Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Martie 2024

Refacturare amenajari efectuate la un spatiu inchiriat

Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Mariana Prejbeanu
Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar
valabil la 10 Mai 2019

Intrebare: Avem un spatiu inchiriat de la o persoana juridica, pentru activitatea de productie. Conform contractului, la acest spatiu s-au efectuat lucrari de reparatii (placare cu gresie, inlocuire tamplarie, varuit etc) suportate financiar de catre firma noastra, urmand ca ulterior sa refacturam aceste cheltuieli catre proprietarul spatiului. Intelegerea este ca valoarea cu recuperarea acestor cheltuieli de reparatii sa se compenseze cu valoarea chiriei lunare, ceea ce ar insemna ca durata vreo 7 ani.



Intrebarile noastre sunt:

- Pe factura emisa de noi scriem ca explicatie recuperare cheltuieli cu reparatii la spatiul inchiriat, conform contract nr......?

- Pe ce cont inregistram aceasta factura cu recuperarea costurilor, mentionand ca in contabilitatea noastra toate aceste cheltuieli s-au inregistrat in contul 212, urmand sa se amortizeze pe perioada contractului de inchiriere, care este de 10 ani.

- Se poate face inregistrare pe 472, si mai apoi concomitent cu amortizarea sa inregistram si venitul, si care cont de venituri?

- Sau putem inregistra aceste cheltuieli direct pe contul 628 si mai apoi inregistram in contul 7588 recuperarea cheltuielilor?

- Si cum facem compensarea lunara a sumelor datorate reciproc, la nivelul chiriei lunare, care este mai mica?

Trebuie utilizate formulare speciale de compensare, emise de Imprimeria Nationala? Si vom emite luna de luna astfel de formulare?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3212

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Monografii contabile

Mar062024

Factura reparatii auto decontata partial de asigurator

de Mariana Prejbeanu valabil la 06 Mar 2024
Intrebare: Am primit de la un service auto o factura in valoare de 921,84 lei, din care am platit doar tva-ul de 147,18 lei, restul de 774,38 lei fiind platiti service-ului, de firma asiguratoare (dauna masina). Care este monografia contabila pentru inregistrarea facturii/platii?
Feb272024

Cheltuieli deplasare salariati telemunca

de Vera Constantin valabil la 27 Feb 2024
Intrebare: Societatea A din localitatea X are aceleasi persoane angajate si la societatea B din localitatea Y. Intre localitatea X si Y este o distanta considerabila. La societatea A salariatii sunt angajati cu 8 ore, iar la societatea B cu 2 ore (in telemunca). Angajatii locuiesc in localitatea X, unde isi are sediul si societatea A. In anumite situatii, salariatii (angajati pe ambele societati) trebuie sa ...
Feb172024

Cont 205 versus cont 616

de Ela Dumitra valabil la 17 Feb 2024
Intrebare: In urma modificarilor aduse reglementarilor contabile de Ordinul MF nr. 2649/28.09.2023 s-a introdus un nou cont, 616 - Cheltuieli aferente drepturilor de proprietate intelectuala. Conform functiunii contului 616, cu ajutorul acestuia se tine evidenta cheltuielilor aferente drepturilor de proprietate intelectuala care nu indeplinesc conditiile de recunoastere ca activ. In cadrul companiei noaste, ...
Feb132024

Scoatere din evidenta produse alimentare. Aspecte contabile si fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 13 Feb 2024
Intrebare: Va rog sa-mi precizati care sunt inregistrarile contabile si documentele justificative utilizate, aferente unitatilor de desfacere cu amanuntul, pentru scaderea din evidenta contabila si tratamentul fiscal cu privire la deductibilitatea urmatoarelor operatiuni: a) in cazul produselor de panificatie care au depasit termenul de valabilitate si au fost predate firmelor specializate in neutralizarea ...
Ian242024

Obligatia emiterii facturii catre beneficiari necunoscuti

de Profeanu Laura valabil la 24 Ian 2024
Intrebare: Va rog sa imi spuneti care sunt implicatiile fiscale, contabile si monografia in cele trei situatii de activitate descrise mai jos. Este necesara emiterea de facturi in conditiile descrise? Societatea este platitoare de impozit pe profit, fara angajati. 1. - Vanzare articole si consiliere pe o platforma unde exista diverse niveluri de membership, adica oamenii platesc de ex 5 usd/luna pentru un ...
Ian182024

Societate inscrisa ca instalator in programul AFM, inregistrari contabile

de Elena Garofil valabil la 18 Ian 2024
Intrebare: Societate inscrisa ca instalator in programul AFM cu instalarea panourilor fotovoltaice in factura catre beneficiar trebuie sa scada din valoarea totala a sistemului si a manoperei subventia pe care urmeaza sa o primeasca de la AFM? Subventia AFM este purtatoare de tva? Va rog sa ma ajutati si cu o monografie contabila! Multumesc!