Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Martie 2025

Cheltuieli cu imobile achizitionate in vederea modernizarii

Intrebare:

Societatea noastra, inregistrata in scopuri de tva, a achizitionat:

1. In anul 2019, de la o persoana juridica inregistrata in scopuri de tva, un imobil compus din cladire aflata in constructie si terenul aferent, in vederea continuarii investitiei avand ca destinatie desfasurarea activitatii hoteliere. De la data achizitiei 2019 si pana in prezent nu s-a inceput efectuarea investitiei intrucat nu s-au obtinut avizele si autorizatiile de la autoritatile locale pentru continuarea constructiei. Imobilul se afla in prezent in starea in care a fost achizitionat. La data achizitiei imobilului s-a aplicat taxarea inversa. In perioada 2019 - 2024 s-au obtinut ocazional venituri din inchirierea fatadei cladirii pentru spatiu publicitar solicitat de societati care desfasoare astfel de activitati. In aceeasi perioada societatea a inregistrat si cheltuieli cu impozitul pe cladiri/teren, cu salariile a doua persoane care asigura paza cladirii, cu canalizare apa pluviala.

In perioada 2019 - 2024, nu s-au inregistrat in contabilitate cheltuieli cu amortizarea cladirii sau cu ajustari pentru deprecierea activelor.

In conditiile prezentate va rugam sa ne mentionati daca:

- cladirea trebuie trecuta in conservare;

- lunar ar trebui sa inregistram in contabilitate ajustari pentru depreciere, in valoare egala cu valoarea amortizarii in conditiile in care bunul ar fi fost supus calcululi amortizarii;

- tva dedusa la achizitie ar trebui ajustata daca bunul este in conservare.

- cheltuielile inregistrate in contabilitate cu impozitele de cladiri/teren precum si salariile persoanelor care asigura paza sunt deductibile fiscal?

2. In anul 2024, de la o persoana fizica, un imobil compus din cladire si terenul aferent precum si parcarea aferenta cladirii. Achizitia nu a fost supusa taxarii din perspectiva tva. Scopul achizitiei este de a efectua investitii in vederea modernizarii cladirii si inceperea unei activitati economice. Lucrarile de modernizare nu au fost incepute. Pana in prezent nu s-au inregistrat in contabilitate cheltuieli aferente imobilului.

Va rugam sa ne mentionati daca pana la inceperea lucrarilor de investitii si finalizarea acestora (nu se cunoaste in prezent data acestora):

- imobilul trebuie trecut in conservare.

- lunar ar trebui sa inregistram in contabilitate ajustari pentru depreciere, in valoare egala cu valoarea amortizarii in conditiile in care bunul ar fi fost supus calculului amortizarii;

- cheltuielile cu impozitul pe cladire si teren sunt deductibile fiscal.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 250 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 0147

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

Mar262025

Sponsorizare asociatie nonprofit de catre o companie

de Elena Ionescu valabil la 26 Mar 2025
Intrebare: O Companie a sponsorizat o Asociatie nonprofit care are mai multe obiecte de activitate prevazute prin statut, printre care: initierea si derularea de programe si proiecte cu caracter educational, cultural-artistic, spiritual, sportiv si conceperea, realizarea si editarea de materiale educationale in diverse domenii de formare, sub forma tiparita si in format electronic, concretizate in carti, ...
Mar252025

Completare declaratie D101 organizatie nonprofit

de Elena Ionescu valabil la 25 Mar 2025
Intrebare: Un ONG infiintat in 2024 a inregistrat cheltuieli in scopul activitatii de baza in cuantum de 2000 lei si a incasat din donatii si subventii 1550 lei. Cum trebuie completata D101 tinand cont de faptul ca aceasta a incheiat anul pe deficit 450 lei? Mentionam faptul ca Ong-ul nu a avut activitate economica, iar sumele de bani utilizate peste valoarea donatiilor si subventiilor au avut ca sursa ...
Mar222025

Deductibilitate cheltuieli si TVA

de Profeanu Laura valabil la 22 Mar 2025
Intrebare: Societate platitoare de tva si impozit pe profit, face o achizitie intracomunitara de bunuri din Germania, achizitioneaza o usa pentru sediul social in valoarea de 336 eur. Factura se emite fara TVA (deci se face taxare inversa). Cum tratam aceasta cheltuiala si tva-ul, avand in vedere ca sediul social al societatii este stabilit in baza unui contract de comodat? Contractul de comodat este ...
Mar212025

Cheltuieli cu autoturismele care fac obiectul limitarii la 50%

de Olga Crevelescu valabil la 21 Mar 2025
Intrebare: Cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice sunt deductibile 50%. Avand in vedere ca suma maxima deductibila cu amortizarea unui autoturism este 1.500 lei pe luna, inseamna ca in acest caz se pot deduce doar 750 lei?
Mar172025

Achizitie curs online. Deductibilitate cheltuiala

de Vera Constantin valabil la 17 Mar 2025
Intrebare: Societate infiintata in decembrie 2024 achizitioneaza un curs online pentru activitatea pe care doreste sa o desfasoare (intocmirea rapoartelor de sustenabilitate) de la o societate din Olanda. Acest curs este pentru administratorul societatii. Mentionez ca momentan societatea nu are salariati. Aceasta cheltuiala este deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit? Multumesc!
Mar112025

Corectarea erorilor contabile

de Profeanu Laura valabil la 11 Mar 2025
Intrebare: Compania a rambursat integral ajutorul de stat primit. In decizia de rambursare s-au calculat dobanzi in valoare de 9 milioane ron (anexat documentul). Va rog sa ne comunicati daca cele 9 milioane sunt deductibile/nedeductibile din punct de vedere fiscal. Daca da, se va considera deductibilitatea pe fiecare an in parte prin 1174 cu recalcul de impozit pe profit? Pana la 31.12.2022 avem RIF ...