Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

E-transport import imbracaminte

Raspuns oferit de
Alexandru Palaghia

Alexandru Palaghia
Expert contabil
valabil la 06 Sep 2022

Intrebare: O societate importa din Turcia îmbracaminte. Trebuie sa completeze E-factura de transport? Daca da, cand, in ce moment trebuie completat? Cand pleaca marfa din Turcia sau cand pleaca din vama catre noi? Sau de doua ori: si - si?


Raspuns: Pentru a motiva raspunsul formulat, intrebarea dvs. se refera la E-transport, nu la E-factura, cel din urma sistem aplicandu-se doar facturarilor interne.
In ceea ce priveste sistemul de raportare national e-transport, conform art. 1 pct. 9 din OUG 41/2022:
"9. transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat:
(...)
c) transportul bunurilor provenite din import de la locul de import si pana la locul de descarcare situat pe teritoriul national;"
Totodata,  art. 8 din OUG 41/2022 stipuleaza ca:
“(1) Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a) referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revine urmatorilor utilizatori:
a) destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz;
b) beneficiarului din Romania, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat;
c) furnizorului din Romania, in cazul tranzactiilor interne sau al livrarilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat, dupa caz;
d) depozitarului, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cat si pentru bunurile incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri.
(2) Utilizatorii prevazuti la alin. (1) sunt obligati sa puna la dispozitia operatorului de transport rutier codul UIT aferent bunurilor transportate, direct sau prin intermediul organizatorului transportului, dupa caz, pana cel tarziu la prezentarea vehiculului in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv la punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz.
(3) Prin intermediul Sistemului RO e-Transport se notifica informatii catre partile implicate in transportul pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat."

Totodata, pct. 10 al alin. (1) reglementeaza data declarata pentru inceperea transportului ca fiind data la care vehiculul de transport incarcat urmeaza sa intre pe teritoriul Romaniei printr-un punct rutier de trecere a frontierei sau de la locul de import sau data la care vehiculul de transport incarcat urmeaza sa fie pus in miscare si sa circule intre doua locatii situate pe teritoriul national sau intre o locatie situata pe teritoriul Romaniei si un punct rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania.

Asadar, in opinia mea, coroborand prevederile legale anterior mentionate consider ca este obligatorie o singura inregistrare in sistemul E-transport, respectiv cea din momentul in care mijlocul de transport se prezinta la punctul de trecere a frontierei in Romania. Posibilitatea inregistrarii in sistem inca din momentul preluarii bunurilor de la locul de import este, probabil, lasata de legiuitor pentru a evita eventualele intarzieri cauzate de imposibilitatea declararii respectivului transport in momentul trecerii frontierei si intrarii marfurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria E-Transport

Apr242024

Obligatii Ro e-Transport

de Profeanu Laura valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Limita de 500 kg si 10.000 ron este valabila pentru toate bunurile sau doar pentru cele cu Risc fiscal ridicat? Aici este foarte important pentru noi pentru ca avem furnizori externi de bunuri care s-ar incadra sub ambele praguri, dar cand i-am informat despre E-transport au spus ca pentru ei este imposibil sa ne transmita toate informatiile necesare, in special ca ei trimit bunurile cu DHL, TNT, ...
Apr252024

Transporturi internationale de bunuri. Obligatii privind codul UIT

de Ionut Jinga valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Pentru majoritatea livrarilor de produse finite, clientii nostri isi organizeaza transportul prin diversi transportatori. In multe situatii camionul / masina care ridica marfa de la noi nu este cea care o livreaza. Marfa este descarcata intr-unul sau mai multe Hub-uri din RO, pana ajunge in camionul care paraseste RO. Pentru generarea codului UIT este OK sa trecem camionul care vine la noi la ...
Apr252024

Obligatia generarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Aducem de la firma mama din Germania, cat si de la unii clienti, cum ar fi ambalaje goale pentru produsele finite. Aceste ambalaje nu sunt proprietatea noastra si nu se vor factura catre noi. Sau in cazul altor bunuri, materii prime, trimise catre noi in mod gratuit pentru diverse teste. Pentru acestea trebuie generat cod UIT sau nu?
Apr252024

RO e-Transport

de Profeanu Laura valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Avem situatii in care producem piese, le trimitem in Germania pentru o prelucrare suplimentara la furnizorul X, dupa care X trimite piesele la firma noastra din Germania, care le trimite la clientul final. Factura de vanzare catre clientul final o facem de pe firma din RO. Facem acest lucru pentru a scuti costurile suplimentare de transport de la furnizorul X inapoi in Ro si apoi catre clientul ...
Apr242024

Update date in sistemul RO e-Transport, pentru grupaj efectuat in Germania catre UK

de Elena Garofil valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Avem cateva livrari pe an, catre un client din Germania, dar care are si locatii in UK. Noi facem livrarea in Germania, dar CMR-ul, Avizul si Factura le emitem pe UK, se efectueaza procedura vamala, dupa care marfa se livreaza in Germania. Clientul nostru isi organizeaza un grupaj din Germania catre UK. In acest caz, este suficienta emiterea codului UIT la incarcarea marfii sau trebuie sa mai ...
Apr232024

Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport

de Profeanu Laura valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: Daca livram marfa pe teritoriul RO, dar factura de vanzare o facem pe o firma din Germania, aceasta avand locatie RO, este necesar emiterea codului UIT?