Institutii publice - pagina 12
Aug112014
Cheltuieli refacerea terasei. Tratament contabil
de
Elena Garofil
11 Aug 2014
Intrebare: O SRL are o cladire pe care a inchiriat-o la o alta societate, iar la aceasta cladire s-a efectuat o reparatie de catre o societate de constructii in valoare de 34.000 euro( fara TVA). Pe factura scrie: refacere terasa imobil conform situatiei de lucrari executate (in sensul ca ploua la ultimul etaj si s-a refacut hidroizolatia). Cum poate fi tratata aceasta lucrare, este o reparatie la imobil ...
Aug042014
Deductibilitatea cheltuielilor cu sponsorizarea
de
Elena Ionescu
04 Aug 2014
Intrebare: O societate de comert vrea sa faca o sponsorizare cu bunuri (textile) prin intermediul primariei unei comune in vederea distribuirii acestora catre persoanele defavorizate. Este considerata cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit daca indeplineste conditiile legale?
Iul302014
Inchiriere imobile perosana fizica cu mai mult de 5 contracte. Amortizarea investitiilor efectuate la aceste imobile
de
Constanta Popa
30 Iul 2014
Intrebare: O persoana fizica, ce are mai mult de cinci inchirieri de imobile si tine o evidenta contabila in partida simpla, renoveaza in totalitate cu autorizatie de constructie un imobil foarte mare. La data receptiei lucrarii doreste sa inceapa amortizarea. Pe ce durata se va face aceasta?
Iul222014
Distributie medicamente. Aspecte contabile si fiscale
de
Irina Dumitrescu
22 Iul 2014
Intrebare: O societate importator de medicamente pe teritoriul Romaniei (printre care si antibiotice, uz uman) cu 2 asociati - din afara UE, a subcontractat o retea de distributie de medicamente deja existenta pentru vanzarea cu ridicata a medicamentelor respective pe teritoriul Romaniei. Transportul poate fi asigurat de o societate fie romaneasca, fie membra UE, fie din afara UE. Care este monografia ...
Iul032014
Institutie publica.Trecere mijloace fixe la categoria obiectelor de inventar
de
Irina Dumitrescu
03 Iul 2014
Intrebare: Poate o institutie publica sa treaca in categoria obiectelor de inventar un mijloc fix complet amortizat, care are valoarea de inregistrare in contabilitate sub 2500 lei?
Iun052014
Indemnizatie concediu medical accident de munca. Fonduri din care se suporta. Contributii sociale
de
Gabriela Dita
05 Iun 2014
Intrebare: Ce contributii se retin angajatului, respectiv angajatorului, in cazul concediului medical cod de indemnizatie 02 (accident de munca) si din ce fonduri se suporta?
Mai272014
Inlocuirea produselor in perioada de garantie. Inregistrari contabile
de
Irina Dumitrescu
27 Mai 2014
Intrebare: Societatea detine un contract de livrare de marfa cu un beneficiar. Dupa livrare, marfa a intrat in garantie. In momentul in care s-a defectat un produs, societatea transmite furnizorului pentru livrare echipament. Ce documente trebuie sa detina societatea de la client si de la furnizor? Care este monografia contabila pentru toate operatiunile in cazul in care se constata ca este defect si este ...
Mai212014
Mijloc fix cu valoare mai mica de 2500 lei amortizat integral. Posibilitatea trecerii in categoria obiectelor de inventar
de
Otilia Roman
21 Mai 2014
Intrebare: Un mijloc fix, a carui valoare este sub 2.500 lei, amortizat integral (inainte de anul 2003 - motiv pentru care nu a mai fost reevaluat) si care se afla inca in utilizare, poate fi trecut in categoria obiectelor de inventar? Este vorba de valori per bucata subunitare.
Mar162014
Institutie de invatamant. Sume virate in contul primariei. Inregistrari contabile
de
Irina Dumitrescu
16 Mar 2014
Intrebare: Cu ajutorul contului 56201, in debit se inregistreaza incasarile reperezentand venituri proprii, iar in credit platile efectuate din venituri, sold debitor reprezentand disponibilul existent. Ce fel de inregistrari se fac in cazul urmator: incepand cu 1 februarie 2014, Trezoreria a desfiintat contul societatii de disponibil de gen 5004 (reflectat in contabilitate prin contul 562) si, de atunci, ...
Mar072014
Angajator nerezident. Activitate prestata in Romania. Aspecte fiscale
de
Irina Dumitrescu
07 Mar 2014
Intrebare: O firma din Bulgaria angajeaza personal din Romania. In Romania taxele pe angajat sunt de 86%, iar in Bulgaria de 43%. Firma din Bulgaria presteaza servicii de consultanta si management unei firme din Romania.
1. Cum sunt privite aceste servicii in Romania atat din punctul de vedere al TVA, impozitului pe venit cat si al impozitului pe nerezidenti?
2. Personalul roman angajat de firma din ...
Mar032014
Institutii publice. Monografie contabila virare sume catre Primarie provenite din surse proprii de finantare
de
Otilia Roman
03 Mar 2014
Intrebare: Incepand cu 01.02.2014, Trezoreria Municipiului Satu Mare a desfiintat conturile de disponibilitati ale scolilor (de tip "5004"), disponibilul existent trebuie virat intrun cont de venit al Primariei Satu Mare. CONTRADICTIE: OMFP nr. 202117.12.2013 pct. 16: "activitati finantate integral din venituri proprii (ca de ex emplu taxe ECDL, taxa de hrana pentru cantine la liceu si gradinite etc). De ...
Feb282014
Reevaluarea certificatelor verzi amanate
de
Dana Hristu
28 Feb 2014
Intrebare: Care este inregistrarea contabila prin care se face reevaluarea certificatelor verzi amanate la final de an? Ordinul 2067/2013 precizeaza doar ca acestea se reevalueaza dupa regulile creantelor imobilizate.
Ian302014
Amortizarea fiscala a partilor componente a imobilizarilor. Delimitare intre parti componente si consumabile
de
S.M Armaselu
30 Ian 2014
Intrebare: Referitor la art. 24 - AMORTIZAREA FISCALA, pct. 15.1:
(15^1) In cazul in care se inlocuiesc parti componente ale mijloacelor fixe amortizabile imobilizarilor necorporale cu valoare fiscala ramasa neamortizata, cheltuielile reprezentand valoarea fiscala ramasa neamortizata aferenta partilor inlocuite reprezinta cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil. Valoarea fiscala ramasa ...
Ian102014
Facilitati pentru angajatori la incadrarea fostilor detinuti
de
Gabriela Dita
10 Ian 2014
Intrebare: Ce facilitati are o societate comerciala care angajeaza un fost detinut?