Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024

Servicii intracomunitare. Beneficiar cu cod invalid. Consecinte fiscale

Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Amelia Dumitras
Consultant fiscal si expert contabil
valabil la 12 Ian 2019

Intrebare:
In 2014 o firma din Romania a prestat servicii intracomunitare de sudura si asamblare unei firme in Franta. Firma din Franta a avut cod valid de TVA si s-au facut declaratiile.
A continuat colaborarea si in 2015, a incheiat in 2015 alt contract cu proprietarul din Franta pe alta firma cu aceeasi denumire si aceeasi adresa, dar societatea din Romania a facturat cu codul TVA al firmei vechi.
La control, ANAF a descoperit ca prima firma nu mai avea cod valid de la sfarsitul lui noiembrie 2014.

Firma din Franta nu a anuntat ca a schimbat codul TVA si ca de fapt el din Ianuarie 2015 lucreaza pe alta firma, la acelasi sediu, cu aceeasi denumire la care a adaugat doar niste initiale. Aceasta diferenta se observa pe stampile.
In urma controlului inopinat din octombrie 2016 inspectorii au zis ca s-a facturat cu cod invalid in perioada decembrie 2014 - decembrie 2015 si a calculat TVA de colectat. Au zis, verbal, ca nu se pot corecta facturile in octombrie 2016 deoarece si urmatoarea firma a intrat in faliment in august 2016 si nu mai are cod valid in octombrie.
Exista contractele din 2015 si 2016 cu firma cu cod valid, dar facturile si declaratiile intracomunitare au fost facute pe codul vechi (invalid).

In legislatie scrie ca se pot corecta prin stornare si refacerea altor facturi, dar nu scrie nimic de faptul ce se face daca beneficiarul intracomunitar intra intre timp in faliment.
La contestatie, ANAF solicita sa se demonstreze ca s-a cu firma cu codul valid si remedierea situatiei.
Firma din Franta i-a inregistrat facturile pe firma cu codul valid.
Cum se pot corecta facturile din 2015 avand contractele cu firma cu cod valid pana in oct 2016 si chiar daca firma din Franta este in faliment in acest moment, si codul nu mai este valabil? Referitor la declaratia 390, se poate depune rectificativa in aceasta situatie?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: constructii

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

Apr182024

Prelucrare bunuri pentru firma din Austria

de Vera Constantin valabil la 18 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societatea A din Austria livreaza produse si materiale pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre Societatea B din Romania, Societatea C din Romania comanda produse finite la societatea A din Austria, iar aceasta le livreaza din stocul aflat in custodie la societatea B din Romania, conform schitei atasate. Intrebari: Produse si materiale trimise pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre ...
Apr172024

Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa)

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2024
TVA
Intrebare:  Am o achizitie intracomunitara, un autoturism achizitionat din Olanda, si pe factura am tva, scrie taxare normala (regular taxation) 19%, (2153,78 409, 22 tva = 2563). Intrebarea mea este cum inregistrez aceasta factura. Pana acum avem fara tva, era cu taxare inversa, vanzatorul este platitor de tva si eu la fel. Multumesc.
Apr172024

Refacturare servicii intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2024
TVA
Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de tva in Germania, refactureaza costuri de cazare si transport in Romania pentru un angajat de-al lor, ce a fost trimis in Romania pentru servicii de consultanta. Societatea este inregistrata in scopuri de Tva in Romania. Refacturarile de cazare si transport se declara ca servicii in declaratia 390? Multumesc.
Apr132024

Depasirea plafonului de 10.000 euro pentru serviciile prestate catre persoane neimpozabile stabilite in UE

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societate neplatitoare de TVA, presteaza servicii intracomunitare catre beneficiar neplatitor de TVA (fundatie). Ce obligatii are din punct de vedere TVA? Multumesc!
Apr152024

Tratamentul TVA al serviciilor de reparatii

de Alexandru Palaghia valabil la 15 Apr 2024
TVA
Intrebare: Daca o societate inregistrata in scopuri de TVA in Germania, presteaza servicii de intretinere si reparatii pentru o societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania, este considerata achizitie de serviciu intracomunitara si se declara in D390? Mentionez ca este vorba de reparatia si intretinerea unui utilaj aflat la sediul societatii din Romania. Multumesc.
Apr122024

Teste achizitionate din afara UE

de Vera Constantin valabil la 12 Apr 2024
TVA
Intrebare: Un cabinet de psihologie primeste facturi de la teste cumparate din Anglia, America si de la o asociatie Internationala Elvetiana. Este obligat ca la toate aceste cheltuieli, cu factura din tarile respective, sa plateasca TVA in Romania si sa-i fac Declaratia 301? Va multumesc.