Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Mai 2019
Un produs marca Rentrop ∧ Straton
  • Newsletter GRATUIT
  • Aboneaza-te GRATUIT la newsletter-ul PortalCodulFISCAL.ro.
     
    Aboneaza-te acum si primesti GRATUIT Raportul Special "Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii".
    Top 10 spete fiscal-contabile ale lunii
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Impozite si Taxe

Impozit pe profit

Mai242019

Investitii in echipamente cu un ciclu de fabricatie mai lung de un trimestru. Impozit pe profit reinvestit

de Olga Crevelescu valabil la 24 Mai 2019
Intrebare: In cazul in care se fac investitii in echipamente cu un ciclu de fabricatie mai lung de un trimestru, pe baza unui proces verbal de receptie partiala se poate beneficia de facilitatea fiscala privind profitul reinvestit? Pot sa iau in calcul o proportie din suma echipamentului la stabilirea impozitului pe profit la trimestru II si diferenta la receptia finala si punerea in functiune care va fi in ...
Mai182019

Societate cu activitate suspendata. Aspecte fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 18 Mai 2019
Intrebare: Exista 2 variante de suspendare: Suspendarea fara regim derogatoriu si Suspendarea cu regim derogatoriu. Va rog sa ne spuneti opinia dumneavoastra cu privire la suspendarea fara regim derogatoriu. Aceasta suspendare presupune urmatoarele conditii: - Societatea nu va mai putea emite facturi si deduce costuri dar pot fi inregistrate facturi de la furnizori, comisioane bancare sau alte costuri ...
Mai162019

Utilizarea rezervei inregistrata cf. art. 22 din Codul fiscal/profit reinvestit

de Elena Ionescu valabil la 16 Mai 2019
Intrebare: Societatea noastra a folosit facilitatea fiscala din Codul fiscal - ART. 22 - Scutirea de impozit a profitului reinvestit in anul 2016 si 2017. Suma aferenta profitului brut investit s-a inregistrat in contul de "Alte rezerve". Asociatii doresc repartizarea acestor alte rezerve ca dividende si plata lor in decursul anului 2019. Intrebari: 1. Decizia asociatilor este in conformitate cu ...
Mai052019

Cheltuiala inregistrata in contul 473

de Cristina Cret valabil la 05 Mai 2019
Intrebare: Intre firma A - chirias si firma R - proprietar, a fost incheiat un contract de inchiriere utilaje, Firma A si firma R, fiind persoane afiliate. Termenul de finalizare al contractului era anul 2014. In anul 2013 s-a decis, de comun accord, ca acest contract sa se finalizeze. In anul 2015, firma R a avut un control de fond de la Fisc, unde, acestia au dispus ca firma R sa factureze chiria catre ...

Impozitele si taxele locale

Mai242019

Legalitate taxa speciala adoptata de consiliul local.

de Dani Cucu valabil la 24 Mai 2019
Intrebare: Un oras din Romania emite in 2017 o decizie a Consiliului local referitor la introducerea unei taxe de salubrizare pentru toate persoanele fizice si juridice care nu au contract de servicii pentru colectarea deseurilor cu firma de salubrizare, proprietatea Consiliului local. Decizia respectiva a Consiliului local a fost transmisa pana la mijlocul anului 2018 la Prefectura pentru avizare. ...
Mai182019

Containere amplasate pe santier. Durata santierului. Impozitul pe cladiri

de Constanta Popa valabil la 18 Mai 2019
Intrebare: In luna aprilie am achizitionat doua containere pentru orgnizare de santier. Aceste containere nu pot fi fixate in pamant cu caracter permanent. Vor fi utilizate pentru depozitare diverse materiale. Lucrarile pe acest santier au o durata de doi ani. Conform HG 2139/2004 le-am incadrat in categoria de constructii, respectiv 1.5.12 _Constructii usoare pentru afaceri, comert, depozitare (baraci, ...
Apr152019

Taxa pentru servicii de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate. Tratament fiscal

de Alina Elena valabil la 15 Apr 2019
Intrebare: Care este fluxul si obligativitatea declararii taxelor de afisaj si reclama? Care este diferenta dintre cele doua? Firma detine bannere, totemuri, panouri, indicatoare atat in spatii inchise (cladiri sediu showroom, mall), cat si in spatii deschise (curte sediu, panouri in afara curtii - diverse locatii). Care dintre acestea se declara la DITL in baza a ce documente si in ce termen? Scoaterea de ...
Apr082019

Asociere in participatie. Taxa de liniste

de Amelia Dumitras valabil la 08 Apr 2019
Intrebare: Avand un control in desfasurare Societatea noastra a incheiat cu RAEDPP un contract de asociere in data de 19.08.2009. Potrivit acestui contract RAEDPP Constanta ne-a pus la dispozitie pe o perioada de 15 ani o cantina din incinta unui liceu, iar RAEDPP Constanta urma sa incaseze o cota de 9% din profitul impozabil (realizat de societatea noastra pentru activitatatea derulata in acest imobil), ...

