Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024

Monografie si tratament fiscal Masura 2 Capital de lucru

Raspuns oferit de
Cornelia Nastase

Cornelia Nastase
Consultant fiscal
valabil la 22 Nov 2021

Intrebare: Suntem o microintreprindere SRL beneficiara a masurii 2 Granturi pentru capital de lucru. In luna august 2021 am incasat Grantul de la MEMMA. Am folosit banii pentru a plati datorii restante la bugetul de stat din 2021 si datorii restante la furnizorii constituiti in anul 2020, precum si datorii curente din august 2021, atat la furnizori cat si la stat. In situatia in care am facut conturile de mai jos: A) la data contrasemnarii contractului de finantare de MEMMA 4458 = 472; B) Incasare grant de la MEMMA: 5121 = 4458 Plati facute pentru furnizorii inregistrati in anul 2020 si 2021 pana la incasarea Grantului in august 60xx = 401( nota facuta in anul 2020-2021 pana la incasare Grant) 401 = 5121 plata din grant 472 = 7416 (recunosc venit in prezent pentru ce a fost cost in trecut, e corect asa?); C) Plati care nu sunt aferente unor cheltuieli efectuate de exemplu (TVA de plata, impozit pe dividende) 4423, 446 = 5121 din grant 472 = 7416 (aici e corect sa recunosc venit in prezent, daca nu am avut cheltuiala in trecut?); Referitor la suma care o recunosc pe 472, respectiv 7416 ea va fi doar 85% din suma platita, ca restul am platit noi prin cofinantare). Vreau sa stiu: 1. cum consider veniturile din contul 7416, trebuia sa le iau in calcul la impozitarea cu 1% la trimestrul III pentru impozitul pe venit? Adica intra in baza de calcul a impozitului pe microintreprindere la trimestrul III sumele ce le-am recunoscut din 472 in 7416 pana la 30.09.2121? 2. Ce fac in contul 121, ca imi influenteaza soldul, avand in vedere ca am platit si TVA de plata si impozit pe dividende din Granturi si in acest caz nu am constituita o cheltuiala inainte ca sa se netuiasca cu venitul 7416? Adica imi iese 121 mai mare cu ce am trecut din 472 in 7416 aferent tva de plata platit si impozit pe dividende. Problema este ca vreau sa dau dividende interimare aferente trimestrului III 2021 in luna noiembrie 2021 din ce am in soldul creditor la cont 121 la 30.09.21 si nu stiu cum este corect sa fac in aceasta situatie. Multumesc.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7320

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice

Apr132024

Cheltuieli pentru organizarea targurilor pentru locuri de munca

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Firma platitoare de TVA, cu impozit pe profit, are ca obiect de activitate organizarea unor targuri pentru locuri de munca pentru firme. Factureaza participantilor (firme) taxe de participare, servicii ce includ prin contract si anumite servicii de masa/cafea. 1. Aceste servicii de masa/cafea prevazute in contract se considera cheltuieli de protocol sau sunt considerate deductibile integral? Dar ...
Apr162024

Regim TVA export temporar. Inregistrare cheltuieli cu materiale promotionale

de Ela Dumitra valabil la 16 Apr 2024
TVA
Intrebare: Avem 2 cazuri: 1. Societatea noastra a trimis prin procedura de export temporar la Bogota, Columbia, mai multe echipamente pentru o expozitie, cu termen de reimport 6 luni. In aceste echipamente este inclus si un laptop. Data exportului temporar conform DVE este 22.02.2024. La DVE este atasata si o factura proforma cu valoare de 5000 de euro. 2. Societatea a trimis prin export definitiv fara ...
Apr112024

Refacturare pliante partener UE. Regim TVA

de Constanta Popa valabil la 11 Apr 2024
TVA
Intrebare: Suntem o societate din Romania care vindem utilaje achizitionate de la o societate din UE. Pentru promovarea acestor utilaje societatea din Romania foloseste diverse pliante, brosuri, tiparite in Romania de un furnizor local. Societatea din UE, furnizorul utilajelor, vrea sa suporte contravaloarea acestor pliante. Cum se pot recupera aceste costuri de la societatea din UE? Se vor refactura cu tva ...
Apr042024

Tratamentul fiscal si contabil al partenerilor de transport alternativ

de Alexandru Palaghia valabil la 04 Apr 2024
TVA
Intrebare: Firma Miha SRL are ca obiect secundar de activitate Transport alternativ-4939. Doreste o colaborare cu firma Bolt pentru a-i putea folosi aplicatiile de comenzi clienti. Va rog sa detaliati implicatiile din punct de vedere al TVA-ului (firma Miha-neplatitoare) si aspectul de impozit cu retinere la sursa. M-ar ajuta mult in aceasta situatie si un mic exemplu. Va multumesc pentru intelegere. Cu ...
Mar212024

Stornare reduceri financiare acordate

de Vera Constantin valabil la 21 Mar 2024
TVA
Intrebare: Va rog sa precizati care este tratamentul contabil si fiscal pentru urmatoarea speta: Societate inregistrata in scopuri de TVA, platitoare de impozit pe profit, in luna decembrie 2022 a primit de la furnizor o factura de reducere financiara - 97000 lei. In luna martie 2023 furnizorul trimite o factura de reducere financiara 97000 lei (cu plus), practic storneaza reducerea acordata in decembrie ...
Mar162024

Clinica medicala, cifra de afaceri din servicii de ingrijiri medicale si de intermediere

de Amelia Dumitras valabil la 16 Mar 2024
TVA
Intrebare: O microintreprindere - A - cu domeniul de activitate 8622 - Activitati de asistenta medicala, neplatitoare de TVA (CA = 325.000 lei), doreste sa incheie un contract de prestari servicii cu o clinica ce efectueaza analize medicale. Prestarea de serviciu consta in trimiterea pacientilor catre aceasta clinica (laborator) pentru efectuarea analizelor recomadate de medicul angajat la societate - A - ...