Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Iulie 2025

Amortizare contabila si fiscala a mijloacelor fixe. Data inceperii amortizarii. Stabilire durata de amortizare conform Catalogului mijloacelor fixe

valabil la 14 Iul 2019
Intrebare:
1. Societatea X, microintreprindere, achizitioneaza un imobil vechi (hala de pasari construita in anul 1975) in luna MAI 2019. Societatea nu are informatii despre acest imobil referitoare la data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa, etc. Societatea intentioneaza ca in urmatoarele 4-5 luni sa modernizeze aceast imobil, iar apoi il va da spre inchiriere. Referitor la acest aspect va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:
 
a). De cand incepe societatea sa inregistreze amortizarea in contabilitate a acestui imobil? Din luna IUNIE 2019, adica din luna urmatoare achizitiei ?
 
b). Societatea fiind platitoare de impozit pe venit, se mai pune problema amortizarii fiscale ?
 
c). Avand in vedere ca imobilul este vechi, iar societatea nu dispune de o comisie tehnica de specialitate care sa-i stabileasca perioada de amortizare, este corect ca societatea sa stabileasca perioada de amortizare conform Catalogului de mijloace fixe ? Este corect sa incadrez acest imobil la Codul de clasificare 1.2.1. Cladiri agrozootehnice si sa-i stabilesc o perioada de amortizare de 24 de ani (288 luni) ?
 
d) Impreuna cu acest imobil s-a mai achizitionat o imobilizare - bazin de apa, care este o constructie de ciment, distincta de imobilul prezentat anterior, avand un pret de achizitie de 100 lei. Avand in vedere ca pretul de ahizitie este mic, acest bazin de apa trebuie amortizat pe o perioada de x ani, sau poate fi receptionat ca obiect de inventar si trecut pe cheltuiala in momentul achizitiei? In cazul in care s-ar amortiza, la ce cod de clasificare, din catalogul mijloacelor fixe, s-ar incadra?
 
2. La ce cod de clasificare s-ar incadra in catalogul mijloacelor fixe urmatoarele:
 
- Achizitia unui SPATIU COMERCIAL. In contractul de vanzare-cumparare acest imobil este mentionat ca spatiu comercial, dar ca si aspect fizic este sub forma unei case de locuit.
 
- Achizitia unui SCAUN STOMATOLOGIC
 
Impreuna cu scaunul stomatologic mai sunt achizitionate si alte bunuri care au pretul de achizitie sub 2.500 lei: ecran pentru radiografie, lampa pentru intarit plombe, aparat detartraj, sterilizator, etc. Este corect ca aceste bunuri sa fie inregistrate pe obiecte de inventar ?
 
 
3. In cazul in care o societate (microintreprindere) achizitioneaza imobile, si nu le da in exploatare imediat ce le achizitioneaza, ci la cateva luni sau la un an, in aceasta perioada in care imobilele nu genereaza venituri, societatea trebuie sa inregistreze in contabilitate amortizare ?
 
4. In luna decembrie 2018 societatea X achizitioneaza un imobil la pretul de 120.000 lei pe care il amortizeaza pe o perioada de 25 ani (300 luni). Amortizarea lunara incepand cu luna ianuarie 2019 este de 400 lei/ luna. In perioada ianuarie iunie 2019, i s-au facut modernizari in valoare de 20.000 lei. In luna iunie 2019 s-a facut proces verbal de receptie a lucrarilor de modernizare, iar valoarea din contabilitate a imobilului la 30.06.2019 este de 140.000 lei.
 
Situatia la 30.06.2019 este urmatoarea:
 
Valoarea imobilului la 30.06.2019: 140.000 lei
 
Valoarea de amortizat la 30.06.2019: (120.000 2.400) 20.000 = 137.600
 
Perioada ramasa de amortizare: 294 luni (300 luni 6 luni)
 
Amortizare lunara: 137.600 : 294 luni = 468,03 lei/ luna
 
Deci amortizarea lunara incepand cu luna iulie 2019 va fi de 468,03 lei/ luna.
 
Va rog sa-mi spuneti daca am calculat corect amortizarea lunara, incepand cu luna iulie 2019, in conditiile in care vreau sa pastrez perioada de amortizare stabilita initial, respectiv de 25 ani (300 luni).
 
 
5. Amenajarile de teren, ca de exemplu cheltuielile cu imprejmuirea unui teren cu gard, se amortizeaza ?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5510

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale

05Iun2025

Container metalic, impozit pe constructii

de Elena Garofil valabil la 05 Iun 2025
Intrebare: Containere metalice pentru depozitare achizitionate la pretul de 14.000 lei incadrate in grupa 1 (1.5.12) si contabilizate in contul 214 trebuie luate in considerare ca determinare a impozitului pe constructii speciale?
25Mai2025

Acordare imprumut. Compensare cu autoturism

de Vera Constantin valabil la 25 Mai 2025
Intrebare: La un SRL, microintreprindere si platitor Tva, se doreste efectuarea unei operatiuni de dare in plata, intre o persoana fizica si societate. Persoana fizica are un imprumut acordat societatii in valoare de 42.060 lei si doreste sa achizitioneze un autoturism din patrimoniul societatii. Autoturismul a fost achizitionat din UE, in 21.02.2024, la valoarea neta de 42.360 lei, aplicandu-se taxare ...
22Mai2025

Relocarea unei retele electrice proprii: cheltuiala a perioadei sau investitie?

de Profeanu Laura valabil la 22 Mai 2025
Intrebare: Societatea este nevoita sa faca relocarea retelei de alimentare cu energie electrica, deoarece acestea nu se aflau pe proprietatea ei. S-au montat stalpi retea alimentare electrica, s-au refacut legaturile electrice etc. Va rog sa-mi specificati monografia contabila si incadrarea acestei lucrari la mijloace fixe. Multumesc.
06Mai2025

Demolare cladire. Deductibilitate cheltuiala si regim TVA

de Vera Constantin valabil la 06 Mai 2025
Intrebare: Societatea noastra a cumparat o Hala de productie in anul 2009 pe care a folosit in primii anii pentru productie, apoi ca depozit. Anul trecut o fost sistat activitatea si s-a decis demolarea acestei cladiri. La scoaterea din evidenta a cladiri, valoarea ramasa neamortizata am contabilizat pe cheltuieli. Este deductibila din punct de vedere fiscal aceasta cheltuiala? Daca nu, va rog ...
14Mar2025

Stabilire durata normala de functionare autoturism second-hand

de Gina Popescu valabil la 14 Mar 2025
Intrebare: Revin asupra acestei situatii cu precizarea ca durata normala de functionare este expirata, nu se cunosc date despre data punerii in functiune masina fiind achizitionata de la o alta societate care la randul ei a achizitionat-o de la o societate de leasing. In aceste conditii care este perioada de amortizare utilizata pentru aceasta masina?
13Mar2025

Achizitie autoturism din Romania

de Gina Popescu valabil la 13 Mar 2025
Intrebare: O societate platitoare de TVA din Romania achizitioneaza o masina second-hand de la o alta societate din Romania. Care este perioada pe care se amortizeaza aceasta masina si care este limita de deductibilitate? Masina va fi folosita pentru deplasarea de la servici acasa de catre unul dintre directori. Care este regimul de deducere pentru carburantul aferent utilizarii autovehiculului?
x