Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Iulie 2024

Acordare discounturi. Vanzare echipamente industriale in leasing

Raspuns oferit de
Vera Constantin

Vera Constantin
Expert contabil
Intrebare: Un SRL, platitor de TVA si de impozit pe profit intentioneaza sa inceapa derularea unei campanii de marketing in scopul stimularii vanzarilor. Avand in vedere ca bunurile comercializate de companie sunt echipamente industriale de valori mari, iar clientii pot avea dificultati sa achizitioneze, acestia pot apela la finantare in regim de leasing financiar. Astfel se incheie un contract de vanzare-cumparare tripartit (Furnizor, Finantator si Clientul final). Vanzatorul factureaza bunurile Finantatorului si incaseaza de la acesta c/val lor. Pentru a stimula clientii sa achizitioneze bunurile, utilizand finantarea prin leasing financiar (in lipsa altor resurse) Compania vanzatoare (Furnizorul), in cadrul unei campanii de marketing vrea sa ofere acestor clienti un stimulent egal cu o anumita valoare (un % din valoarea achiztionata sau o suma). Problema este ca, bunurile nefiind facturate catre clientul final, ci catre firma de leasing, acest stimulent nu poate fi acordat ca un discount clientului final (asta pentru ca ar trebui ca, compania se faca o factura de minus catre clientul final, factura pe care nu ar avea cu ce sa o inchida nefiind o alta factura anterioara pe plus). In aceste conditii, Compania vanzatoare (Furnizorul) s-a gandit ca in afara de contractul de V.C. tripartit mentionat mai sus sa mai incheie separate cu fiecare client final o Conventie/Contract avand ca obiect aceasta actiune de marketing cu referinta la contractul tripartit de vanzare de marfa, asa incat in baza acestuia, clientul final sa poata factura catre compania vanzatoare (Furnizorul) acest stimulent de marketing, iar Furnizorul sa poate considera si inregistra aceasta suma ca si cheltuiala de marketing deductibila fiscal. Acest lucru s-ar intampla in momentul in care Compania furnizoare incaseaza c/val bunurilor de la firma de leasing ( adica in cateva zile de la data emiterii facturii de bunuri). Mentionam ca in pretul bunurilor vandute si incasate (prin contractul tripartit) este inclusa si aceasta suma denumita stimulent de marketing (sau cumva altfel - daca ne puteti oferi o alta sugestie). Astfel, compania ar putea atrage multi clienti, aceasta modalitate ar fi usor de inteles de catre acestia si Compania vanzatoare ar creste cifra de vanzari. Intrebare: Cum vi se pare d.p.v legal acest scenariu, este legala intocmirea Conventiei/Contractului cu stimulentul de marketing ca baza legala pentru cheltuiala de marketing in scenariul descris? Cheltuiala facturata de clientul final, Furnizorului in baza Conventiei/Contractului poate fi considerata cheltuiala de marketing deductibila fiscal? Multumim anticipat.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4662

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Codul Fiscal

Iul102024

Rambursare TVA cu compensare obligatii datorate

de Profeanu Laura valabil la 10 Iul 2024
Intrebare: Nu inteleg totusi cum ar trebui procedat. 1. compania bifeaza tva la rambursare. in termen de cateva luni primim banii. 2. contributiile sunt platite la fiecare 25. Ce facem practic ca ANAF sa compenzeze tva de recuperat cu contributiile si noi sa platim doar diferenta?
Iul052024

Compensare TVA de recuperat cu sume datorate pentru contributii sociale

de Mariana Prejbeanu valabil la 05 Iul 2024
Intrebare: O companie are in fiecare luna atat TVA de recuperat cat si contributii sociale de plata. Cum putem sa le compensam la ANAF, in asa fel incat sa nu mai platim contributiile in data de 25 a lunii urmatoare si apoi sa asteptam cateva luni sa primim tva-ul de recuperat. Mentionez ca bifam tva de recuperat in decont. Va rog sa ma ajutati cu o procedura practica de a face asta, si cu a ...
Iun142024

Acordare burse de studii in anul 2024. Regim fiscal

de Mariana Prejbeanu valabil la 14 Iun 2024
Intrebare: In conditiile noilor modificari legislative aparute in 2024, bursele de studii mai pot fi deduse din impozitul pe profit? Daca da, care sunt conditiile? Bursa de studii nu poate fi acordata membrilor de familie ai actionarilor/administratorilor firmei, corect?
Iun142024

Scolarizare in Franta salariat

de Vera Constantin valabil la 14 Iun 2024
Intrebare: Un angajat al firmei va participa in urmatoarele 3 luni, la un program de scolarizare in Franta. Firma organizatoare din Franta emite factura fiscala catre firma din Romania unde este angajat participantul la curs. In ce conditii este deductibila din punct de vedere fiscal aceasta cheltuiala?
Mai232024

Persoana fizica. Vanzare teren parcelat printr-o singura tranzactie. Obligatii fiscale

de Constanta Popa valabil la 23 Mai 2024
Intrebare: O persoana fizica doreste sa vanda un teren arabil, intravilan, compus din mai multe parcele, fiecare fiind inregistrata in cartea funciara, printr-o singura tranzactie. Terenurile au fost achizitionate de la diverse persoana fizice, in urma cu 10-15 ani, dar intabularea acestora s-a facut etapizat, in ultimii 6 ani. Valoarea totala a tranzactiei ar fi de aprox.140.000 eur. Care ar fi obligatiile ...
Mai132024

Modificare denumire si adresa firma. Implicatii

de Mariana Prejbeanu valabil la 13 Mai 2024
Intrebare: O firma urmeaza sa isi schimbe denumirea si sa isi modifice adresa sediului social. Intrebari: 1. Facturile primite dupa data acestor schimbari (data de la RC) emise cu vechile date vor trebui obligatoriu refuzate, stornate si reeemise cu noile date? 2. Exista riscul ca facturile cu vechile date sa nu fie recunoscute de o inspectie fiscala dpdv TVA si cheltuieli? Multumim.