Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Facturare amenajari efectuate de catre chirias la spatiu inchiriat si achizitionat ulterior de catre acesta

Raspuns oferit de
Alexandru Palaghia

Alexandru Palaghia
Expert contabil
valabil la 23 Nov 2022

Intrebare: Societatea a efectuat investitii la o cladire inchiriata. Dat fiind ca partile sunt afiliate, contractul de inchiriere initial a fost pe perioada nelimitata incheiat in 2010, dupa care s-a modificat prin act aditional valabilitatea pe 4 ani, prelungind periodic la 4 ani. De asemenea, cunoscandu-se cu exactitate durata de amortizare conform evidentei contabile a proprietarului cladirii, chiriasul a inregistrat si amortizat cheltuielile cu investitiile pe perioada ramasa, conform evidentei contabile a acestuia. In contractul de chirie se mentioneaza ca in situatia in care chiriasul achizitioneaza bunul inchiriat, din pretul de vanzare se va scade c/v investitiilor acceptate in scris de locator diminuate cu valoarea amortizarii corespunzatoare. In baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat s-a stabilitt pretul de vanzare, chiriasul exprimandu-si intentia de a cumpara cladirea si terenul aferent. Vanzatorul si cumparatorul sunt platitori de TVA. Mentionez ca din pretul de vanzare stabilit in baza raportului de evaluare se va scade valoarea ramasa neamortizata a investitiilor facute de chirias si valoarea unui teren dat la schimb la pretul pietei (stabilit tot prin raport de evaluare). EX. Valoare achizitie cladire teren 1000.000 lei. Valoare neamortizata investitii -200.000 lei tva. Valoare teren la schimb chirias - 500.000 lei. Rest de plata de catre chirias 300.000 lei. Cum se va face facturarea? Pe diferenta de pret? Sau fiecare parte factureaza si se face compensarea din punct de vedere plati? Se poate face direct printr-un proces verbal de compensare asa cum e prevazut si contractul de vanzare/cumparare sau numai prin IMI?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 250 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4531

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

Mar222024

Repartizarea pe baza de decont a veniturilor asocierii

de Profeanu Laura valabil la 22 Mar 2024
Intrebare: Doua societati au participat la o procedura de achizitie publica organizata de o primarie, s-a executat o lucrare de reparatii si intretinere strazi. S-a incheiat un contract de asociere intre cele doua srl-uri (ambele platitoare de tva), in care societatea noastra este asociat 1, iar cealalta societate este lider de asociere. Cele 2 societati au convenit cote de participare la profit de 50% ...
Mar222024

Regim fiscal TVA pentru servicii de subinchiriere bun imobil pentru beneficiar extern, notificare

de Amelia Dumitras valabil la 22 Mar 2024
Intrebare: Sociatate inregistrata in scopuri de TVA este in situatia subinchirierii unei parti din imobilul inchiriat de la o persoana fizica. Conform art 292 alin 2 Cod fiscal, facturarea chiriei se face fara TVA, dar se poate opta si pentru aplicarea cu TVA conform art 292. alin.(3). Societatea poate face notificare pentru aceasta parte de imobil? Care este implicatia facturarii chiriei fara/cu tva pentru ...
Mar202024

Termenul limita pentru transmiterea facturilor in RO e-Factura

de Profeanu Laura valabil la 20 Mar 2024
Intrebare: Am rugamintea sa ma ajutati cu o clarificare in ceea ce priveste termenul-limita pentru transmiterea facturilor in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. Avand in vedere ca in legislatie se mentioneaza ca termenul-limita pentru transmiterea facturii este de 5 zile lucratoare de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data-limita prevazuta ...
Mar152024

Vanzare bunuri catre o PFA care s-a radiat

de Elena Garofil valabil la 15 Mar 2024
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu o opinie avizata privind urmatoarea speta cu care ne-am confruntat. Am livrat marfa facturat unui client (persoana fizica inregistrata in scopuri comerciale cu cod de tva). Dupa livrarea marfii si emiterea facturilor am fost informati ca entitatea fusese radiata. Care considerati ca ar fi pasii de urmat in aceasta situatie?
Mar142024

Recunoasterea veniturilor

de Profeanu Laura valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: In data de 29.02 s-a incheiat un acord cadru pe o perioada de 48 de luni de furnizare a unor echipamente (aparate contactless si routere). In acordul cadru este prevazut ca dupa terminarea perioadei de valabilitate mentionate mai sus, aceste echipamente vor intra in proprietatea cumparatorului. Valoarea contractului cadru este de 80.000 eur. La acest contract cadru s-a incheiat un contract ...
Mar072024

Facturarea catre persoane fizice. Gestiuni separate

de Anastasia Bogaciuc valabil la 07 Mar 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un temei legal privind facturarea catre persoane fizice si incasarea creantei prin virament bancar. De asemenea, obligativitatea de a factura din gestiuni diferite catre aceasta speta de clienti si anume exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare. Contraventii si infractiuni. Multumesc!