Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Piese de schimb. Producator intracomunitar

Raspuns oferit de
Costin A. Istrate

Costin A. Istrate
Consultant in management
valabil la 27 Mar 2017

Intrebare: Saptamana trecuta am avut un audit din partea unui producator intracomunitar al carui reprezentanta suntem in Romania. Noi aducem si distribuim pe piata romaneasca produsele producatorului intracomunitar: piese de schimb. Cu ocazia auditului producatorul a verificat stocul firmei noastre. In urma auditului producatorul ne-a recomandat urmatoarele:
1) Anumite piese trebuie casate deoarece nu mai indeplinesc tehnologic cerintele producatorului - intre timp producatorul a imbunatatit tehnologic piesele si nu recomanda sa mai vindem.
In acest sens vom casa piesele la un centru specializat si conform Codului fiscal trebuie sa facem urmatoarele note contabile:
607 - 371 100 ron - cheltuiala deductibila pentru ca avem documente care atesta distrugerea acestora la un centru specializat
Nu avem obligatia ajustarii TVA-ului pentru ca vom casa la un centru specializat.
S-au luat in considerare din Codul Fiscal:
Articolul 25, punctul 4, alineatul c
Articolul 304, punctul 2, alineatul 2
Este corect?

2) Anumite piese trebuie depreciate ca valoare. Avem cateva piese pe stoc si la recomandarea producatorului valoriile sunt prea mare (s-au achiziitonat acum 3 ani la alte valori al caror cost de productie erau mai mari din partea producatorului) si ca valoarile actuale sunt mai ieftine datorita faptului ca producatorul a scazut costuriile de productie. Cu actualele preturi nu avem nici o sansa sa vindem.
In acest caz ce solutie fiscala si contabila avem ca sa diminuam pretul de achizitie cu 20%? - 40%?
Eu vad lucrurile astfel:
- facem un provizion de depreciere pentru valoarea de diminuare cu 20%, nota contabila:
397 - 371 100 RON x 20% = 20 RON
6812 - 397 20 RON
- acest provizion este o cheltuiala nedeductibila si se impoziteaza cu 16%
- si in mod normal cand vindem marfa este considerat venit neimpozabil si va avea urmatoarea monografie contabila:
397 - 7812 20 ron
- avem obligatia sa ajustam TVA-ul dedus la achizitie pentru partea de 20 RON x 19%?
Daca avem obligatia sa ajustam TVA-ul la achizitie, ce cota ar trebui sa aplicam? Noi avem 2 cota de TVA deduse: 24 si 20% pentru diverse piese.
Scopul este sa eliminam stocul mort prin vanzarea la preturile reale.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4614

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stocuri

Ian172024

Lipsa la inventar, inregistrare

de Elena Garofil valabil la 17 Ian 2024
Intrebare: Cazul A. In urma inventarierii a rezultat un minus la materii prime care nu va fi imputat nimanui. Monografia contabila in aceasta situatie va fi cea de mai jos? 601=301 100 Bon Consum? 461=7588 100 Pv constatare? 635= 4426 19 4551=461 100 Pv compensare? Cei 19 lei vor fi evidentiati in D300 la rd 35 - 19 lei, ar mai fi de efectuat altceva? Nu cred ca este cazul efectuarii vreunei operatiuni ...
Nov032023

Posibilitatea vanzarii sub costul de achizitie a stocului de marfuri greu vandabile, tehnici comerciale de vanzare

de Amelia Dumitras valabil la 03 Nov 2023
Intrebare: Firma platitoare de TVA si impozit pe profit, detine un stoc vechi, nevandabil, mai vechi de 3 ani. Exista posibilitatea vanzarii acestuia mult sub pretul de achizitie?
Aug312023

Scoatere din evidenta marfuri expirate

de Olga Crevelescu valabil la 31 Aug 2023
Intrebare: Cum se scad din gestiune medicamentele expirate? Care sunt implicatiile fiscale tinand cont ca acestea se distrug de unitati specializate, conform legii. Cheltuiala cu scoaterea din gestiune este o cheltuiala deductibila? Ce conditii trebuie indeplinite pentru a nu colecta TVA aferenta?
Iul112023

Vanzare stoc marfa sub pretul de achizitie cu ocazia inchiderii activitatii

de Alexandru Palaghia valabil la 11 Iul 2023
Intrebare: In cazul in care o firma isi inchide activitatea si doreste lichidarea stocului de marfa, prin vanzarea la pret de achizitie sau chiar sub pretul de achizitie, ce trebuie facut in acest sens, daca trebuie anuntata aceasta operatiune si unde? Din punct de vedere al TVA trebuie facuta ajustare? 
Mai142023

Vanzari sub costul de achizitie. Deductibilitate cheltuieli

de Irina Dumitrescu valabil la 14 Mai 2023
Intrebare: Buna ziua! Ati mentionat la un moment dat ca din punct de vedere fiscal nu sunt implicatii la vanzarea produselor sub costul de achizitie. Nu exista o prevedere care sa impuna includerea in baza de impozitare a impozitului pe veniturile microintreprinderilor a diferentei dintre pretul de vanzare si costul de achizitie/productie. Dar societatea noastra este platitoare de impozit pe profit. In ...
Mar292023

Marfa degradata, scadere din evidenta

de Elena Garofil valabil la 29 Mar 2023
Intrebare: Am un caz, vreau sa scot din gestiune florile deteriorate la un en-gros de flori, nu gasesc concret niciunde referitor la perisabilitate, o lege, o norma - nimic. Daca ma puteti ajuta in cazul respectiv pentru ca sa stim corect deductibilitatea tva ului si impozitului pe profit, daca scoatem marfa din gestiune. Multumesc.