Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Mai 2025

Achizitie si receptie marfa la client. Documentatie si inregistrari contabile

valabil la 14 Iun 2017
Intrebare: Societatea noastra, in baza unei comenzi ferme de la clienti, a importat marfa de la diversi parteneri externi (UE si non UE). Marfa a fost livrata direct beneficiarului (clientului), fara a mai ajunge in gestiunea societatii noastre. Pentru aceasta, societatea a emis factura de vanzare catre client si incasarea s-a efectuat pe masura vanzarii. O parte din marfa nu a corespuns calitativ (avem un buletin de analize pentru marfa necorespunzatoare calitativ, de la o firma specializata), clientul nu a reusit sa o vanda, a fost nevoie sa stornam partial din factura emisa initial si sa emitem facturi cu un pret mai mic decat cel initial si chiar sub costul de achizitie, catre alti clienti cu marfa respectiva, livrarea avand loc din gestiunea primului client catre ceilati clienti, iar pentru o parte din marfa am incheiat un contract de custodie cu un alt client. Dupa o perioada de timp de stat marfa in custodie la client, s-a vandut o parte din marfa detinuta custodelui, o parte altor clienti.

Societatea noastra a efectuat urmatoarele inregistrari contabile si a emis urmatoarele documente in legatura cu achizitia si vanzarea marfii respective. Mentionam ca marfa a circulat de la un client la altul strict din gestiunea clientului initial sau a custodelui, nu a ajuns fizic in gestiunea societatii noastre:

371 = 401 (achizitie marfa pentru care s-a intocmit nota de receptie chiar daca nu a ajuns fizic in gestiunea societatii)

371 = 446 (taxe vamale)

4426=446 sau 4426=4427 (TVA-ul platit in vama pentru achizitie non UE sau taxare inversa pentru achizitie UE)

446 = 5121 (TVA platit in vama si taxe vamale, analitic distinct)

4111 = 707 (vanzare marfa, emitere factura, aceasi inregistrare in rosu la stornarea facturii initiale)

4111 = 4427 (vanzare marfa,emitere factura, aceasi inregistrare in rosu,la stornarea facturii initiale)

607 = 371 (descarcare gestiune pe baza facturii de vanzare, aceasi inregistrare in rosu la stornarea facturii initiale)

357 = 371 (marfa data in custodie pe baza de aviz de insotire a marfii si contractul de custodie)

371 = 357 (marfa retur care urmeaza a fi vanduta custodelui sau altui client din gestiunea custodelui; s-a emis aviz de insotire a marfii)

Vrem sa stim daca s-a procedat corect in privinta documentelor emise si a inregistrarilor contabile efectuate pentru operatiunile mai sus mentionate, daca nu, care este procedura corecta d.p.d.v . contabil si fiscal?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Cod CAEN: 5229

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Monografii contabile

11Apr2025

Tratamentul contabil al materialelor utilizate pentru intretinerea si reparatia unui imobil

de Alexandru Palaghia valabil la 11 Apr 2025
Intrebare: Inlocuim usile cladirii de birouri, usi nefunctionale, foarte vechi. S-au achizitionat usi/toc/maner si celelalte accesorii. Manopera va fi executata de catre salariatii nostri. Mentionez ca pentru toate acestea a fost intocmit NIR, iar intre data achizitie si data montajului sunt 2 luni. Am o nelamurire in legatura cu contul din clasa 3 (3028; 303...) in care ar trebui sa le evidentiem. ...
22Feb2025

Trecerea in categoria persoanelor inregistrate in scopuri de TVA. Ajustare TVA aferente marfurilor in stoc

de Ionut Jinga valabil la 22 Feb 2025
Intrebare: O societate devine platitoare de tva incepand cu 01.02.2025. La 31.01.2025 societatea isi deduce tva-ul aferent stocului de marfa. Ce note contabile se inregistreaza pentru a deduce tva-ul din stocul de marfa la 31.01.2025?
07Oct2024

Cheltuieli inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata

de Profeanu Laura valabil la 07 Oct 2024
Intrebare: Demolare casa in vederea construirii unui bloc pentru generare de venituri. In 12.2020 societatea a achizitionat o casa de la o persoana fizica. In prezent societatea s-a decis sa demoleze casa si sa construiasca un bloc pentru generare de venituri. Care va fi monografia contabila pentru demolarea casei, a cheltuielilor cu demolarea si a autorizatiei de demolare? Cum se va inregistra ...
30Iul2024

Import lumanari si odorizante. Revanzare catre persoane fizice si juridice

de Vera Constantin valabil la 30 Iul 2024
Intrebare: Firma care fabrica lumanari si odorizante de camera si tesaturi importa materiile prime Irlanda si vinde lumanari si parfurmuri camera si auto la companii hoteluri si spa in special si persoane fizice. Program folosit Saga la contabilitate. Rog o monografie in legatura cu legislatia actuala si aspecte fiscale de care sa tinem cont. Multumesc.
12Iul2024

Tratament contabil si fiscal privind transferul alimentelor destinate consumului uman, aflate aproape de expirarea datei durabilitatii minimale

de Profeanu Laura valabil la 12 Iul 2024
Intrebare: O societate din domeniul alimentar a incheiat in baza legii 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare un contract de donatie cu o asociatie inregistrata ca operator receptor. Produsele(marfuri si produse finite) sunt predate in baza unui proces verbal. Cum se inregistreaza aceasta donatie, la ce valoare se inregistreaza donatia(pretul de piata al produselor sau valoarea de gestiune) si ...
06Mai2024

Reguli privind calcularea rezultatului fiscal consolidat

de Profeanu Laura valabil la 06 Mai 2024
Intrebare: Avem un grup fiscal constituit de la data de 01.01.2024. La data de 31.03.2024 rezultatul fiscal al fiecarui membru din grup se prezinta astfel: - firma A - membru in grup = pierdere fiscala = 600.000 lei; - firma B - membru in grup = pierdere fiscala = 1.300.000 lei; - firma C - membru in grup = pierdere fiscala = 1.500 lei; - firma D - membru in grup = profit impozabil = 51.000 lei; - firma E - ...