Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024

Finantare nerambursabila. Tratament fiscal si contabil

Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Mariana Prejbeanu
Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar
valabil la 16 Feb 2019

Intrebare: Societatea comerciala X SRL sau PERSOANA FIZICA AUTORIZATA X, au obtinut prin Programul National pentru Dezvoltare Rurala, submasura 6.2- Sprijin pentru infiintarea de activitati neagricole in zone rurale, finantare nerambursabila in valoare de 70.000 euro, semnand contractul de finantare in Octombrie 2017. Prin acest contract, Societatea comerciala X SRL sau PERSOANA FIZICA AUTORIZATA X, primeste sprijin financiar nerambursabil, in suma forfetara, in doua transe, prima transa fiind de 49.000 euro incasata in Noiembrie 2017, ceea de-a doua de 21.000, urmand a fi incasata la depunerea celei de-a doua transa daca isi indeplineste obiectivele specifice si obiectivul obligatoriu din proiect (Plan de afaceri). Obiectivele specifice sunt: - Achizitionare de materiale pentru modernizare pensiune existenta in procent de 20%; - Achizitie mobilier si centrala termica in procent de 20%; - Infiintarea unui site in procent de 10%; - Achizitia de la mesteri populari de obiecte traditionale in procent de 20%; Obiectivul obligatoriu este: - Obtinerea de venituri din inchiere pensiune in procent de minim 30% (14.700 euro) din valoarea primei transe de 49.000 euro. Societatea comerciala X SRL sau PERSOANA FIZICA AUTORIZATA X, si-a achizitionat materiale pentru modernizare in suma de 10.000 euro, mobilier si centrala in suma de 8.000 euro, si-a infiintat site-ul, cheltuiala fiind de 5.000 euro, si a achizitionat obiecte de la mesteri populari in suma de 3.000 euro. Dupa achizitia materialelor, cladirea unde este pensiunea si-a marit valoarea, a fost data in folosinta incepand cu noiembrie 2018, data de la care s-au obtinut veniturile necesare pentru indeplinirea obiectivului obligatoriu. Conform Articolul 2 - Durata de valabilitate a contractului: Durata de valabilitate a contractului reprezinta durata de executie a contractului de finantare, la care se adauga 3 ani de monitorizare, perioada care incepe de la data ultimei plati efectuata de catre Autoritatea Contractanta. In perioada de monitorizare a contractului de finantare, beneficiarul se obliga sa respecte pe toata durata de valabilitate a contractului, criteriile de eligibilitate si de selectie inscrise in Planul de afaceri, parte integranta din Cererea de finantare. Conform Articolul 14 - Contabilitate si controale tehnice si financiare din contractul de finantare: 14(1) Beneficiarul trebuie sa tina inregistrari contabile sistematice si precise referitoare la executarea contractului. Sistemul contabil utilizat va urma procedurile dictate de uzantele profesionale si legale. Pentru fiecare obiectiv trebuie tinuta o evidenta separata, cu toate veniturile si cheltuielile pe perioada de valabilitate a contractului. Beneficiarul are obligatia de a tine o evidenta contabila analitica pentru proiectul finantat prin Programul FEADR si trebuie sa puna la dispozitia expertilor verificatori din cadrul AFIR documente din contabilitatea acestuia. Intrebarile sunt urmatoarele si am vrea sa stim cum le tratam din punct de vedere al Societatii comerciale X SRL, cat si a PERSOANEI FIZICE AUTORIZATE X:

1. Cum si cand inchidem contul 475 sau 472 avand in vedere ca cheltuielile cu indeplinirea obiectivelor specifice sunt mai mici decat suma incasata in prima transa, iar suma necheltuita nefiind obligatorie de a fi returnata, deoarece procentul obiectivelor se considera ca a fost indeplinit.

2. Cum inregistram cea de-a doua transa, cand si cum inchidem contul 472 creditat prin obtinerea transei doi?

3. In cazul in care pe parcursul monitorizarii se constata de catre finantator ca o parte din valoarea sprijinului trebuie recuperata, cum se fac inregistrarile?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 5520

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Monografii contabile

Mar212024

Monografie contabila garantie

de Costin A. Istrate valabil la 21 Mar 2024
Intrebare: Care este monografia contabila pentru inregistrarea unei garantii bancare referitor la un contract de finantare cu fonduri nerambursabile? Garantia a fost solicitata la rambursare in prima cerere de finantare fiind considerata cheltuiala eligibila. Autoritatea de management a aprobat restituirea garantiei.
Ian182024

Societate inscrisa ca instalator in programul AFM, inregistrari contabile

de Elena Garofil valabil la 18 Ian 2024
Intrebare: Societate inscrisa ca instalator in programul AFM cu instalarea panourilor fotovoltaice in factura catre beneficiar trebuie sa scada din valoarea totala a sistemului si a manoperei subventia pe care urmeaza sa o primeasca de la AFM? Subventia AFM este purtatoare de tva? Va rog sa ma ajutati si cu o monografie contabila! Multumesc!
Nov282023

Prealuare leasing de la persoana fizica

de Profeanu Laura valabil la 28 Nov 2023
Intrebare: PFA in sistem real, platitoare de TVA, cod CAEN 6201, cesioneaza un contract de leasing financiar pentru un autoturism. Autoturismul a fost initial luat in leasing pe persoana fizica si ulterior a fost cesionat pe PFA. La ce valoare se va inregistra autoturismul pentru calculul amortizarii - valoarea ramasa de plata conform contractului de leasing?
Oct262023

Tratamentul fiscal al achizitiei de servicii din stat non-UE

de Alexandru Palaghia valabil la 26 Oct 2023
Intrebare: O PFA neplatitoare de TVA are contract cu o firma din Canada pentru cursuri de formare profesionala, primeste facturi in valoare de 400 USD/luna. Care sunt implicatiile fiscale si monografia contabila?
Iun202023

Participarea la capitalul social la cooperativa de grad 3. Legea nr. 566/2004.Reglementari contabile - OMFP nr. 1802/2014

de Dana Hristu valabil la 20 Iun 2023
Intrebare: O cooperativa agricola de gradul 2 devine membru intr-o alta cooperativa de gradul 3. Va rog sa imi spuneti care este monografia contabila pentru varsarea de capital social de catre cooperativa agricola de gradul 2 si de asemenea, va rog sa imi spuneti daca trebuie depuse raportari, declaratii in plus avand in vedere ca, cooperativa a devenit membru cooperator la o alta cooperativa? Mentionez ca ...
Iun092023

Folosirea contului 712

de Mariana Prejbeanu valabil la 09 Iun 2023
Intrebare: Care este functionalitatea contului 712?