Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024

Schimbarea cotei de TVA. Regularizare TVA inclus in costul de achizitie

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
valabil la 17 Feb 2016

Intrebare: ABC a achizitionat in leasing financiar un echipament, in luna iulie 2015, pe o perioada de 5 ani. Avand in vedere ca societatea efectueaza operatiuni scutite de TVA conf. art. 292 (1) lit. a din Legea 227/2015, valoarea TVA-ului nu se deduce, ci este inclusa in valoarea bunurilor si serviciilor achizitionate. Valoarea contractului de leasing 100.000 EUR+TVA data acordarii finantarii. Societatea a inregistrat: recunoasterea valorii de finantare a echipamentului la cursul BNR de la data acordarii finantarii. Ce inregistrari contabile trebuie facute la data de 01.01.2016 pentru ajustarea diferentei cotei de TVA de la 24% la 20% atat la echipament (cont 2131), cat si la datorie (cont 167)? Avand in vedere ca la inregistrarea in contul 167 acesta a cuprins si TVA 24% si ca, incepand cu anul 2016, cota de TVA a scazut la 20%, suntem obligati sa diminuam contul 167 cu diferenta de 4% a TVA-ului, precum si valoarea mijlocului fix achizitionat prin leasing financiar pentru a corespunde cu scadentarul contractului. Avand in vedere ca TVA de 24% aferent contractului de leasing a fost inregistrat la cursul de la data contractului si ca reevaluarea contului 167 s-a efectuat la fiecare sfarsit de luna, la data de 01.01.2016, cum ar trebui sa procedam cu diferenta rezultata din schimbarea cotelor TVA? E ok sa diminuam conturile 2131 si 167 cu valoare in EUR reprezentand 4% diferenta TVA, folosind cursul de la data semnarii contractului (curs valutar folosit si la inregistrarea initiala a TVA in contului de mijloc fix 2131)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3250

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Leasing

Apr032024

Tratamentul contabil si fiscal al leasingului financiar

de Alexandru Palaghia valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: In cazul unui leasing financiar al unui autoturism, pe carte apare ca si proprietar Finantatorul. Monografie contabila ramane la fel? Pot fi deduse integral toate cheltuielile (inclusiv amortizare), daca e folosit exclusiv in scopul realizarii activitatii economice? 2131 = 167?
Feb222024

Aplicarea unor durate normale de utilizare a mijloacelor fixe altele decat cele stabilite conform prevederilor legale

de Profeanu Laura valabil la 22 Feb 2024
Intrebare: In primul rand multumesc pentru raspuns, ma ajuta foarte mult, dar am ramas cu o nelamurire. In situatia in care amortizarea lunara aferenta celor 2 autoturisme depaseste 1.500 lei/luna, diferenta este deductibila? Adica justificarea prin foile de parcurs a utilizarii exclusiv in scopul activitatii economice include si deductibilitatea amortizarii pentru suma ce depaseste 1.500 lei/luna? In ...
Feb212024

Cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice

de Profeanu Laura valabil la 21 Feb 2024
Intrebare: O firma platitoare de impozit pe profit achizitioneaza in leasing 2 autoturisme. Unul va fi utilizat de catre un angajat al firmei care are atributii de verificare si monitorizare a depozitelor din tara ale firmei (deci presupune deplasari de la sediul firmei la aceste depozite) si al doilea autoturism va fi utilizat de catre un angajat al departamentului IT care se deplaseaza in tara la punctele ...
Feb172024

Ajustarea taxei deductibile aferenta bunurilor de capital

de Profeanu Laura valabil la 17 Feb 2024
Intrebare: Avem o societatea care a finalizat un contract de leasing financiar pentru un autoturism. La finalizarea acestui contract, se doreste ca inmatricularea masinii sa se faca direct pe persoana fizica. Va rog sa-mi spuneti conform legii care este procedura? Societatea este platitoare de impozit pe profit, neplatitoare de tva. Persoana fizica este de fapt asociatul unic si administratorul. Eu vad asa: ...
Feb112024

Leasing financiar, autovehicul utilizat de agentul de vanzari, tratament fiscal

de Elena Garofil valabil la 11 Feb 2024
Intrebare: O firma doreste sa achizitioneze in leasing un autoturism SUV de 69.000 euro tva, capacitate cilindrica 2990... nu a mai fost niciun leasing pe firma. Firma se ocupa cu comert cu inghetata. Se poate deduce tva la contractul de leasing si cheltuielile aferente? Exista agenti de vanzari si director de vanzari. Dorim baza legala cu ultimele modificari din noiembrie 2023, multumesc.
Ian282024

Leasing operational. Inregistrari contabile

de Irina Dumitrescu valabil la 28 Ian 2024
Intrebare: Va rog sa ne prezentati monografia contabila pentru achizitia unui autoturism prin leasing operational utilizand planul de conturi modificat conform Ordinul nr. 2649/2023: "In cadrul contului 612 - Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile? Se introduc conturile analitice: 6121 - Cheltuieli cu redeventele, 6122 - Cheltuieli cu locatiile de gestiune, 6123 - Cheltuieli cu ...