Cheltuielile cu finantarea achizitiei de utilaje. Tratament contabil
Raspuns oferit deCostin A. Istrate
Consultant in management
valabil la 28 Ian 2016
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat utilaje pentru diversificarea productiei. In acest sens s-a contractat un imprumut bancar pentru finantarea acestei investitii. Imprumutul este purtator de dobanda si genereaza si alte cheltuieli bancare conexe, comisioane de analiza,comision de acordare credit etc. Perioada de la data contractarii imprumutului pana la data punerii in functiune a utilajelor este de 6 luni. Conform OMFP 1802/2014, ce tratament contabil vor avea cheltuielile cu finantarea achizitiei de utilaje, respectiv dobanda si comisioanele bancare aferente creditului bancar? Este obligatorie capitalizarea acesteia? Care este monografia contabila?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!
Intrebari similare din categoria Imobilizari
Mar232024
Achizitie motocicleta in interesul administratorului
de
Ionut Jinga
valabil la 23 Mar 2024
Intrebare: Administratorul unei societati doreste achizitionarea unei motociclete pentru a fi folosita doar de catre el in interes personal. Nu doreste sa deduca nicio cheltuiala si nici TVA-ul aferent. Este posibil acest lucru? Exista vreo implicatie fiscala in acest sens? Care sunt inregistrarile contabile pentru aceasta achizitie? Valoarea acesteia este de aproximativ 5.000 EUR. Multumesc!
Mar142024
Documente inregistrare lucrari modernizare imobil
de
Elena Garofil
valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: O societate comerciala, proprietara unei cladiri pe care o utilizeaza pentru inchiriere, modernizeaza cladirea (in principal grupurile sanitare de la fiecare etaj). In acest scop incheie contracte cu firme de constructii, care urmeaza sa realizeze lucrarea, care presupune atat consumuri de materiale cat si de manopera. Pe parcursul lucrarii se realizeaza plati partiale, care au la baza facturi ...
Mar132024
Obiecte de inventar versus mijloace fixe
de
Profeanu Laura
valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: Referitor cheltuieli amenajare apartament in vederea inchirierii: va rugam sa ne indicati care este procedura legala de incadrare fiscal-contabila pentru urmatoarele operatiuni; mentionam ca apartamentul a fost achizitionat in stare finala, functionala: 1. Executie perete despartitor montare usa, pe baza de factura furnizor, valoare mai mica de 20% din valoarea apartamentului. 2. Achizitie ...
Mar142024
Valoarea impozabila a cladirii. Perioada de actualizare. Reparatii la cladire
de
Constanta Popa
valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: Valoarea contabila a cladirii 200.000 lei - Valoarea conform raportului de evaloare 31.12.2022 (depus si inregistrat la DITL 150.000 lei - In data de 10.07.2023 se efectueaza lucrari de reparatii la cladire in valoare de 170.000 lei (depasesc 20% din valoarea cladirii astfel se declara la DITL) - In data de 31.12.2023 se reevalueaza cladirea la 250.000 lei. Depunem raportul de reevaluare la ...
Feb282024
Implicatii fiscale contract de inchiriere versus contract de comodat
de
Ela Dumitra
valabil la 28 Feb 2024
Intrebare: Societate din domeniul constructiilor (constructii speciale, foraje, nicidecum constructii imobiliare) doreste sa inchirieze un teren intravilan in vederea utilizarii acestuia ca loc de parcare pentru utilajele ce le are in dotare. Acest teren apartine administratorului firmei care doreste inchirierea. Care sunt implicatiile fiscale, atat pentru firma, cat si pentru persoana fizica ...
Feb162024
Posibilitatea livrarii unei cladiri separat de terenul aferent. Aspecte juridice si fiscale
de
Otilia Roman
valabil la 16 Feb 2024
Intrebare: O societate detine o cladire si terenul pe care se afla cladirea. Poate vinde doar cladirea catre o alta societate? Daca e posibil, ce acte se intocmesc? Este suficient doar factura intre societati (e mai veche de 2 ani, e cu TVA sau fara) sau si mers la notar? Multumesc.