Impozit pe venit

Mai132019

Actiuni vandute in Olanda de catre un rezident roman

de S.M Armaselu valabil la 13 Mai 2019
Intrebare: Rezident roman vinde 5.000 actiuni detinute la o companie din Olanda. 1. Unde se impoziteaza venitul obtinut? In Olanda cu retinere la sursa, conform CEDI Romania _ Olanda sau in Romania? 2. La incasare rezidentul roman trebuie sa declare venitul obtinut din strainatate? Daca da, prin ce declaratie? Multumesc!
Mai102019

Compensare datorii reciproce

de Elena Garofil valabil la 10 Mai 2019
Intrebare: Societatea A din Romania inregistrata in scopuri de TVA, a incheiat un contract de prestari servicii de management/administrare cu o firma B din Belgia inregistrata in scopuri de TVA (a comunicat un cod valid). Societatea din Belgia este afiliata cu societatea din Romania (detine peste 25% din capitalul social al societatii A). Societatea din Romania a inregistrat stingerea datoriei catre ...
Mai092019

Servicii de management, impozit pe venituri nerezidenti

de Elena Garofil valabil la 09 Mai 2019
Intrebare: Societatea A din Romania inregistrata in scopuri de TVA, a incheiat un contract de prestari servicii de management/administrare cu o firma B din Belgia inregistrata in scopuri de TVA (a comunicat un cod valid). Societatea din Belgia este afiliata cu societatea din Romania (detine peste 25% din capitalul social al societatii A). Societatea din Romania a inregistrat stingerea datoriei catre ...
Mai072019

Realizare tablouri de catre o persoana fizica. Venituri din drepturi de autor. Impozitare.

de Otilia Roman valabil la 07 Mai 2019
Intrebare: Persoana fizica, creeaza tablouri. In cazul in care aceste tablouri sunt vandute in UE /in tari din afara UE/ sau chiar in tara, incasarea acestora facandu-se in contul personal prin pay-pall, ce obligatii (fiscale - declarative) are aceasta persoana fizica? Mentionez ca nu este artist plastic, nu este inregistrata fiscal. Lucrarile sunt creatii personale.

Alte taxe si impozite

Mai022019

CAEN comercializare prajituri furnizate de laboratorul propriu. Impozit specific

de Vera Constantin valabil la 02 Mai 2019
Intrebare: Societatea doreste sa deschida o cofetarie ca sediu secundar. La sediul secundar care se va deschide se va face doar vanzarea de prajituri (produse de cofetarie) deoarece productia acestora se va realiza in cadrul laboratorului care este la sediul principal al firmei unde se produc si alte sortimente (patiserie, paine). Prajiturile vor fi transportate la cofetarie. Pe langa prajituri, la ...
Apr182019

Imobil - cladire - remis spre folosinta unei SCM in baza unui contract de comodat. Aspecte fiscale. Impozite si taxe

de Otilia Roman valabil la 18 Apr 2019
Intrebare: Imobil dat cu contract de imprumut de folosinta cu titlu gratuit pe perioada nelimitata intre o persoana fizica neautorizata (afiliata SCM -ului) si o Societate Civila Medicala, pentru amenajarea unui centru medical de recuperare prin deducerea cheltuielilor cu investitiile efectuate. Ce implicatii fiscale au partile, avand in vedere ca persoana fizica neautorizata este si reperezentant legal al ...
Apr072019

Calcul numar de angajati pentru determinarea obligatiilor la fondul de handicap

de Rodica Mantescu valabil la 07 Apr 2019
Intrebare: In conformitate cu Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap - Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap. Prin instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006, aprobate prin Ordinul 590/2008, art.2, aliniat (1) se mentioneaza ...
Apr052019

Birou executor judecatoresc. Acordare vouchere de vacanta salariatilor

de Rodica Mantescu valabil la 05 Apr 2019
Intrebare: Un Birou de executor judecatoresc cu salariati poate acorda vouchere de vacanta salariatilor proprii?

