66 spete pentru codul CAEN 7732
Apr172024
Obligatii fiscale si contabile privind inchirierea sediului social
de
Dani Cucu
valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: Am inchiriat un sediu nou, contractul este semnat in decembrie, in posesia spatiului am intrat cu 14.04 pentru a putea face modificari, de mutat ce putem muta cu 15.05, pana atunci nu platim chirie. La vechiul sediu eliberam cu 07.06. 1) Cand trebuie declarat la Registrul Comertului? (nota: biroul are un nr cadastral si o adresa, iar depozitul difera la numar, ce se trece? e nr 133 birou si 137 ...
Apr062024
Pastrare si arhivare documente
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 06 Apr 2024
Intrebare: Ne mutam - ce pastram si ce arhivam? Ce se poate arhiva si dupa cat timp? Multumesc.
Oct082023
Amenajare drum acces pe terenul primariei. Aspecte fiscale si contabile
de
Constanta Popa
valabil la 08 Oct 2023
Intrebare: Societatea noastra a contractat o firma pentru amenajare drumuri si a amenajat drumul de aces cu mixtura asfaltica (portiunea dintre sosea si sediul societatii). Drumul apartine primariei. Sunt deductibile costurile cu amenajarea? TVA se poate deduce? Daca se poate o monografie contabila va rog. Multumesc.
Mar162018
Achizitie macara. TVA
de
Irina Dumitrescu
valabil la 16 Mar 2018
Intrebare: Societate platitoare de TVA primeste si inregistreaza o factura de achizitie a unei macarale din Germania, de la firma-mama. Aceasta macara este pe teritoriul Romaniei din 2008 conform unui contract de inchiriere pentru societatea din Romania, iar in ianuarie 2018 s-a efectuat achizitia acestei macarale cu o factura avand taxare inversa.
Este corecta inregistrarea facturii cu taxare inversa si ...
Mar022018
Piese de schimb pentru reparatii. Inregistrarea la stocuri
de
Constanta Popa
valabil la 02 Mar 2018
Intrebare: La firma noastra nu se fac stocuri, asa am preluat. Scrie undeva ca am voie ca tot ce cumpar sa pun pe cont de cheltuieli? Firma noastra nu face comert, doar servicii de inchiriere utilaje si toate piesele de schimb pe care le cumparam le punem direct pe cheltuiala.
Este permis? Am inteles ca trebuia anuntat lucrul acesta, dar nu se gaseste nimic concret pe tema aceasta.
Nov302017
Operatiuni triunghiulare. Livrare bunuri
de
Amelia Dumitras
valabil la 30 Nov 2017
Intrebare: Achizitionam marfa din Austria, pe care o vom vinde unui client din Ungaria. Daca transportul are loc din Austria, de la furnizor pana in Ungaria, la client si nu trece prin Romania, putem considera achizitia din Austria ca achizitie intracomunitara si vanzarea catre clientul din Ungaria ca livrare intracomunitara?
Oct252017
Achizitie bunuri din stat membru. Revanzare pe teritoriul Romaniei
de
Amelia Dumitras
valabil la 25 Oct 2017
Intrebare: Cum se trateaza din punctul de vedere al TVA urmatoarea achizitie: marfa ne este facturata de un furnizor din Romania (cu cod fiscal RO), dar ea este adusa din Germania de catre firma noastra - transportul din Germania pana in Romania este organizat si suportat de firma noastra. Marfa este in Germania, la firma mama de care apartine furnizorul nostru din Romania. Furnizorul din Romania trebuie sa ...
Sep252017
Deductibilitate cheltuieli cu scoaterea din evidenta a clientilor neincasati
de
Elena Garofil
valabil la 25 Sep 2017
Intrebare: Am constituit in 2016 provizion pentru un client care in acel moment se afla in insolventa. Am considerat deductibil un procent de 30% la calculul impozitului pe profit. Anul acesta tribunalul a dispus deschiderea procedurii falimentului pentru acest client si s-a hotarat inregistrarea pe pierderi din creante si anularea provizionului. Venitul din anularea provizionului il vom considera ...
Sep262017
Client in faliment. Ajustare TVA
de
Irina Dumitrescu
valabil la 26 Sep 2017
Intrebare: Am constituit in 2016 provizion pentru un client care in acel moment se afla in insolventa. Anul acesta tribunalul a dispus deschiderea procedurii falimentului pentru acest client si s-a hotarat inregistrarea pe pierderi din creante si anularea provizionului. Putem sa efectuam la aceasta data ajustarea TVA - emiterea facturii storno si inregistrarea 4118=4427?
Sep022017
Emiterea facturii pentru acordare reducere financiara
de
Amelia Dumitras
valabil la 02 Sep 2017
Intrebare: Compania doreste sa acorde un scont (reducere financiara ca urmare a incasarii inainte de termentul scadent, prevazut in contract) de 3% clientilor care platesc in termen de 15 zile, comparativ cu termenul general de 30 zile, conform contract.
Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns la urmatoarele:
1. Este obligatoriu a se emite factura de storno in momentul acordarii acesteia?
2. In cazul ...
Aug312017
Obligatie emitere facturi pentru reduceri finaciare
de
S.M Armaselu
valabil la 31 Aug 2017
Intrebare: Conducerea societatii a hotarat acordarea unei reduceri de 3% clientilor, in cazul in care vor plati factura inainte de scadenta de 30 zile. Factura se emite integral, cu scadenta de 30 zile si, in cazul in care clientul opteaza pentru plata la 15 zile, va plati mai putin cu 3%. Trebuie sa emitem factura cu TVA pentru suma de 3%, cu minus?
Aug092017
Metoda creditului fiscal. Conventia de evitare a dublei impuneri intre Romania si India
de
Serju Dumitrescu
valabil la 09 Aug 2017
Intrebare: Am facturat unei firme din India servicii shared service - in Romania se creeaza furnizorii pentru aceasta firma. Firma din India ne-a cerut certificat de rezidenta fiscala pentru a nu ne retine 35% impozit venituri nerezidenti, ci doar 10%. Ne-au achitat facturile cu mai putin 10%. Noi trebuie sa declaram in 101 sau in alta declaratie aceasta retinere? Sau este doar o cheltuiala inregistrata in ...
Aug022017
Obligativitatea intocmirii facturii pentru avansuri incasate
de
Otilia Roman
valabil la 02 Aug 2017
Intrebare: Din programul de facturare se emit comenzi pentru plata in avans a marfurilor. Aceste comenzi sunt foarte detaliate: denumire produs, cantitate, pret si datele noastre si ale clientului. Avem obligatia sa emitem proforme pentru plata in avans sau este suficienta comanda pentru ca clientul sa efectueze plata?
Iul052017
Inchiriere spatii. Refacturarea impozitului pe cladiri catre chirias. Deductibilitate
de
Constanta Popa
valabil la 05 Iul 2017
Intrebare: Firmaa inchiriat un spatiu, depozit si birouri. Pe langa factura de chirie si de utilitati, am primit si factura reprezentand refacturare impozit cladire, conform contract. Impozitul pe cladire refacturat este deductibil fiscal?