Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Percepere costuri eliberare documente de la un fost salariat. Efecte asupra suspendarii actviitatii

Raspuns oferit de
Constanta Popa

Constanta Popa
Consultant fiscal
valabil la 17 Sep 2021

Intrebare: O societate comerciala pe actiuni, ALFA, cu activitatea suspendata la ANAF nu a mai inregistrat activitate de exploatare in ultimii 10 ani. Un fost angajat al societatii ce a lucrat in perioada 1980 - 1985 solicita eliberarea unei adeverinte in vederea pensionarii. Intrucat este a 4-a solicitare a acestui salariat in ultimele 12 luni, actionarul majoritar, administratorul societatii, a convenit cu fostul salariat plata unui sume de bani pentru acoperirea costurilor necesare documentarii, centralizarii datelor si eliberarii acestei adeverinte. Sub ce forma poate fi incasata aceasta suma in conditiile in care actionarul majoritar si administratorul societatii desfasoara in prezent activitate printr-alta companie, BETA? Nici societatea ALFA si nici societatea BETA nu au in statut activitati de eliberare adeverinte de salariat. Intrebari: 1) Poate intocmi factura si chitanta societatea ALFA pentru acest serviciu de eliberare a adeverintei, fara ca realizarea acestui venit sa intrerupa starea de suspendare la ANAF si registrul comertului? 2) Poate intocmi factura si chitanta societatea BETA pentru acest serviciu de eliberare a adeverintei? 3) Poate incasa persoana fizica, actionar majoritar si administrator, contravaloarea acest serviciu? Trebuie sa declare acest venit la ANAF? Ce impozite trebuie sa achite?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4311

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Legislatie

Feb282024

Serii multiple facturi

de Vera Constantin valabil la 28 Feb 2024
Intrebare: Suntem un SRL si am dori sa ne comunicati daca se pot intocmi facturi pe firma cu doua plaje de numere. Ex: o plaja de la 1-100 si alta de la 101-200. Mentionez ca as dori sa numesc doua persoane diferite la facturar si as dori sa stiu ca daca se poate, cum se reflecteaza in declaratia 394 si in e-factura. Multumesc!
Mar032024

Deducere si redirectionare sponsorizari in anul 2023

de Irina Dumitrescu valabil la 03 Mar 2024
Intrebare: In anul 2023 o societate platitoare de impozit pe profit nu utilizeaza plafonul in cadrul caruia se pot deduce din impozitul pe profit sponsorizarile acordate, plafon determinat la nivelul valorii minime dintre valoarea calculata prin aplicarea a 0,75% la cifra de afaceri si valoarea reprezentand 20% din impozitul pe profit datorat. In acest moment plafonul (valoarea minima) neutilizata poate fi ...
Feb242024

Venituri din inchirierea autovehiculelor. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 24 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra are incheiate contracte de chirie cu angajatii pentru folosirea autovehiculelor personale. Calculul lunar al chiriei se face in functie de numarul de km parcursi, pe baza foilor de parcurs. In contabilitatea firmei se inregistreaza la finalul lunii chiria datorata, precum si impozitul retinut la sursa potrivit legii. Plata chiriei catre angajati se face in luna urmatoare. In ...
Feb252024

Stabilirea valorii veniturilor din chirii in declaratia unica - valuta

de Anastasia Bogaciuc valabil la 25 Feb 2024
Intrebare: O persoana fizica inchiriaza un imobil. Chiria s-a stabilit in EUR (ex. 100 EUR), dar plata se va efectua de catre chirias in RON, la curs BNR 2% din ziua platii. In declaratia unica cum se va stabili suma impozabila?
Feb172024

Declaratia unica 2024. Chirie incasata in avans in 2022

de Vera Constantin valabil la 17 Feb 2024
Intrebare: O persoana fizica a inchiriat unei persoane juridice din Romania o cladire pe o perioada de 5 ani. Chiria lunara de 2000 euro. Chiria pentru primii 3 ani au fost incasata in avans in anul 2022. Persoana fizica a depuns Declaratia Unica si a calculat impozitul si cass conform anului 2022 si 2023 - 12 luni x 2000 euro. Va rog sa ne spuneti cum procedam incepand cu anul 2024 cand acest impozit ...
Feb032024

Despagubire salariat. Regim fiscal

de Vera Constantin valabil la 03 Feb 2024
Intrebare: Care este regimul fiscal al sumei acordate conform prevederilor art. 52 alin (2) din Codul Muncii: "daca se constata nevinovatia celui in cauza, salariatul isi reia activitatea anterioara si i se plateste, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, o despagubire egala cu salariul si celelalte drepturi de care a fost lipsit pe perioada suspendarii contractului" ...