Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 13 Septembrie 2025

Cladire neutilizata perioada indelungata. Trecere in conservare Inregistrare amortizare contabila. Deductibilitate cheltuieli. Depunerea de declaratii rectificative. Calculul termenelor de prescriptie

Intrebare:
O societate a finalizat constructia unei cladiri (destinatie: inchirieri pentru vacante) in noiembrie 2011, s-a intocmit proces- verbal de receptie si punere in functiune si a inceput amortizarea cladirii incepand cu decembrie 2011.
 
Din acel moment si pana in prezent nu s-au generat venituri din acea activitate datorita faptului ca societatea se afla in litigiu pentru o portiune din terenul pe care a fost construita cladirea, perioada in care s-au inregistrat in contabilitate cheltuieli cu amortizarea cladirii.
 
In perioada mentionata societatea a generat venituri din consultanta.
 
Mentionam ca societatea a fost platitoare de impozit pe profit pana in dec.2016 iar din 01.01.2017 a devenit platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor.
 
Intrebare:
 
Daca societatea a inregistrat in contabilitate cheltuieli cu amortizarea, negenerand venituri din aceasta activitate, ci din alte activitati, cum ar trebui sa corecteze situatia?
 
Trebuie sa recalculeze impozitul pe profit si daca da, din ce an?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4110

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale

09Sep2025

Constructie imobil si vanzare catre asociati

de Vera Constantin valabil la 09 Sep 2025
Intrebare: O firma SRL construieste o cladire, autorizatia este eliberata cu destinatie de locuit unifamiliara, urmeaza sa faca receptia si sa declare la impozite si taxe cladirea, din acel moment toate cheltuielile inclusiv TVA sunt deductibile pe firma? Daca Asociatii sot si sotie se hotarasc sa vanda cladirea catre ei ca persoane fizice ce se intampla cu TVA dedus, se ajusteaza ...
29Aug2025

Vanzare imobil si teren

de Vera Constantin valabil la 29 Aug 2025
Intrebare: Vanzare imobil detinut de persoana juridica catre o persoana fizica Am urmatoarea speta: IMOBIL + TEREN achizitionat in anul 2012 de la o persoana juridica. 800.000 + 200.000 (tva) AMORTIZAT 200.000 Monografie 461 - 7583 = 1.200.000 6583 - 212 = 600.000 2812 - 212 = 200.000 Va rog sa-mi spuneti daca este bine si sa lamuriti va rog, ce fac cu TVA ul fiind vorba de un ...
20Aug2025

Tratamentul contabil al imobilizarilor corporale in curs

de Alexandru Palaghia valabil la 20 Aug 2025
Intrebare: Monografie contabila pentru inregistrare constructie spalatorie auto (sunt 3 furnizori care au realizat lucrarile de proiectare si constructie)
07Aug2025

Modificare perioada amortizare mijloc fix, implicatiile fiscale

de Alexandru Palaghia valabil la 07 Aug 2025
Intrebare: O societate a cumparat urmatoarele imobile folosite pentru inchiriere: -februarie 2009-un apartament cu durata de amortizare 40 de ani -august 2014-cladire de birouri, durata de amortizare 60 de ani -iulie 2024-cladire de birorui, durata de amortizare 40 de ani. In anul 2024 s-a schimbat firma de contabilitate si asa s-a constatat diferenta de perioada de amortizare, conducerea ...
04Aug2025

Achizitie mijloc fix prin buy back

de Gina Popescu valabil la 04 Aug 2025
Intrebare: Mijloc fix defect - neamortizat si dat buy back. Achizitie alt mijloc fix, acelasi articol, dar cu reducerea de buy back. Scot mijlocul fix si diferenta o pun pe cheltuiala cu amortizarea, iar cel nou il inregistrez cu discountul acordat?
24Iul2025

Subventii pentru investitii si cheltuieli operationale intr-un proiect IT finantat din fonduri europene

de Profeanu Laura valabil la 24 Iul 2025
Intrebare: Multumesc pentru informatii. Nu m-am lamurit totusi cum se va inregistra daca toata aceasta finanatare are ca scop realizarea unui modul (aplicatie) software? Teoretic toate costurile (641, 628 etc.) se vor capitaliza (203 = 721), prin urmare, daca as face notele referitoare la subventii, o parte din costuri ar fi acoperite de veniturile din subventii si s-ar "dubla" venitul. ...
x