Operatiunile de leasing

Apr052019

Autoturism achizitionat in baza unui contract de leasing financiar

de Dana Hristu valabil la 05 Apr 2019
Intrebare: Am achizitionat un autoturism pe societate in regim de leasing financiar. Care este monografia contabila pentru urmatoarele date: Autoturismul a fost achizitionat in data de 28.02.2019. Valoarea totala 38675 euro, din care baza de impozitare este 32500 euro si TVA 6175 euro. am platit un avans in data de 11.02.2019 in suma de 55598.54 lei la finantator, din care TVA 8877,08 lei. De asemenea am ...
Mar192019

Diferente de curs valutar pentru leasing-uri in valuta

de Mariana Prejbeanu valabil la 19 Mar 2019
Intrebare: Referitor la un leasing in euro se mai face la finalul fiecarei luni reevaluare? Si daca da, ce curs se foloseste pentru reevaluarea de la finalul lunii?
Ian072019

Leasing operational utilaj. Impozit nerezidenti. Inregistrarea contractului

de Irina Dumitrescu valabil la 07 Ian 2019
Intrebare: O societate din Romania incheie un contract de leasing operational - avand ca obiect un utilaj industrial - cu o societate din Germania.Trebuie declarat contractul la Finante? Pe toata durata contractuala valoarea contractului depaseste 100.000 euro.Societatea din Romania are obligatia de a retine la sursa impozit nerezidenti sau se impoziteaza in Germania venitul obtinut de la rezidentul roman ...
Sep132017

Leasing operational. Inregistrari contabile

de Irina Dumitrescu valabil la 13 Sep 2017
Intrebare: O societate care aplica OMFP 2844/2016 achizitioneaza in regim de leasing operational un autoturism care va fi folosit in scop personal. Ce inregistrari se fac in contabilitate la semnarea contractului? Care este monografia contabila aferenta acestei operatiuni? Cum se inregistreaza ratele de leasing. Ce se intampla la finalul contractului cu amortizarea daca acest autoturism se va cumpara de ...

Taxa de mediu

Mar302019

Incasare garantie pentru ambalaje. Tratament fiscal

de Elena Garofil valabil la 30 Mar 2019
Intrebare: In ceea ce priveste ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 17 iulie 2018: 1. Care este monografia contabila pentru un magazin COMERT CU AMANUNTUL, privind garantia baneasca in schimbul ambalajelor primite, atat de la clienti persoane fizice cat si cele retinute de furnizori? 2. Cum se vor inchide soldurile conturilor de garantii primite/retinute? Prin venituri/cheltuieli)? 3. Sumele privind garantiile ...
Mar282019

Ambalaje degradate. Vanzare

de Irina Dumitrescu valabil la 28 Mar 2019
Intrebare: Avem ambalaje din plastic (bidoane si galeti) si din rafie (big-bags) care, in urma procesului de reambalare, se uzeaza si nu mai pot fi folosite pentru livrarea produselor noastre, dar avem cerere pentru vanzarea lor catre personalul societatii sau societati comerciale. Putem vinde aceste ambalaje din plastic catre personane fizice si societatile comerciale care nu au ca activitate ...
Mar142019

Comercializare sacose. Ecotaxa

de Irina Dumitrescu valabil la 14 Mar 2019
Intrebare: O societate a achizitionat sacose, iar la momentul achizitiei furnizorul a evidentiat ecotaxa pe factura. Societatea a facturat catre clientii sai sacose, fara a evidentia, colecta si plati ecotaxa, deoarece aceste produse nu au fost personalizate, nu s-a intervenit in niciun fel asupra lor, nu s-au produs in cadrul activitatii firmei, nu au fost introduse pe piata din Romania de catre aceasta. ...
Feb212019

Timbrul verde

de Irina Dumitrescu valabil la 21 Feb 2019
Intrebare: O societate importa si distribuie prin reteaua de dealeri echipamente de climatizare rezidentiale, comerciale si industriale. Echipamentele sunt formate dintr-o unitate externa si o unitate interna sau o unitate externa si mai multe unitati interne.Trebuie sa aplicam timbre verzi pentru toate echipamentele (rezidentiale, comerciale si industriale) sau numai pentru cele din gama rezidentiala? Ce ...

Plata impozitelor

Mar262019

Comert ambulant. Impozit specific

de Elena Garofil valabil la 26 Mar 2019
Intrebare: O societate X participa din cand in cand la anumite evenimente si vinde mancare si bauturi la standurile organizate cu acele ocazii. Fiind vorba de comert ambulant se merge cu o casa de marcat volanta. Din punctul dumneavoastra de vedere ar trebui ca societatea sa achite integral impozitul specific de 1500 lei/an sau poate plati proportional in functie de cate zile din cele 365 zile ale unui an a ...
Feb052019

Compensatie baneasca acordata pentru stingerea unui proces. Impozit pe venit si contributii sociale

de Rodica Mantescu valabil la 05 Feb 2019
Intrebare: O societate comerciala inchide un contract de munca cu un salariat. Ulterior, acesta depune o cerere de chemare in judecata la instanta prin care solicita acesteia sa emita o decizie prin care angajatorul sa fie obligat sa anuleze decizia de concediere si sa continue relatiile contractuale de munca cu vechiul angajat. Inainte de primul termen de judecat, cele 2 parti (reclamantul si paratul), au ...
Ian162019

