Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024

Tratamentul fiscal al locuintelor de serviciu

Raspuns oferit de
Costin A. Istrate

Costin A. Istrate
Consultant in management
Intrebare:
Societatea A este un SRL, platitor de TVA si Impozit microintreprindere, CAEN 6810-; Cumparare si vanzare de bunuri imobiliare proprii’.
Detine parti sociale la un al SRL, societatea B, tot platitor de tva si impozit microintreprinderi, CAEN.

CAEN-0141 -‘Cresterea bovinelor de lapte’ cota participare 50%. Adresa sediului social si a punctului de lucru a societatii B se gaseste la o distanta de 55 KM fata de societatea A.
 
Societatea A, a inchiriat trei camere de la societatea B, la adresa sediului social (si punct de lucru) al societatii B, cu intentia de a amenaja o locuinta de servici pentru activitati de administare a societatii B..Suprafata inchiriata este suprafata de 70 mp.
Aici urmeaza sa locuiasca o persoana care nu este salariata societatii B,este doar administrator asa cum rezulta din actele constitutive ale societatii B. Este angajata cu contract de munca in cadrul societatii A. In vederea amenajarii acestei locuinte de service, Nu exista o hotarare AGA scrisa. Doar o comunicare verbala.
 
Cheltuielie de amenajare pe care urmeaza sa le achizitioneze societatea A la punctul de lucru al societati B constau in: mobiler pentru dormitor(paturi, canapele), mobilier de bucatarie. Aparate electrocasnice, parchet, focar de caldura.
1. Va rugam sa ne precizati care sunt implicatiile fiscale ale acestor operatiuni din punct de vedere TVA, IMPOZIT RETINERE SURSA, AVANTAJE DE NATURA SALARIALA.

- cas, cass, impozit venit salarii.
2. Pot fi amenajate locuinte de serviciu in spatii inchiriate?
3. Pot fi amenajate locuinte de serviciu pentru asociati si administrator care nu detin contract de munca?
4. Va rugam sa ne precizati Ce acte juridice trebuie intocmite in aces caz.
 

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: crestere animale

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice

Apr192024

Achizitii triunghiulare. Conditii de indeplinit

de Vera Constantin valabil la 19 Apr 2024
TVA
Intrebare: O societate A din Romania inregistrata in scopuri de TVA realizeaza operatiuni triunghiulare achizitionand marfuri din Ungaria si livrandu-le in Franta, cu transport direct din Ungaria in Franta. Societatea A tocmai a solicitat si a primit cod de TVA si in Franta. In acest caz, achizitiile de bunuri descrise mai sus dintr-un stat UE cu livrare in Franta mai pot fi tratate ca pana acum, ca ...
Apr182024

Subcontractare prestari servicii pe teritoriul UE

de Vera Constantin valabil la 18 Apr 2024
TVA
Intrebare: Firma noastra cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Franta (il voi denumi in continuare contractant principal) semneaza un contract de prestari servicii instalare echipamente pentru un client cu sediul in Germania, inregistrat in scopuri de TVA in Germania (neinregistrat in Franta). Eu, firma din RO, subcontractez lucrarea catre o ...
Apr202024

TVA neexigibila partener radiat

de Profeanu Laura valabil la 20 Apr 2024
TVA
Intrebare: In perioada 01.01.2013-01.02.2014 societatea a aplicat sistemul TVA de incasare. In aceasta perioada a efectuat o achizitie de produse si ulterior o livrare de produse in sume aproximativ egale. TVA aferenta acestor doua facturi a fost inregistrata in conturile: 44281 pentru TVA aferenta achizitiei si 44282 pentru TVA aferenta facturii emise. In aceasta perioada nu au avut loc plati intre cele ...
Apr132024

Cheltuieli pentru organizarea targurilor pentru locuri de munca

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Firma platitoare de TVA, cu impozit pe profit, are ca obiect de activitate organizarea unor targuri pentru locuri de munca pentru firme. Factureaza participantilor (firme) taxe de participare, servicii ce includ prin contract si anumite servicii de masa/cafea. 1. Aceste servicii de masa/cafea prevazute in contract se considera cheltuieli de protocol sau sunt considerate deductibile integral? Dar ...
Apr162024

Regim TVA export temporar. Inregistrare cheltuieli cu materiale promotionale

de Ela Dumitra valabil la 16 Apr 2024
TVA
Intrebare: Avem 2 cazuri: 1. Societatea noastra a trimis prin procedura de export temporar la Bogota, Columbia, mai multe echipamente pentru o expozitie, cu termen de reimport 6 luni. In aceste echipamente este inclus si un laptop. Data exportului temporar conform DVE este 22.02.2024. La DVE este atasata si o factura proforma cu valoare de 5000 de euro. 2. Societatea a trimis prin export definitiv fara ...
Apr112024

Societate nerezidenta, achizitie si livrare pe teritoriul Romaniei

de Elena Garofil valabil la 11 Apr 2024
TVA
Intrebare: O societate A din UE are un client B din Romania. Pentru a reduce costurile de transport propune unei alte societati C din Romania sa achizitioneze de la un furnizor local din Romania anumite produse necesare societatii B, ulterior societatea C din Romania sa le factureze societatii A din UE si sa le livreze in final clientului B din Romania cu aviz emis de catre societatea A din UE. Cum poate ...