Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 3 Iulie 2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, justificare transport marfa

valabil la 12 Dec 2019
Intrebare: Societatea noastra face parte dintr-un grup de companii cu sediul in Germania. Activitatea societatii noastre, in Romania, consta in achizitie intracomunitara de marfa de la firma mama din Germania si revanzarea acesteia pe piata locala. Produsele se achizitioneaza intotdeauna din Germania si se livreaza direct catre clientul din Romania, prin firma de curierat. Din punct de vedere al facturilor, noi facem o achizitie intracomunitara de marfa pe care o facturam cu TVA catre clientii nostri (toti clientii nostri sunt din Romania). Din punct de vedere al transportului, acesta este asigurat de firma mama - acest lucru este prevazut in contractul cadru dintre noi si firma mama. Firma mama are contract incheiat cu firma germana de curierat, iar transportul este asigurat pina la sediul clientului. Ca si documente, noi, firma din Romania, nu avem printate AWB-urile de la firma de curierat, deoarece avem de-a face cu mii de AWB-uri lunar, in schimb, firma de curierat ne transmite lunar un fisier care cuprinde: numar AWB, numarul avizului de expeditie, firma la care s-a facut livrarea si data livrarii. Intrebarea mea este daca din punct de vedere al achizitiei intracomunitare suntem obligati sa facem dovada transportului, si daca da, considerati ca acest excel primit de la UPS Germania (firma de curierat) poate fi acceptat in cazul unui control de la ANAF. Daca nu, imi puteti spune va rog, care ar putea fi consecintele legale in cazul unui control ANAF. Multumesc.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4652

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

28Iun2025

Marfa pierduta pe timpul transportului. Tratament contabil si fiscal

de Ionut Jinga valabil la 28 Iun 2025
TVA
Intrebare: Societatea din Romania a achizitionat marfa de la un furnizor din Germania, transportul urmand sa se faca printr-o firma de curierat. Marfa a fost ridicata de la furnizor, dar s-a pierdut in timpul transportului. Pentru ca factura a fost facuta la sfarsitul lunii martie si transportul s-a angajat la inceputul lunii aprilie, a fost inregistrata in contul 321 ca achizitie intracomunitara de ...
24Iun2025

Regim TVA pentru achizitii combustibil si taxe de drum prin card DKV

de Amelia Dumitras valabil la 24 Iun 2025
TVA
Intrebare: Societatea a primit un raport detaliat de la furnizorul DKV pentru alimentarile de combustibil a autocamioanelor pe parcurs extern, raportul contine cantitatea de combustibil alimentata, valoarea in eur si taxe adiva tva valoare in eur. Se poate considera aceasta o achizitie intracomunitara? Plata se efectueaza pe valoarea totala inclusiv tva. Multumesc.
06Iun2025

Raportare achizitii intracomunitare de bunuri

de Amelia Dumitras valabil la 06 Iun 2025
TVA
Intrebare: Societatea noastra are lunar achizitii intracomunitare. Sunt situatii cand factura emisa de furnizorul intracomunitar se emite in ultima zi a lunii calendaristice dar livrarea/receptia se efectueaza in primele zile ale lunii urmatoare. Noi trebuie sa obtinem un cod UIT inaintea livrarii marfurilor. Pe acesta il obtinem la data facturii. Noi inregistram factura, de exemplu in luna aprilie ...
03Iun2025

Achizitie mijloace de transport second hand

de Vera Constantin valabil la 03 Iun 2025
TVA
Intrebare: Societatea noastra este platitoare de TVA in Romania. Achizitionam trei autoutilitare N1 din Germania, de la un furnizor, persoana juridica. Sunt semnate trei documente distincte, pentru fiecare autovehicul. Acestea sunt denumite Factura/Contract vanzare cumparare, iar continutul lor duce mai degraba catre contract (vedeti atasamentul). Furnizorul nu isi mentioneaza codul de TVA german pe ...
03Iun2025

Cursul valutar utilizat la inregistrarea facturilor storno intracomunitare

de Profeanu Laura valabil la 03 Iun 2025
TVA
Intrebare: La ce curs valutar se inregistreaza o factura externa intracomunitara de storno primita, la cursul din data emiterii facturii storno sau la cursul din data emiterii facturii initiale care se storneaza?
29Mai2025

Retur produse importate

de Vera Constantin valabil la 29 Mai 2025
TVA
Intrebare: Am facut un import de produse farmaceutice din China, pentru care am achitat TVA in vama, la intrarea in tara. Se doreste returnarea partiala din cantitatile intrate, iar returul se face la o filiala din Bulgaria (factura de retur este emisa de filiala din Bulgaria si tot acolo ajung produsele). Care este monografia contabila si care este regimul TVA la returnarea produselor?
x