Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Octombrie 2025

Cheltuielile de achizitionare a bunurilor amortizabile la PFA

Intrebare: Am construit un imobil mixt de locuinte si birouri ca persoana fizica impreuna cu un asociat tot persoana fizica. Am depus declaratiile legale pentru tva, impozit pe venit, CAS, CASS. L-am imprumutat pe asociat cu 340 000 lei. Fiindca nu a putut sa-mi returneze suma mi-a dat printr-un contract de dare in plata notarial un spatiu comercial in cadrul imobilului edificat impreuna. ANAF-ul considera ca am platit o creanta si nu vrea sa mi-l considere o cheltuiala ca sa-l pot scadea din baza impozabila pentru venit 10%. Mentionez ca am vandut ulterior spatiul comercial si ANAF-ul mi-a calculat de plata tva si impozit pe venit. Cum pot argumenta si ce legi pot invoca pentru a sustine ca achizitia spatiului comercial a fost o cheltuiala? Multumesc.

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4110

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Legislatie

28Oct2025

Achizitie servicii de la unitati protejate

de Gina Popescu valabil la 28 Oct 2025
Intrebare: Societatea noastra achizitioneaza servicii online pentru SSM si SU de la o unitate protejata. Intrebare: este legal sa deducem valoarea acestor servicii din Fondul de Handicap, tinand seama de ultimile modificari ale Legii 448/2006? Multumesc.  
24Oct2025

Tratament fiscal corectie servicii intracomunitare

de Costin A. Istrate valabil la 24 Oct 2025
Intrebare: Societatea noastra, X_RO vinde role de produs tiparit catre client Y_Germania in baza unei comenzi ferme (nu avem contract cu clauze). Se constata ca sensul rolelor nu este corect, clientul Y_Germania apleaza la o alta entitate Z_Germania care rebobineaza rolele si emite factura servicii catre societatea X_RO. Factura emisa de Z_Germania contine TVA, nu este mentionat "taxare ...
21Oct2025

Achizitie de la unitati protejate - report suma in luna urmatoare

de Gina Popescu valabil la 21 Oct 2025
Intrebare: Societatea a achizitionat si achitat in luna Septembrie 2025 echipamente de protectie de la firma protejata. O parte a fost folosita la reducerea sumei datorate cu 50% a Fondului de Handicap aferent lunii Septembrie 2025, iar diferenta s a reportat pentru luna Octombrie 2025. Va rugam sa ne spuneti avand in vedere modificarile din 16-10-2025 daca noi mai putem folosi suma reportata la ...
21Oct2025

Achizitie de la unitati protejate

de Gina Popescu valabil la 21 Oct 2025
Intrebare: Revenim cu urmatoarele nelamuriri: - la punctul 2 din Ordin mentionati faptul a firma nu datoreaza sume la buget, dar noi stiam ca incepand cu Februarie 2024 se poate diminua suma doar in procent de 50% cu produse achizitionate. Este in continuare asa? - cand spuneti ca trebuie sa existe dovada implicarii persoanelor cu handicap in realizarea efectiva a produsului/serviciului, va ...
21Oct2025

Achizitie intracomunitara facturata cu TVA

de Gina Popescu valabil la 21 Oct 2025
Intrebare: Furnizor extern din Germania cu cod valid de tva (vies), a emis factura in Ron cu tva (produs de IT) (achizitie de pe Emag - Marketplace). Cum se face inregistrarea acesteia, cum se creeaza furnizorul si cum se declara factura? Se incadreaza ca tva normal de 21% sau cu taxare inversa? Multumesc.
10Oct2025

Lichidare, distribuire imobile asociatului unic

de Elena Garofil valabil la 10 Oct 2025
Intrebare: Situatia in care se radiaza firma, fara datorii catre Anaf sau furnizori, dar are doua apartamente in imobilizari achizitionate mai demult cu taxare inversa. Intrebarea este: ce se intampla cu apartamentele, trec in proprietatea asociatului unic si ce taxe se platesc? - se ajusteaza tva-ul la valoarea ramasa? - se plateste vreun impozit pe venit? La ce valoare? La valoarea contabila ...
x