Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Compartimentare constructie pentru transformare in bloc de locuinte, regim fiscal TVA la vanzare apartamente

Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Amelia Dumitras
Consultant fiscal si expert contabil
Intrebare:
SC TM SRL detine in poprietate imobil- constructie P M compusa din sediu firma , locuinte de serviciu si anexe din anul 2012 folosit ca sediu de firma;
 
La inceputul anului 2017 s-a hotarat compartimentarea si reamenajarea imobilului. Lucrarile de compartimentare si reamenajare s-au facut in perioada februarie 2017- decembrie 2019 in regie proprie si reprezinta cca 80% din valoarea imobilului inregistrat in contabilitate in anul 2012. Valoarea acestora este inregistrata in contul 2311 Amenajari de terenuri si constructii. In fiecare trimestru s-a inregistrat 2311= 722 valoarea materialelor si a manoperei date in consum pe centrul de cost respectiv. S-a platit si impozit pe profit sau pe microintreprindere pe suma din contul 722. Inca nu a fost intocmit deviz pentru aceste lucrari.
 
Pina la aceasta data s-a solicitat inregistrarea constructiei drept bloc de locuinte si sa inregistreze in cartea funciara fiecare apartament in vederea obtinerii unui numar de inregistrare, separat pentru locuinta si separat pentru amprenta la sol, indivizia de teren aferent fiecarui apartament. Nu s-a inregistrat la directia de impozite si taxe fiecare apartament,nu a fost facuta intabularea si implicit contractual de vanzare cumparare al carui termen a expirat in functie de fiecare contract din 2017, 2019
 
Pentru toata valoarea constructiei s-a dedus TVA;
 
Societatea in 2017 a fost platitoare de impozit pe profit, incepind cu 01.01.2018 este platitoare de impozit pe microantreprindere.
 
Incepand cu martie 2017 pina in august 2019 SC PJ incheie la notar (cu urmatoarele clauze comune la toate cele 5 contracte): un nr de 5 acte de PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE cu persoane fizice prin care Societatea SRL
 
Clauze comune act PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE cu persoane fizice:
 
In calitatea de proprietar am hotarat recompartimentarea imobilului in apartamente de locuit si boxe pivnita si ma oblig ca dupa apartamentarea, intabularea si inregistrarea in evidentele fiscale, sa vand Cumparatorului,(persoane fizice) liber de sarcini sau procese, intregul drept de proprietate asupra:
 
Apartament nr care va avea o suprafa utila de x mp, plus terasa de ymp, boxa pivnita z mp situate la demisol,plus loc parcare suprateran, plus cota parte din partile de uz comun.
 
- Pretul convenit este de pana in 80000 euro care va fi achitat dupa cum urmeaza;
 
- Echivalentul sumei de din pretul in euro la cursul BNR se va achita in termen de 5 zile de la incheirea actului PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE - suma care a fost achitata.
 
- Diferenta de X euro se achita la cursul BNR din data efectuarii platii, la data autentificarii contractului de vanzare;
 
Prin actul PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE - s-a convenit:
 
Contractual de vanzare in forma autentica sa se incheie pina la data de (8-9 luni dupa data actului PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE ;
 
Cuparatorul se obliga sa cumpere imobilul in conditiile si pretul convenit cu vanzatorul;
 
Intrarea in posesia de drept a imobilului se va realiza la data autentificarii contractului de vanzare iar intrarea in posesie:
 
Clauze individuale pentru:
 
1 contract:
 
- suprafata utila pina in 110 mp plus terasa boxa pivnita 26 mp situate la demisol,plus loc parcare suprateran, plus cota parte din partile de uz comun.
 
- posesia de fapt s-a realizat deja. Intrarea in posesie s-a facut o data cu data incheierii actului PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE
 
2 contracte;
 
- suprafata utila pina in 110 mp plus terasa boxa pivnita 26 mp situate la demisol,plus loc parcare suprateran, plus cota parte din partile de uz comun.
 
- Posesia se face la data de __#_ data care difera de data incheierii act PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE, (ulterioara acestuia cu 2-5 luni)
 
Intrarea in posesie s-a facut la data incheierii contractului PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE daca apartamentul a fost finisat si locuibil sau dupa data incheierii acestuia la 2-5 luni dupa finisare pentru a putea fi locuibil. Nu au intrat in posesie inainte de a fi locuibil.
 
