Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Cesiune parti societate - persoana fizica

Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Mariana Prejbeanu
Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar
valabil la 21 Nov 2016

Intrebare: O persoana fizica (rezidenta in Romania) este asociata la 3 societati - SRL - ; doreste sa cesioneze partile sociale detinute la cele 3 societati in urmatoarele conditii:
1. La societatea A detine 5 parti sociale, valoare nominala 500 lei, respectiv 2500 lei. Pretul la care se face cesiunea unei parti sociale este de 1500 lei, respectiv valoarea totala fiind de 5x1500= 7500 lei;
2. La societatea B detine 2 parti sociale, valoare nominala 350, respectiv 700 lei. Pretul la care se face cesiunea unei parti sociale este de 3200 lei, respectiv valoarea totala fiind de 2x3200= 6400 lei;
3. La societatea C detine 2 parti sociale, valoare nominala 100, respectiv 200 lei. Cesiunea se face la valoarea nominala.

Contractul de cesiune se incheie in noiembrie 2016, valoarea tranzactiei fiind de 7500+6400+200=14200 lei.
Suma care se incaseaza la data incheierii contractului este de 2500 lei, restul se incaseaza in 3 rate astfel:
- 15 decembrie 2016= 3500 lei;
- 15 iulie 2017= 2800 lei;
- 15 mai 2018= 5400 lei

Mentionam ca transmiterea dreptului de proprietate se face la data incheierii contractului de cesiune.

1.Va rog sa specificati care sunt obligatiile fiscale si declarative ale persoanelor juridice respective si daca exista, care este baza legala si termenele de plata.
In cazul persoanei fizice va rugam urmatoarele:
2.Avand in vedere ca suma tranzactiei se incaseaza in rate, care sunt obligatiile declarative la data incheierii contractului sau ulterior acestuia si cand trebuie depuse, care sunt obligatiile fiscale, cum se calculeaza acestea, cine le calculeaza si termenul de plata.
3. Declaratiile se depun pentru fiecare rata in parte pentru anul incasarii ratei sau se face o singura declaratie pentru anul 2016 pentru toata suma?
In situatie in care se depun declaratii pentru fiecare rata in parte incasata, va rugam sa ne spuneti sumele care se trec in declaratie pentru fiecare an si cum determina deducerile aferente.
De asemenea va rugam sa ne indicati si baza legala.

Avand in vedere ca avem o colaborare mai veche va rugam sa ne raspundeti punctual la fiecare dintre solicitarile de mai sus.Multumim.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4673

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozite si Taxe

Feb272024

Repartizare profit la dividende. Tratament fiscal

de Ionut Jinga valabil la 27 Feb 2024
Intrebare: O societate cu 2 asociati in procent de 50, are un profit la 31.12.2023 in cont 121 in suma de 111434 lei. Se doreste repartizare pe dividende in anul 2024, cum se calculeaza si se declara in 100, 205 si Declaratia Unica? In 15.02.2024 un asociat cedeaza actiunile celuilalt actionar, cum se repartizeaza, declara si daca exista obligativitate de plata pe dividende pentru lunile Ianuarie si ...
Oct262022

Recuperare valoare utilaje si matrite utilizate pentru productia de bunuri, regim fiscal TVA

de Amelia Dumitras valabil la 26 Oct 2022
Intrebare: Compania noastra plateste matrite care raman la furnizorii de materie prima, din UE si din afara UE. Dupa o perioada, atunci cand se ajunge la productia de serie, aceste utilaje/matrite sunt platite de catre clientii nostrii care sunt din Romania si UE. Cum inregistrm si declaram aceste vanzari de utilaje in D300, D390 si D394, va rog? Vanzare de bunuri fara livrare? Va multumesc.
Oct172022

Regim fiscal cesionare parti sociale detinute la o alta societate catre persoane fizice

de Ela Dumitra valabil la 17 Oct 2022
Intrebare: O societate (SRL) intentioneaza sa-si cesioneze o parte din partile sociale detinute in cadrul unui alt SRL din Romania catre doua persoane fizice. Uneia dintre aceste persoane fizice va vinde partile sociale la valoare nominala, iar celeilalte persoane fizice la un pret care depaseste cu mult valoarea nominala. In cadrul acestei tranzactii se ridica doua intrebari: 1. Din punct de ...
Iul102022

Lichidare societate cu asociat persoana juridica. Tratament contabil si fiscal

de Mariana Prejbeanu valabil la 10 Iul 2022
Intrebare: Un SRL (A) platitor de TVA si impozit micro are in patrimoniu urmatoarele: 1. Capitalul social Ron 1.000; 2. Profit din anii precedenti Ron 343.010; 3. Pierdere an current Ron 258.722; 4. Un teren extravilan in valoare de Ron 115.245; 5. TVA de recuperate Ron 30; 6. Conturi asociati Ron 30.521; 7. Banca Ron 213; Terenul a fost achizitionat de la persoane fizice. ...
Apr182022

Persoana fizica. Vanzare teren impartit in loturi. Obligatii privind TVA

de Irina Dumitrescu valabil la 18 Apr 2022
Intrebare: In calitate de persoana fizica (neiregistrata ca platitor de TVA) sunt interesata de vanzarea unui teren intravilan, construibil, care este impartit in mai multe loturi, avand numere dist cadastrale diferite in Cartea Funciara. Cumparatorul va cumpara intreaga suprafata, intr-o singura tranzactie, suma va fi 6.500.000 lei. Care este regimul TVA-ului in cazul in care cumparatorul este neplatitor ...
Apr062021

Mijloace fixe distruse total sau partial in incendiu. Tratament TVA si impozit pe profit. Inregistrari contabile

de Constanta Popa valabil la 06 Apr 2021
Intrebare: In urma unui incendiu (in raportul ISU se identifica culpa ca apartianand unui angajat) o parte din mijloacele fixe au fost distruse partial sau total. Exista o asigurare incheiata la nivel de societate, incasandu-se si despagubiri. Mijloacele fixe distruse partial sau integral au fost integral sau partial amortizate. Care ar fi tratamentul contabil si fiscal (ajustare tva, impozit pe profit, ...