Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024

Obligatia de intocmire a Registrului bunurilor de capital

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
valabil la 26 Iul 2018

Intrebare: Cum se procedeaza in situatia in care o persoana impozabila din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, care si-a exercitat dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata in cazul bunurilor de capital, nu a organizat si nu a tinut registrul de evidenta a bunurilor de capital care fac obiectul ajustarii taxei deductibile, respectiv daca exista obligatia intocmirii registrului bunurilor de capital si pentru perioada anterioara in care s-a exercitat dreptul de deducere pentru bunuri de capital sau numai pentru perioada incepand cu data in care incepe completarea acestui registru, pentru toate bunurile de capital achizitionate, fabricate, construirite sau transformate modernizate, sau numai pentru cele pentru care nu au trecut 5 ani de la expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii?

Din analiza prevederile de la art. 149 din Legea nr. 571/2003, respectiv de la art. 305 din Legea nr. 227/2015, rezulta ca registrul bunurilor de capital este un document obligatoriu pentru evidenta bunurilor de capital, precum si a ajustarilor.



Exista un termen de prescriptie privind obligatia de tinere a registrului bunurilor de capital? Intrucat in Codul fiscal exista prevederile de la art. 149 din Legea nr. 571/2003, respectiv de la art. 305 din Legea nr. 227/2015, conform careia existenta acestui registru are ca scop “sa permita controlul taxei deductibile si al ajustarilor efectuate”, iar acest registru trebuie pastrat pe o perioada care “se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii”, se poate intelege din aceste prevederi ca dupa trecerea a 5 ani de la expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii, nemaiexistand nici obligatia de pastrare a acestui registru, nu mai poate exista nici obligatia de intocmire a acestuia pentru perioada anterioara, respectiv de la momentul la care taxa aferenta achizitiei bunului de capital a devenit exigibila?



In situatia in care nu s-a tinut registrul bunurilor de capital, neexistand astfel o evidenta, pentru fiecare bun de capital, cu informatiile pe care trebuie sa le contina acest registru, respectiv: a) data achizitiei, fabricarii, finalizarii construirii sau transformarii modernizarii; b) valoarea (baza de impozitare) bunului de capital; c) taxa deductibila aferenta bunului de capital; d) taxa dedusa; e) ajustarile efectuate, dar persoana impozabila a intocmit pentru fiecare an calendaristic o “Situatie privind iesirile de mijloace fixe”, in ceea ce priveste ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital, pentru a identifica situatiile in care trebuia sa se efectueze ajustarea taxei deductibile, se poate considera ca nu mai trebuie intocmita situatia bunurilor de capital registrul bunurilor de capital pentru acesti ani 

Care sunt consecintele netinerii registrului bunurilor de capital? Care sunt masurile care pot fi luate de organele de inspectie fiscala in situatia in care constata netinerea acestui registru?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 3513 Distributie energie electrica

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Ajustarea deducerii TVA

Mar312024

Inregistrare achizitie intracomunitara actualizare soft, declarare

de Elena Garofil valabil la 31 Mar 2024
TVA
Intrebare: In luna ianuarie 2024 am achizitionat o licenta software de la furnizor Germania (cod valid TVA) si a fost vanduta in aceeasi luna clientului nostru, in urma comenzii acestuia. In martie 2024, clientul nostru realizeaza ca doreste un upgrade la acest soft, iar firma noastra face comanda la furnizor Germania. Pe factura externa, primita in 20.03.2024, apare mentiunea "diferenta de pret la ...
Mar302024

Regim mijloace fixe neamortizate la inchidere intreprindere individuala

de Ela Dumitra valabil la 30 Mar 2024
TVA
Intrebare: Daca am o intreprindere individuala si in registrul imobilizarilor avem masina si utilaje neamortizate, vreau sa inchid intreprinderea si cu aceste mijloace fixe vreau sa fiu asociat la un SRL, care este metodologia corecta din punctul de vedere TVA si al impozit?
Mar202024

Inregistrare decizie de impunere

de Elena Garofil valabil la 20 Mar 2024
TVA
Intrebare: Societate comerciala, cu cod CAEN agentie imobiliara, a achizitionat in anii 2019-2021 trei apartamente de la dezvoltatori imobiliari pe care le inchiriaza tertilor (apartamentele sunt inregistrate in cont 215 si s-a aplicat taxarea inversa la achizitie). Inchirierea se face cu tva, societatea avand depusa notificare pentru aplicare tva la chirie. Societatea avea la luna decembrie 2023 de ...
Mar222024

Tratament fiscal pentru acordare produse gratuit

de Profeanu Laura valabil la 22 Mar 2024
TVA
Intrebare: O societate acorda cu titlu gratuit spitalelor publice de stat anumite consumabile pentru care intocmeste aviz cu mentiunea "marfa acordata cu titlu gratuit". Cum trebuie tratat TVA-ul aferent acestor marfuri si cum trebuie tratata cheltuiala aferenta marfii acordate cu titlu gratuit, din punct de vedere fiscal? Multumesc.
Mar182024

Inchidere procedura faliment, ajustare TVA

de Elena Garofil valabil la 18 Mar 2024
TVA
Intrebare: In anul 2021 am avut un client in insolventa. In anul 2022 am primit notificare pentru deschiderea procedurii generale a falimentului. In anul 2024 -luna februarie- Tribunalul dispune inchiderea procedurii insolventei si radierea societatii debitoare din evidentele ONRC. Mentionez ca a fost facuta ajustare pentru depreciere creante la data de 30.09.2023. INTREBARE: Daca se poate efectua ajustare ...
Mar152024

Ajustare negativa sau ajustare pozitiva la imobil inchiriat in regim de scutire

de Georgeta Serban-Matei valabil la 15 Mar 2024
TVA
Intrebare: Societatea are un imobil la care s-a dedus TVA la cumparare si se inchiriaza in regim de scutire. Daca intr-un an se inchiriaza doar 8 luni, in celelalte 4 luni neavand chiriasi, la ce valoare se face ajustarea tva: valoarea anuala calculata ca fiind a douazecea parte din TVA dedus, sau aceasta valoare anuala se calculeaza proportional cu lunile in care se inchiriaza. Cand se face ajustarea: la ...