Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Iunie 2025

Conditia de Livrare DAP (Delivered at Place)si Conditia de Livrare FCA (Free Carrier)

Intrebare:

Avem o achizitie de materii prime din Germania conditia de livrare fiind DAP Bucuresti.

Materia prima ajunge pe teritoriul Romaniei si se face receptia.

La verificarea documentelor se constata ca eronat funizorul a emis facturile cu conditia de livrare FCA DUISBURG, desi acesta a asigurat transportul pana la Bucuresti si a mentionat linie distincta pe factura cu valoarea transportului Duisburg Bucuresti.

Furnizorul nu poate corecta in facturi conditia de livrare si o solutie simpla ar fi emiterea unei note in care sa precizeze facturile care au conditia de livrare gresita si pe cea corecta.

O alta solutie ar fi stornarea facturilor si emiterea altora noi in care se se faca corectia conditiei de livrare pentru ca valoric nu se modifica nimic.

Din pacate, comunicarea cu funizorul este greoaie si stornarea facturilor si corectia acestora este posibil sa se realizeze abia in luna noiembrie.

Este suficient ca funizorul sa faca aceasta nota prin care sa corecteze conditia de livrare?

Putem accepta ca document justificativ nota propusa tinand cont ca in factura exista atat linie cu valoarea materiei prime cat si linie cu valoarea transportului?

Multumesc!


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2013

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

15Iun2025

Achizitie de matrita din Polonia fara livrare in Romania

de Profeanu Laura valabil la 15 Iun 2025
TVA
Intrebare: Societate platitoare de tva si impozit pe profit, am achizitionat de la un furnizor din Polonia, inregistrat in scopuri de TVA, o matrita cu ajutorul careia acesta confectioneaza piesele folosite in procesul de productie al societatii noastre. Matrita este facturata impreuna cu bunurile comandate (I comandat), ca si livrare intracomunitara de bunuri (fara tva). Care este regimul fiscal si ...
30Mai2025

Retur produse importate cu livrare in Bulgaria

de Vera Constantin valabil la 30 Mai 2025
TVA
Intrebare: Produsele returnate nu au fost neconforme, ci au fost returnate la cererea noastra (cantitatea a fost prea mare si furnizorul a fost de acord cu returul acestora), si tot acesta a intocmit factura de minus (dar de filiala din Bulgaria). Tinand cont ca este o tranzactie intracomunitara, voi face 4426 = 4427 cu valoarea cu minus si o declaram in D390?
15Mai2025

Livrare din China cu import in alt stat UE: reguli pentru completarea D390

de Profeanu Laura valabil la 15 Mai 2025
TVA
Intrebare: O societate din Romania a comandat anumite bunuri din China. La momentul lansarii comenzii, a comunicat si informatiile necesare pentru generarea codului UIT. Cu toate acestea, societatea a fost pusa in situatia in care am primit bunurile direct la sediu fara a primi DVI pentru importul bunurilor in Romania si fara sa aiba posibilitatea de a genera un cod UIT pe care sa il comunice ...
14Mai2025

Achizitie din Ungaria cu livrare in Romania

de Vera Constantin valabil la 14 Mai 2025
TVA
Intrebare: O companie cu sediul in Austria, dar cu cod de TVA de Romania, achizitioneaza din Ungaria bunuri pe care le livreaza direct catre clienti din Romania. Furnizorul din Ungaria are TVA de Ungaria. Cumparatorul est compania din Austria cu TVA de Romania. Clientul final este din Romania, cu TVA de Romania. In aceste conditii, se poate considera ca achizitia din Ungaria este achizitie ...
09Apr2025

Achizitie bunuri de la persoane fizice. Documente justificative

de Constanta Popa valabil la 09 Apr 2025
TVA
Intrebare: Am un SRL cod CAEN 4779, neplatitor de TVA. Detin un magazin de antichitati si decoratiuni in regim de consignatie, dar am si optiunea de a cumpara de la persoane fizice, dar nu am facut-o pana acum. Doresc sa achizitionez din Germania, produse second hand de la persoane fizice, din targuri de specialitate. In baza carui act pot face achizitia? Am inteles ca borderou de achizitie ar fi ok, ...
28Mar2025

Livrare intracomunitara efectuata catre client neplatitor de tva

de Olga Crevelescu valabil la 28 Mar 2025
TVA
Intrebare: Am facut o livrare intracomunitara si, deoarece banii au fost achitati in avans, marfa a fost trimisa inainte de verificarea datelor clientului extern. La verificare, s-a constatat ca acesta nu este platitor de TVA, fapt pentru care factura s-a emis cu TVA-ul romanesc de 19%. Livrarea a fost declarata si in e-transport. Cum inregistram aceasta livrare in decontul de tva si declaratia 394? ...
x