Salariati detasati in Bulgaria

de Cristina Cret valabil la 16 Ian 2019
Intrebare: O societate X SRL, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, platitoare de impozit pe micro, trimite angajatii in Bulgaria (functia de Project Manager) in vederea prestarii unor servicii de consultanta in vederea implementarii sitemului de semnalizare feroviar. In vederea prestarii acestor servicii, societatea X SRL din Romania are incheiat contract de prestari servicii cu o firma din Italia, ...
Ian112019

Salariu minim constructii. Coduri CAEN

de Rodica Mantescu valabil la 11 Ian 2019
Intrebare: Societatea are codul CAEN 2511 - Fabricarea de constructii metalice si parti componente ale structurilor metalice si face parte din domeniile de producere a materialelor de constructii.Sunt valabile prevederile art. 71 si 72 din OG 114/ 2018, conform caruia prin derogare de la prevederile art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ...

Taxe speciale

Mar202019

Amortizarea fiscala a mijloacelor fixe cu valoare mai mica de 2.500 lei

de Elena Ionescu valabil la 20 Mar 2019
Intrebare: Am inregistrat in cursul anului 2018 mijloace fixe cu valoare mai mica de 2.500 RON si le amortizez pe 3 ani. Ce completez in declaratia 101 la randul 11.3 Amortizare fiscala integrala a mijloacelor fixe care la data intrarii in patrimoniu au o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului. Rezulta ca amortizarea fiscala in 101 va fi mai mare decat cea contabila? 
Oct272018

Venituri din chirii sau comision

de Mariana Prejbeanu valabil la 27 Oct 2018
Intrebare: O firma inchiriaza un spatiu unui organizator de jocuri de noroc, pe baza unui contract, in urma caruia primeste un comision. Din punct de vedere contabil si fiscal, ce obigatii ii revin firmei care inchiriaza spatiul? Ce declaratii trebuie sa depuna? Ce impozit trebuie sa declare?
Mar082018

Salariatii ale caror contracte de munca sunt suspendate. Numarul mediu de salariati

de Gabriela Dita valabil la 08 Mar 2018
Intrebare: O firma are 51 de angajati, dintre care 3 angajati au contractul de munca suspendat pentru crestere copil pana la 2 ani. In acest caz, numarul mediu de angajati este 48. Avem obligatia sa platim Fond de handicap?
Mar062018

Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate. Determinarea numarului de salariati

de Gabriela Dita valabil la 06 Mar 2018
Intrebare: Avand in vedere ca firma noastra are peste 50 de angajati, se datoreaza Fond de Handicap la numarul efectiv de angajati sau la numarul mediu de angajati, care poate fi intr-o luna si sub 50? Normele de aplicare a Legii 448/2006 nu specifica nimic in acest sens. Exemplu concret: pentru 50 de angajati din care 3 cu contract de 2 ore/zi, se calculeaza Fond de handicap? Dar daca intre cei 50 de ...

Accize

Mar062019

Cultivare ricin. Accize

de Irina Dumitrescu valabil la 06 Mar 2019
Intrebare: O societate comerciala cultiva ricin in vederea procesarii. Uleiul de ricin si activitatea de extragere necesita inregistrarea ca antrepozit in scopuri accizabile? Uleiul de ricin este destinat lanturilor de farmacii si industrie de parfumuri. 
Ian302019

Alimentare cu combustibil aeronava militara.Scutirea de accize

de Irina Dumitrescu valabil la 30 Ian 2019
Intrebare: O societate comerciala, autorizata ca antrepozit fiscal pentru livrarea de combustibil destinat alimentarii aeronavelor, alimenteaza cu combustibil o nava militara apartinand unui alt stat decat Romania, care urmeaza sa efectueze un zbor spre o tara membra UE.Se poate aplica scutirea de accize prevazuta la art. 399, alin. (1) lit. a) si in normele metodologice la pct. 92, avand in vedere ca nu ...
Ian152019

Comercializare GPL. Plus de inventar

de Irina Dumitrescu valabil la 15 Ian 2019
Intrebare: Societatea a efectuat inventarierea patrimoniului la 31.12.2018 si conform art. 435, alin. (12) din Legea 227/2015 coroborat cu pct.163, alin. (1)-(6) din NM de aplicare a Legii 227/2015 a stabilit plusul de inventar aferent marfii GPL auto comercializat de societate in punctele de lucru proprii;pentru acesta,conform legislatiei anterior precizate, datoreaza la Bugetul de Stat acciza,cu termen de ...
Ian142019

Mic producator de vin. Comercializare

de Irina Dumitrescu valabil la 14 Ian 2019
Intrebare: Un mic producator de vin (persoana fizica), care produce 3000 l/vin/an, de ce avize are nevoie pentru a vinde legal vinul? Trebuie sa se inregistreze la Registrul comertului sau la administratia financiara?
x