1 contract data incheiere act PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE iunie 2019, cu suprafata utila de 37 mp, plus boxa cu suprafata de 4mp s-a convenit ca intrarea in posesiea de drept a imobilului se va realiza la data autentificarii contractului de vanzare iar intrarea in posesia de fapt se va realiza in iulie 2019, imobilul va fi predat finisat la gri, racordat la utilitati: curent electric, apa, canal, gaz
 
1 contract data incheiere act PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE august 2019 cu suprafata utila de 140 mp, plus boxa cu suprafata de 20 mp s-a convenit ca intrarea in posesiea de drept a imobilul se va realiza la data autentificarii contractului de vanzare iar intrarea in posesia de fapt se va realiza in sept 2019, imobilul va fi predat la gri fara finisaje interioare si fara obiecte sanitare, racordat la utilitati: curent electric, apa, canal, gaz.
 
Toti cumparatorii au platit avansul convenit la data incheierii actului PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE; S-au emis facturi pentru avans cu cota de TVA 5%.
 
Intrebari:
 
1.- Care este cota de TVA care se aplica la fiecare din cele 4 tipuri de contracte: cele finisate intrate in posesie la data incheierii PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE
 
si cele finisate intrate in posesie la 2-5 luni dupa data PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE si cele la gri intrate in posesie dupa data PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE-CUMPARARE si la ce data aceasta devine exigibila?
 
2.- La ce data (moment) este recunoscut ca si venit si inregistrat in contul 707 sau 701 pretul cu care s-a vandut apartamentul?
 
3.- Care sunt clauzele care trebuie prevazute (sau eliminate fata de PROMISIUNE BILATERALA DE VANZARE CUMPARARE) in contractul de vanzare-cumparare a apartamentelor pentru ca acestea sa poata fi vandute cu cota de 5% TVA?
 
Pentru parcare trebuie documentatie separata? si care este cota de TVA care se aplica?
 
4.- Avand in vedere faptul ca obiectul de activitate al firmei este lucrari de constructii si ca intrega constructie a fost facuta in regie proprie( si cea inregistrata in 2012) inclusiv lucrarile de reamenajare au fost facute in regie proprie, venitul realizat din vanzarea apartamentelor intra in cifra fe afaceri realizata din constructii?
 
5.- Rugam punctul d-voastra de vedere si orice alte completari la intrebarile noastre pentru rezolvarea corecta din punct de vedere contabil si fiscal al acetei spete. (TVA cota % cea mai mica)

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria TVA

Apr262024

Declarare achizitii intracomunitare de bunuri

de Profeanu Laura valabil la 26 Apr 2024
TVA
Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
Apr252024

Locul prestarii serviciilor

de Profeanu Laura valabil la 25 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societate de reparatii navale executa o reparatie asupra unei nave, impingator autorizat sa navigheze pe apele interioare ale UE. Beneficiarul serviciului de reparatie este o societate inregistrata in Serbia. Locul prestarii serviciului este in Romania. Rugam punct de vedere cu privire la tratament dpdv al TVA-ului.
Apr232024

Cod autofactura RO e-Factura

de Profeanu Laura valabil la 23 Apr 2024
TVA
Intrebare: In cazul intocmirii autofacturii pentru colectare TVA (de exemplu in cazul acordarii de cadouri in valoare de peste 100 de lei), ce cod tip factura se foloseste pentru declararea in E-factura: 389/751?
Apr172024

Tratament fiscal TVA vanzare imobil de catre societate medicala

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2024
TVA
Intrebare: In situatia in care o societate medicala, ce este scutita de TVA pentru serviciile prestate, vinde un imobil, achizitionat cu TVA si pentru care si-a exercitat dreptul de deducere la vremea respectiva, vanzarea actuala se va face cu sau fara TVA? Este necesara ajustarea TVA dedus - achizitia a avut loc in urma cu 10 ani? Societatea prestand actualmente exclusiv servicii medicale scutite de TVA, ...
Apr192024

Tratament fiscal TVA vanzare imobil de catre societate medicala

de Profeanu Laura valabil la 19 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societatea nu este in prezent platitoare de TVA. Dupa vanzarea imobilului va ramane tot neplatitoare de TVA, chiar daca venitul din vanzarea sa este de peste 300.000 (plafon tva) de lei, deoarece aceasta activitate nu intra in calculul plafonului de tva, fiind o activitate cu caracter de exceptie. Va rog sa-mi confirmati daca opinia mea este corecta.
Apr152024

Regimuri speciale pentru bunurile second-hand (rulota)

de Profeanu Laura valabil la 15 Apr 2024
TVA
Intrebare: Achizitia unei rulote este scutita de tva, conform art. 312?