam ca anexa la ROI? Le deduc 50% ca si cheltuieli, stiu asta. Mentionez ca restul salariatilor nu beneficiaza de decontarea transportului. Firma este la impozit pe profit, avem cod special de TVA intracomunitar. Cele 2 persoane au functia de electronisti, firma este asociata prin contract de asociere in participatiune, pe jocuri de noroc. Suntem asociatul secund. Codul CAEN 6820. Firma de HR evita insistent sa-si asume raspunderea pentru intocmirea acestor acte aditionale si nu inteleg de ce. Spune ca face orice, dar raspunderea ne revine noua. Serviciul de HR este externalizat, eu sunt contabila, si partea de payroll o fac eu. Vreau sa fie in regula daca ne vine control ANAF. Vreau sa am un raspuns de la acest portal (abia ce mi-am facut abonamentul aici, 80% special ca sa pot sa lamuresc aceasta problema). Raspunsul dvs. il voi lista si da firmei de HR sa procedeze in consecinta. Multumesc.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Salarii si alte drepturi salariale

Mar272024

Cont plata impozit pentru concedii medicale

de Florentina Buzea valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: Ce cont utilizam de la 1 ianuarie 2024 pentru plata impozitului de 10% la concedii medicale: 4314. Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate sau 4316. Contributia de asigurari sociale de sanatate?
Mar122024

Facilitati fiscale in constructii. Conditia functiei de baza. CIM cu timp partial

de Nicolae Liviu valabil la 12 Mar 2024
Intrebare: Societate comerciala cu CAEN constructii angajeaza 2 salariati, cu contract de munca part time (fiecare cu 4 ore), ambii avand functia de baza la o societate comerciala fara CAEN de constructii. Acesti salariati ar trebui sa beneficieze de facilitatile salariale in constructii la societatea unde lucreaza part time? Multumesc!
Feb282024

Concediu medical pe perioada delegarii

de Vera Constantin valabil la 28 Feb 2024
Intrebare: Societatea trimite in delegatie 6 salariati pentru filmarea unor evenimente (culturale) in Mexic si Brazilia ce se petrec in aceste tari. Ce documente trebuie sa se intocmeasca in cazul acestor angajati care se deplaseaza pentru aproximativ 45 de zile? Daca unul dintre ei devine indisponibil din punct de vedere medical (se imbolnaveste) cum se va proceda cu acesta in privinta platii salariului si ...
Feb242024

Chirie suportata de societate pentru angajat. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 24 Feb 2024
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu implicatiile si posibilitatea deducerii cheltuielii cu chiria pentru un apartament inchiriat pentru salariatul nostru. Societatea este platitoare de TVA si impozit pe profit. Multumim.
Feb192024

Educatie timpurie. Tip de societate. Declaratia 112

de Rodica Mantescu valabil la 19 Feb 2024
Intrebare: Orice tip de societate se poate sa acorde facilitatea de 1500 lei/copil pentru educatie? Costurile de educatie primite privat sau numai de la institutiile de stat pot fi decontate in acest caz? Care este monografia contabila pentru aceasta si se inregistreaza in D112?
Feb182024

Clauza de mobilitate. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 18 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra are cativa angajati tehnicieni si agenti de vanzari care isi desfasoara o parte din munca la sediu si o parte pe teren, la sediile clientilor in localitate si pe raza judetului. Au specificat acest lucru in contractul de munca. Se lucreaza 8 ore, program normal de munca, rar se efectueaza si ore suplimentare care sunt platite ca atare. Este obligatoriu de trecut in contractul ...