35 spete pentru codul CAEN 7490 - pagina 2
Aug242022
Inregistrare factura primita pe numele administratorului
de
Elena Garofil
valabil la 24 Aug 2022
Intrebare: Administratorul unei firme platitoare de TVA achizitioneaza un soft creare filme (filmari ssm si su) pe numele lui pe o perioada de 12 luni. Prima factura in valoare de 47.59 usd, include TVA, este emisa de o firma din HONG KONG si s-a platit din contul firmei. In iulie plateste din nou din contul firmei 11.89 usd cu tva inclus din contul firmei. Cum inregistram in contabilitate si tratam fiscal ...
Sep172020
Spatiu utilizat ca sediu social. Incendiu la casa. Inregistrare cheltuieli
de
Constanta Popa
valabil la 17 Sep 2020
Intrebare: O microintreprindere foloseste o camera cu baie pentru sediul social unde isi desfasoara activitatea impreuna cu salariatii. Are loc un incendiu care afecteaza o parte din casa. Casa nu este asigurata. Cum inregistram cheltuielile si ce documente sunt necesare ca acestea sa fie deductibile?
Mai162020
Sume primite din alt stat. Conditii pentru a fi incadrate in diurna
de
Rodica Mantescu
valabil la 16 Mai 2020
Intrebare: O persoana fizica incheie cu un organism european de cercetare, in nume propriu, un contract pentru evaluarea unor proiecte finantate din fonduri europene. Lucrarea efectuata are caracter stiintific si reprezinta o evaluare tehnico-stiintifica a proiectului pentru care se solicita finantare. Organismul european ii deconteaza onorariul pentru zilele lucrate, diurna si cheltuielile de transport. In ...
Apr132020
Bonificatii acordate pentru plata impozitului pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor aferente trimestrului I 2020
de
Dana Hristu
valabil la 13 Apr 2020
Intrebare: Conform precizarilor ANAF daca platim impozitul pe profit sau venit pana pe 25.04.2020 avem o bonificatie de 10%. Cum incadram diferenta in contabilitate si in declaratia 100/101 si daca este valabil si pentru firmele care au debite din februarie? va rog sa faceti referire la lege, multumim.
Apr102020
Factura inregistrata de 2 ori. Corectie decont TVA
de
Olga Crevelescu
valabil la 10 Apr 2020
Intrebare: Pentru trimestrul 4 s-a transmis decontul de TVA cu urmatoarele sume: livrari cu 99000lei ,18810lei achizitii cu 96000lei, 18240lei, rezultand TVA de plata de 570lei. S-a constatat ca s-au dublat doua facturi si ca suma corecta pentru livrari este 95000lei 18050lei, rezultand astfel TVA de recuperat 190lei.S-a depus la ANAF dosarul pentru corectie. Cum este corect sa procedam, facem regularizarea ...
Mar192020
Corectare valoare achizitie intracomunitara de bunuri din an precedent
de
Amelia Dumitras
valabil la 19 Mar 2020
Intrebare: In Noiembrie 2019 s-a primit factura de achizitie marfuri din UE cu valoarea de 80000euro. In februarie 2020 s-a constatat ca a fost intocmita eronat, valoarea totala fiind de 88888.00 euro (din care s-a scazut avansul de 8888 euro, valoarea de plata fiind de 80000euro). Atat in decontul de tva, VIES si Intrastat s-a declarant valoarea de 80000euro in loc de 88888euro. Marfurile au fost vandute ...
Mar052020
Vanzare autoturism catre salariat. Evaluarea bunului
de
Constanta Popa
valabil la 05 Mar 2020
Intrebare: Suntem o firma de comert si avem in dotare autoturisme pentru agentii de vanzari, dorim sa vindem unul din aceste autoturisme care are peste 140000 de km la bord peste 5 ani de utilizare, unuia din salariati, este nevoie de raport de evaluare pentru a stabili corect pretul pietei si a nu mai lasa alte interpretari? Doresc sa ne atasati si prevederile legale din acest punct de vedere. Multumesc !
Feb262020
Credite bancare. Formularul 30
de
Irina Dumitrescu
valabil la 26 Feb 2020
Intrebare: O firma are un credit de la bcr pe termen scurt (5191) in valoare de 120000 lei si un credit pe termen lung (1621) in valoare de 500000lei. Unde includem in formularul cod 30- DATE INFORMATIVE aceste valori?
Feb222020
Achizitie mijloace fixe second hand, deducere TVA limitat. Inregistrare in evidenta contabila
de
Elena Garofil
valabil la 22 Feb 2020
Intrebare: O firma achizitioneaza pentru activitate trei autoturisme din Belgia. A. 11000km/ 2018=6000eur; B.161000km/2015=5000eur; C.155000km/2016=6500eur. Primul autoturism va fi folosit pentru activitate 100% cu foi de parcurs iar celelelate doua vor fi folosite in regim de deducere de 50%. Cum inregistram in contabilitate cele trei achizitii, respectiv in decontul de TVA si Vies si cum le amortizam? ...
Dec112019
Achizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala de raportare
de
Amelia Dumitras
valabil la 11 Dec 2019
Intrebare: O firma platitoare de TVA la trimestru, achizitioneaza din CEHOSLOVACIA o geanta pentru laptop in valoare de 200euro. Trebuie sa se inregistreze ca platitor de TVA lunar si sa declare achizitia in 390? Multumesc.
Mai032019
Subcontractare servicii de medicina muncii si refacturare catre terti beneficiari
de
Constanta Cina Sopon
valabil la 03 Mai 2019
Intrebare: Societatea este neplatitoare de TVA si are ca obiect de activitate: consultanta in managementul resurselor umane, protectia muncii si PSI - cod CAEN 7490, cod care nu include si servicii de medicina muncii.Un client din UE pentru care societatea presta servicii de SSM si PSI pana in prezent si pentru care a si solicitat cod de TVA pentru servicii intracomunitare, solicita in prezent un pachet ...
Sep222018
Cheltuieli administrator ONG
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 22 Sep 2018
Intrebare: Administratorul unui ONG are incheiat contract de comodat pentru folosirea autoturismului proprietate personala si in interes de servici.In contract sunt prevazute decontarea urmatoarelor cheltuieli: combustibil (in baza ordinului de deplasare cu bon fiscal atasat), piese de schimb, reparatii, RCA si CASCO. Organizatia desfasoara si activitate economica, insa cheltuielile decontate sunt pentru ...
Aug052018
Litigiu in instanta. Emitere factura daune-interese. Tratament fiscal
de
Amelia Dumitras
valabil la 05 Aug 2018
Intrebare: In urma castigarii in instanta a unui litigiu cu un client societatea a incasat debitul restant de 600 lei, penalitati pentru neplata in termen de 400 lei, cheltuieli de judecata 120 lei si cheltuieli de executare 150 lei. Intrebarile sunt urmatoarele:
1. Societatea va trebui sa emita factura pentru penalitati, cheltuielile de judecata si cheltuielile de executare recuperate in urma hotararii ...
Ian132018
PFA. Declaratia 600. CAS si CASS
de
Rodica Mantescu
valabil la 13 Ian 2018
Intrebare: O persoana fizica autorizata a realizat in anul 2017 venituri brute de 30.000 lei, venit net de 13.000 lei. In anul 2017 a avut un contract de prestari servicii pentru o perioada de 10 zile cu o institutie europeana, fara a avea legatura cu activitatea desfasurata ca PFA. Activitatea s-a desfasurat ca expert, iar plata s-a facut fara retinerea la sursa a unor impozite sau taxe, in contul ...