Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024

Achizitii intracomunitare de bunuri, justificare transport marfa

Raspuns oferit de
Elena Garofil

Elena Garofil
Consultant fiscal
valabil la 12 Dec 2019

Intrebare: Societatea noastra face parte dintr-un grup de companii cu sediul in Germania. Activitatea societatii noastre, in Romania, consta in achizitie intracomunitara de marfa de la firma mama din Germania si revanzarea acesteia pe piata locala. Produsele se achizitioneaza intotdeauna din Germania si se livreaza direct catre clientul din Romania, prin firma de curierat. Din punct de vedere al facturilor, noi facem o achizitie intracomunitara de marfa pe care o facturam cu TVA catre clientii nostri (toti clientii nostri sunt din Romania). Din punct de vedere al transportului, acesta este asigurat de firma mama - acest lucru este prevazut in contractul cadru dintre noi si firma mama. Firma mama are contract incheiat cu firma germana de curierat, iar transportul este asigurat pina la sediul clientului. Ca si documente, noi, firma din Romania, nu avem printate AWB-urile de la firma de curierat, deoarece avem de-a face cu mii de AWB-uri lunar, in schimb, firma de curierat ne transmite lunar un fisier care cuprinde: numar AWB, numarul avizului de expeditie, firma la care s-a facut livrarea si data livrarii. Intrebarea mea este daca din punct de vedere al achizitiei intracomunitare suntem obligati sa facem dovada transportului, si daca da, considerati ca acest excel primit de la UPS Germania (firma de curierat) poate fi acceptat in cazul unui control de la ANAF. Daca nu, imi puteti spune va rog, care ar putea fi consecintele legale in cazul unui control ANAF. Multumesc.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4652

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

Apr182024

Prelucrare bunuri pentru firma din Austria

de Vera Constantin valabil la 18 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societatea A din Austria livreaza produse si materiale pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre Societatea B din Romania, Societatea C din Romania comanda produse finite la societatea A din Austria, iar aceasta le livreaza din stocul aflat in custodie la societatea B din Romania, conform schitei atasate. Intrebari: Produse si materiale trimise pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre ...
Apr172024

Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa)

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2024
TVA
Intrebare:  Am o achizitie intracomunitara, un autoturism achizitionat din Olanda, si pe factura am tva, scrie taxare normala (regular taxation) 19%, (2153,78 409, 22 tva = 2563). Intrebarea mea este cum inregistrez aceasta factura. Pana acum avem fara tva, era cu taxare inversa, vanzatorul este platitor de tva si eu la fel. Multumesc.
Apr172024

Refacturare servicii intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2024
TVA
Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de tva in Germania, refactureaza costuri de cazare si transport in Romania pentru un angajat de-al lor, ce a fost trimis in Romania pentru servicii de consultanta. Societatea este inregistrata in scopuri de Tva in Romania. Refacturarile de cazare si transport se declara ca servicii in declaratia 390? Multumesc.
Apr132024

Depasirea plafonului de 10.000 euro pentru serviciile prestate catre persoane neimpozabile stabilite in UE

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societate neplatitoare de TVA, presteaza servicii intracomunitare catre beneficiar neplatitor de TVA (fundatie). Ce obligatii are din punct de vedere TVA? Multumesc!
Apr102024

Inregistrarea in scopuri de TVA a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii

de Profeanu Laura valabil la 10 Apr 2024
TVA
Intrebare: Imi este neclar modul in care se aplica art. 278 alin. 6 b) locul in care evenimentele se desfasoara efectiv, pentru serviciile legate de acordarea accesului la evenimente culturale, artistice, sportive, stiintifice, educationale, de divertisment sau alte evenimente similare, cum ar fi targurile si expozitiile, precum si pentru serviciile auxiliare legate de acordarea acestui acces, prestate unei ...
Apr052024

Inregistrarea in scopuri de TVA a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii

de Profeanu Laura valabil la 05 Apr 2024
TVA
Intrebare: Un ONG organizeaza cursuri la sediul sau pentru niste elevi din Romania. Cursurile sunt decontate de o societate din Franta cu cod valid de TVA. Factura emisa de ONG va fi pe codul de TVA intracomunitar sau pe codul fiscal normal al ONG? ONG nu este platioare de TVA.