Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 21 Octombrie 2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, justificare transport marfa

valabil la 12 Dec 2019
Intrebare: Societatea noastra face parte dintr-un grup de companii cu sediul in Germania. Activitatea societatii noastre, in Romania, consta in achizitie intracomunitara de marfa de la firma mama din Germania si revanzarea acesteia pe piata locala. Produsele se achizitioneaza intotdeauna din Germania si se livreaza direct catre clientul din Romania, prin firma de curierat. Din punct de vedere al facturilor, noi facem o achizitie intracomunitara de marfa pe care o facturam cu TVA catre clientii nostri (toti clientii nostri sunt din Romania). Din punct de vedere al transportului, acesta este asigurat de firma mama - acest lucru este prevazut in contractul cadru dintre noi si firma mama. Firma mama are contract incheiat cu firma germana de curierat, iar transportul este asigurat pina la sediul clientului. Ca si documente, noi, firma din Romania, nu avem printate AWB-urile de la firma de curierat, deoarece avem de-a face cu mii de AWB-uri lunar, in schimb, firma de curierat ne transmite lunar un fisier care cuprinde: numar AWB, numarul avizului de expeditie, firma la care s-a facut livrarea si data livrarii. Intrebarea mea este daca din punct de vedere al achizitiei intracomunitare suntem obligati sa facem dovada transportului, si daca da, considerati ca acest excel primit de la UPS Germania (firma de curierat) poate fi acceptat in cazul unui control de la ANAF. Daca nu, imi puteti spune va rog, care ar putea fi consecintele legale in cazul unui control ANAF. Multumesc.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4652

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

08Oct2025

Neplatitor de tva. Achizitii servicii intracomunitare

de Vera Constantin valabil la 08 Oct 2025
TVA
Intrebare: Firma nou infiintata, platitor de impozit pe profit, neinregistrata in scop de TVA, achizitioneaza servicii intracomunitare. Ce pasi trebuie sa faca daca inca nu are cod de TVA: declaratii, inregistrare sau nu in scop de TVA, cod special etc. avand in vedere plafonul de achizitii de 10.000 eur?
08Oct2025

Obligatia PFA-urilor neplatitoare de TVA de a obtine cod special pentru servicii intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 08 Oct 2025
TVA
Intrebare: O PFA care presteaza servicii de cazare si nu este platitor de tva, doreste sa colaboreze cu booking si doreste sa faca reclama pe facebook. Intrebarea ar fi: nu ar trebui sa aiba un cod special de tva PFA? Va multumesc.
05Oct2025

AIC urmata de livrare interna. Emitere si inregistrare facturi. Organizatorul transportului

de Constanta Popa valabil la 05 Oct 2025
TVA
Intrebare: Revin cu o completare. Cum tratam situatia daca: 1. transportul e organizat de furnizorul din Germania; 2. transportul e organizat de mine; Cum inregistram/emitem facturile? Multumesc.
04Oct2025

Achizitie intracomunitara de barca din Germania cu transport in Austria: tratament TVA si inregistrare contabila

de Profeanu Laura valabil la 04 Oct 2025
TVA
Intrebare: O societate comerciala platitoare de tva si impozit pe profit cu activitate productie sacose reutilizabile achizitioneaza o barca din Germania pe baza de factura. Acesta barca a fost transportata din Germania direct in port din Austria (inscrisa la Apele din Austria). Barca sus mentionata va fi vanduta peste 5 luni de la achizitie. Va rugam sa ne precizati daca la achizitie se aplica ...
04Oct2025

Marfa achizitionata intracomunitar si transportata direct la clientul final

de Constanta Popa valabil la 04 Oct 2025
TVA
Intrebare: Depozitul din Germania livreaza marfa direct la clientul din Romania. Factura se face catre noi si noi la randul nostru facturam marfa catre clientul din RO. Factura de la depozitul din Germania catre mine este fara TVA - are loc o achizitie intracomunitara. Factura de la mine catre clientul din RO cum se face? Cu tva 21%? Mentionez ca marfa nu trece prin depozitul nostru din Romania, ci se ...
26Sep2025

Regim TVA achizitie servicii acces participare concurs international, beneficiar in regim special de scutire

de Amelia Dumitras valabil la 26 Sep 2025
TVA
Intrebare: Am primit factura pentru taxa participare concurs international de la un furnizor cu cod valid de TVA din Ungaria, pe codul meu special de TVA. Datorez TVA in Romania? Se depune D301 si D390? Datorez impozit pe nerezidenti?
x