Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024

Nefinalizare inspectie fiscala in cazul rambursarii de TVA. Dobanzi de intarziere solicitate de catre contribuabil

Raspuns oferit de
Elena Garofil

Elena Garofil
Consultant fiscal
valabil la 20 Iun 2019

Intrebare: Avem urmatoarea situatie: s-a derulat o inspectie fiscala privind rambursarea de TVA. Avand in vedere ca inspectorii au finalizat verificarea tuturor documentelor, insa nu ne-au inaintat raportul de inspectie fiscala ca urmare a faptului ca nu ANAF din sectorul respectiv nu are organ de decizie (nu au un director), care sa semneze raportul de inspectie fiscala, va rog sa ne spuneti ce este de facut in aceasta situatie pentru a accelera rambursarea de TVA. Intelegerea mea este ca activitatea ANAF este blocata datorita lipsei unui director si lucrarile nu pot fi finalizate in lipsa factorului de decizie. Avand in vedere ca societatea noastra trebuie sa recupereze o suma importanta de bani, cum putem sa constrangem ANAF sa grabeasca solutionarea cererii de rambursare? Pot fi cerute dobanzi de intarziere de la ANAF? Daca da, care este baza legala in aceasta situatie? Ce parghii are contribuabilul in situatia in care lucrarile de verificare si de restituire sunt intarziate din cauza ANAF? Mentionez ca suma de TVA de rambursat, din discutiile cu inspectorii ANAF se va restitui integral.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7022

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Deducerea, rambursarea si restituirea TVA

Apr132024

TVA aferenta achizitiilor destinate operatiunilor care nu dau drept de deducere, nu se deduce

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societatea a cumparat apartamente vechi in regim de scutire fara drept de deducere (SFDD) pe care le-a inregistrat in contul 371-Marfuri. Au fost efectuate reparatii si amenajari la unele apartamente pentru care a fost dedusa TVA. Apartamentele au fost vandute in regim de scutire fara drept de deducere. Societatea a solicitat la rambursare TVA aferenta achizitiilor de bunuri si servicii utilizate ...
Mar232023

Cumparator cu codul de TVA anulat din oficiu, facturi omise la inregistrare in evidenta contabila si fiscala

de Amelia Dumitras valabil la 23 Mar 2023
TVA
Intrebare: Pentru o societate aflata in faliment care are cod TVA anulat la aceasta data se constata ca exista niste facturi ale unui furnizor (cu TVA), anterioare deschiderii procedurii (acum 3 ani). Cum se inregistreaza acum aceste facturi (dpdv TVA)? Cum se procedeaza cu TVA neexigibil (furnizori TVA la incasare neachitati la data intrarii in faliment) daca acestor creditori li se platesc sume din ...
Feb012023

Donare alimente pentru diminuarea risipei. Deductibilitate TVA

de Constanta Popa valabil la 01 Feb 2023
TVA
Intrebare: Conform legii risipei de alimente, in cazul unor donatii -> compania are dreptul de a deduce TVA? Si cine vor fi beneficiarii? Doar cei care sunt inregistrati ca o banca de alimente? Multumesc, o dupa amiaza frumoasa!
Oct022022

Concordante date in declaratiile D394

de Constanta Popa valabil la 02 Oct 2022
TVA
Intrebare: Cu ocazia verificarii documentelor contabile ca urmare a unei solicitari de TVA, se face o cerere de furnizare a unor informatii, de care serviciu  inspectie fiscala, ca urmare a constatarii faptului ca unul din clientii nostri a declarat in D394, achizitiile efectuate de la noi de material lemnos, mentionand de asemenea ca furnizorul adica noi, nu am declarat in D394 LIVRARILE DE ...
Nov032021

Solicitare rambursare TVA prin decont aferent lunii iunie 2021. Sold de rambursat la 31.01.2015. Prescriere

de Constanta Popa valabil la 03 Nov 2021
TVA
Intrebare: Prin decontul de TVA al lunii 06.2021 am solicitat rambursarea de TVA. Echipa de inspectie fiscala a verificat perioada 01.02.2015 - 30.06.2021 spunand ca soldul de TVA de rambursat la 31.01.2015 in suma de 223.567 lei este considerat prescris. Este bine cum a procedat ANAF? Va rog sa ne lamuriti referitor la termenul de prescriptie a TVA de rambursat in cazul in care pana la data de 31.01.2015 ...
Aug172021

Renuntarea la esalonarea la plata

de Vera Constantin valabil la 17 Aug 2021
TVA
Intrebare: Societate platitoare de TVA lunar la incasare are in luna iunie a.c. TVA de plata in suma de 50000 lei. Dupa data de 25 iulie a fost solicitata o esalonare simplificata conform O.U.G. nr. 181/2020. Esalonarea a fost aprobata, prima rata fiind scadenta pe 16.08.2021. A fost facuta si plata primei rate. In luna iulie a.c. TVA calculat este negativ (26000 lei). Putem solicita renuntare (dupa data de ...